Wednesday, 23 November 2016

MCA Bukan Agen DAP #MCA

Ada diantara penyokong UMNO melabelkan MCA sebagai agen DAP didalam Barisan Nasional disebabkan hanya beberapa perselisihan faham yang melibatkan kepentingan orang Cina di Malaysia. Keberadaan MCA didalam Barisan Nasional diperlukan untuk menarik kembali kepercayaan orang Cina terhadap kemampanan MCA dalam memperjuangkan bangsa Cina.

Apa yang boleh disimpulkan disini, MCA dari awal penyertaannya didalam Perikatan, MCA terus memberikan komitmennya sebagai sebuah parti komponen utama BN yang tidak pernah berubah kesetiaanya dalam membentuk sebuah kerajaan yang memperjuangkan nasib rakyat. 

Adalah tidak adil untuk melabelkan MCA sebagai DAP, sedangkan Barisan Nasional yang memerintah kerajaan hari ini dan hasil kemajuan negara ini adalah dari kemuafakatan yang dimeterai sekian lama dahulu, jangan kerana marahkan Cina DAP maka disalahkan MCA.

Hakikatnya, MCA kini diasak dari pelbagai arah, antara yang kuat didendangkan ialah MCA adalah agen DAP. Agenda memburuk burukkan komponen BN ini tak lain datangnya dari pembangkang yang mahukan perpecahan BN untuk menimba hasilnya sekiranya berjaya menumbangkan parti utamanya UMNO sekaligus merendamkan MCA dan MIC.


Secara pribadi admin biasa berkerjasama dengan MCA ini secara tidak langsung, apa yang dialami oleh UMNO turut juga dirasai oleh komponennya. Kadang kala MCA terpaksa makana hati berulam jantung dengan kata kata kesat yang dilemparkan oleh penyokong lain.

MCA penah dilabel sebagai “Anging UMNO” malah ada yang lebih teruk lagi. Teknik propaganda ini memang jelas cuba melagakan UMNO-MCA yang akhirnya ia turut mempengaruhi penyokong UMNO sendiri dan ia membakar api pekauman dan tidak salah pada pendapat admin ia pasti didalangi DAP yang cukup terkenal dalam hal hasutan yang berbau perkauman ini.


MCA Bukan Agen DAP #MCA Daeng Selili Rating: 5 Wednesday, 23 November 2016
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!