Wednesday, 28 December 2016

Ketua Menteri Suka Bergaduh - Liow Tiong Lai #MCA

Parti Tindakan Demokratik (DAP: Democratic Action Party) dilihat amat terdesak dikala ini termasuk Setiausaha Agungnya merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang Josepth Lim Guan Eng yang dihimpit dengan dakwaan rasuah dan ayahnya Lim Kit Siang selaku Penasihat DAP gagal menyimpulkan dakwaan penerimaan sejumlah wang USD 300.000 dari Israel seperti yang didakwa oleh bekas orang kuat parti itu.

Baru baru ini ucapan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dilihat satu ucapan beragendakan politik dan mewujudkan perpecahan masyakat secara halusnya.

Presiden MCA Dato Seri Liow Tiong Lai, amat percaya cara kemuafakatan rakyat Malaysia menghayati kebebasan beragama di Malaysia khususnya dalam meraikan hari Natal tahun ini.


Liow juga membidas tindakkan Lim Guan Eng terhadap mesej malam sebelum sambutan Hari Natal (Hari Krismas) lalu yang menimbulkan perasaan tidak selesa dan berunsur politik kepada masyarakat negara ini.

“Ini bukan masa nya untuk propaganda politik” kata Liow kepada Guan Eng.

Pada hari baik sambutan hari Krismas tidak harus di tanam sifat negatif dan bersifat kebencian, kata Liow , amat malang ia dilakukan oleh seorang Ketua Menteri.

“Ini lah saat kemeriahan suasana krismas di mana kaum keluarga dapat bersama menyambut nya, dalam keadaan aman” katanya lagi

Jika dilihat ini bukalah kali pertama pemimpin DAP menjadikan ucapan perayaan sebagai laluan propaganda mereka.Nyata mereka (DAP) gemar menggunakan sambutan perayaan sebagai platform menyampaikan propaganda kotor mereka.

Liow juga menyatakan Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai suka bergaduh kerana telah menjadi kan banyak pihak terutama nya pihak media sebagai musuh nya. Lim juga mempersoalkan kenapa media tertentu tidak memberi perhatian terhadap kenyataannya

“Lim mungkin menjadi ahli politiik pertama dalam Malaysia yang mengeluarkan kenyataan kenapa hal ehwal berkenaan diri nya tidak di laporkan secara besar besaran” ujar Liow.

Lim Guan Eng juga kerap mengeluarkan kenyataan yang bodoh dan hipokrik.

“Kamu tidak perlu percaya kepada saya, tanya sahaja lah kepada ahli DAP, orang orang Pulau Pinang , pihak media dan ahli perniagaan , dia lah Ketua Menteri yang pertama yang bergaduh dengan seluruh masyarakat, ia itu pihak yang sering membantu nya” kata Liow.

Dari kenyataan Liow Tiong Lai ini cukup berasas sepertimana reaksi Lim Guan Eng yang dilihat sombong dan terdesak bila dikaitkan dengan skandal rasuah banglo beliau baru baru ini yang dalam proses pendakwaan di mahkamah.
Ketua Menteri Suka Bergaduh - Liow Tiong Lai #MCA Daeng Selili Rating: 5 Wednesday, 28 December 2016
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!