Wednesday, 7 February 2018

Gaji Mahathir Haram?! #PPBM #PakatanHarapan

Gaji dan elaun yang diterima Mahathir sejak 24 April 1987 sebagai Perdana Menteri adalah HARAM!


31 tahun yang lalu dimana para muda mudi hari ini jelas tidak mengenali Siapakah Mahathir sehinggakan dikalangan pembangkang sebelum ini mengelarnya MAHAFIRAUN.

Pada 24 April 1987 belaku tragedi hitam dalam pucuk pimpinan negara ini belaku penyelewengan maha dasyat yang mana kertas undi Presiden UMNO dalam konspirasi Mahathir mengekalkan kuasanya apabila dicabar oleh menteri kewangan beliau pada masa itu Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).

Walaubagaimanapun Mahathir membuat sidang media secara terbuka dan memohon maaf kepada Ku Li demi mendapat gelaran pemimpin negara yang disegani dan dikenang sebagai pemimpin bangsa berfikiran terbuka, rasional dan islamik.

elaun HARAM ini jelas dinyatakan secara majoriti dikalangan tokoh ulama Majlis Agama Islam di Selatan Thailand, Propinsi Narathiwart, Yala, Pattani dan Weang yang mana selepas peristiwa hitam itu Mahathir menerima sesuatu yang bukan "haknya".

Walaubagaimanapun mereka tidak berniat untuk mencampuri urusan Politik UMNO yang dirosakkan oleh Mahathir sepertimana apa yang Mahathir sendiri akui perbuatannya itu dengan memberi kiasan "UMNO BUSUK HINGGA KE USUS" sedang perbuatan konspirasi haram dan penyelewangan didalam UMNO ditunjangi beliau sendiri tetapi beliau menunding jari kepada orang lain seperti "SIPENCURI JERIT ORANG LAIN MENCURI".

Ku Li ditewaskan oleh Mahathir berkelebihan 42 undi dalam satu sesi pengundian yang dicemari oleh penipuan. 

Seperti mana yang dirungkaikan oleh bekas Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Hussein Ahmad ketika itu menjawat jawatan Ketua Penerangan berkata petugas diarahkan menelan kertas undi Tengku Razaleigh bagi memastikan Mahathir kekal presiden UMNO langsung sebagai Perdana Menteri Malaysia. - @daengselili
Gaji Mahathir Haram?! #PPBM #PakatanHarapan Daeng Selili Rating: 5 Wednesday, 7 February 2018
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...