Tuesday, 12 July 2016

Nga Kor Ming Angkuh Dan Tidak Sensitif - MCA #MCA


Baru baru ini Ahli Parlimen Taiping , Nga Kor Ming memuat naik gambar ucapan Hari Raya dilaman facebook rasminya yang menggunakan bendera Amerika Syarikat (AS) menimbulkan kontrovesi lantaran menyinggung perasaan rakyat Malaysia terutama yang beragama Islam. 

Ucapan berbunyi `In God We Trust' diikuti imej menadah tangan seperti berdoa dengan berlatarbelakangkan rumah api yang dianggap simbol kristian, tindakkan ini didakwa sengaja mencetuskan provokasi dan tidak menghormati keseluruhan umat Islam di negara ini.

Ketua Pemuda MCA, Chong Sin Woon menyelar tindakan Kor Ming dengan menganggap beliau seorang pemimpin DAP yang angkuh dan tidak sensitif terhadap budaya dan tradisi masyarakat Islam negara ini. Sebagai seorang diangkat sebagai wakil rakyat Kor Ming sewajarnya menunjukkan teladan yang baik.

"Sebaliknya, beliau terus menunjukkan sikap buruk dan menggunakan media sosial untuk membuat tohmahan dan provokasi murahan. 

"Perkara ini bukan baharu. Beliau selalu menggunakan media sosial khususnya akaun Facebook rasminya untuk memaparkan banyak perkara yang menyakitkan hati rakyat Malaysia. 

"Setiap kali melakukan kesalahan atau melemparkan tohmahan, beliau akan minta maaf. Kali ini (jika Kor Ming meminta maaf) maafnya sudah tidak berharga. 

"Kor Ming perlu berhenti merosakkan imej negara melalui akaun Facebook miliknya yang banyak meninggalkan kesan buruk dan mengundang kemarahan rakyat," ujar Chong Sin Woon

Hari ini Nga Kor Ming telah menutup laman facebooknya lantaran menerima kecaman hebat oleh netizen dalam beberapa posting yang berbau hasutan, penghinaan dan sensitif bagi rakyat Malaysia.
Nga Kor Ming Angkuh Dan Tidak Sensitif - MCA #MCA Daeng Selili Rating: 5 Tuesday, 12 July 2016
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!