Sunday, 29 May 2016

MCA Tetap Bantu Menangkan Barisan Nasional #PRKKualaKangsar #PRKSungaiBesar

Pertikaian melibatkan Pembentangan usul Rang Undang-undang Persendirian berkaitan RUU Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah)(Pindaan) 2016. Tiba tiba menjadi satu polimik yang sedikit sebanyak mengelirukan rakyat. Dan ia dijadikan modal politik terutama pihak yang mahu menangguk di air keruh.


Dari apa yang belaku ia jelas menunjukkan ada beberapa penjelasan yang tidak dapat difahami oleh segelintir individu berkenaan perkara ini.

Walau bagaimana pun disebalik perbezaan pendapat ini ia adalah normal dalam mana mana parti diseluruh dunia, Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong kekal komited dengan hala tuju pemerintahan Negara ini dibawah Barisan Nasional sekaligus terus berusaha bagi memenangkan calon yang diletakkan oleh UMNO di dua Pilihan Raya Kecil di Sungai Besar dan Kuala Kangsar yang mana kedua dua kerusi ini ditandingi oleh wakil parti dari UMNO.


MCA terus kekal membantu jentera pilihan raya UMNO dan parti komponen yang lain dalam usaha mengekalkan dua kerusi Parlimen yang bakal ditandingi yang jatuhnya pada bulan Ramadhan tahun ini.

Berhubung isu RUU Mahkamah Syariah ini, MCA dalam satu kenyataan, tidak mahu isu berkenaan dipanjangkan.

Kebimbangan MCA ialah seandai sebarang keputusan berkenaan diluluskan kelak tanpa ada pejelasan yang dapat diterima oleh bukan Islam, pastinya rakyat dikalangan terutama kaum Cina dan India akan meminggirkan Barisan Nasional dan sekaligus melemahkan pucuk pimpinan parti dan negara.

MCA Tetap Bantu Menangkan Barisan Nasional #PRKKualaKangsar #PRKSungaiBesar Daeng Selili Rating: 5 Sunday, 29 May 2016
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!