Sunday, 19 February 2017

Tolong Hormat Perasaan Anggota Keluarga Mangsa - Chew Mei Fun #MCA

Kemalangan adalah tragedi yang tidak dapat diduga meskipun kita berusaha untuk mengelakannya dari belaku. Akan tetapi amatlah kita sebagai manusia berakal waras dan berfikiran bertamadun agar menerima segala yang belaku diatas jalanraya ini sebagai sesuatu yang telah ditakdirkan ia terjadi.

Rakyat Malaysia khasnya perlu ada kesedaran dalam menghormati perasaan ahli keluarga mangsa dalam insiden yang menyayati hati kematian 8 remaja berbasikal yang terbunuh pada awal pagi Sabtu lalu dan sikap menyalahkan mana mana pihak tidak menguntungkan mana mana pihak.


Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datin Paduka Chew Mei Fun berkata pada masa ini perkara yang perlu diberi keutamaan adalah memberi ruang kepada anggota keluarga mangsa terlibat agar bertenang dan menerima kejadian itu dengan sokongan moral dari rakyat Malaysia juga.

"Kehilangan anggota keluarga terutamanya dalam kemalangan adalah amat menyedihkan dan kita perlu beri mereka ruang untuk pulih dan bukan menyalahkan mereka atas perkara yang terjadi.

"Orang ramai patut berhenti daripada menyalahkan mereka dan biar polis menjalankan siasatan bagi mencari punca kejadian," katanya lagi.

Itu respon Mei Fun mengulas tragedy remaja 13 – 16 tahun yang ditimpa kemalangan maut akibat dirempuh sebuah kereta di Johor pada Sabtu lalu.

Mei Fun, yang juga Naib Presiden MCA, memberi nasihat kepada para ibu bapa agar memantau dan mengambil perhatian anak anak mereka ketika keluar bersama kawan kawannya. Dalam pada itu beliau menyerahkan seluruh kepercayaan beliau terhadap pihak PDRM yang menyiasat perkara ini dan pihaknya ia itu Jabatan Kebajikan Masyaratkat akan melakukan apa yang perlu dalam memastikan kebajikan anak anak ini terbela.
Tolong Hormat Perasaan Anggota Keluarga Mangsa - Chew Mei Fun #MCA Daeng Selili Rating: 5 Sunday, 19 February 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!