Thursday, 21 April 2016

Bubur Ayam McDonald's Bila Bila Masa! #McDonalds #McDonaldsMalaysia


Hari ini penulis berada di Miri, Sarawak, Akibat kesibukan dengan kerja hakiki penulis, ada masanya terlepas waktu makan, kadang kala makan tengahari atau makan malam. Jika difikirkan teramat sukar untuk mencari juadah yang bersesuaian dengan selera makan kita jika berada di tempat orang. 

Ada yang masakannya disini dikuatiri halal (maklum la tak biasa) dan kebersihnya, masakan yang jarang dirasa, tempoh masa perniagaanya juga singkat dari tempat asal penulis. Kadang kala penulis diwaktu tengah malam baru lapar cari makanan.



Penulis menginap di sebuah hotel dikawasan bandaraya Miri yang penuh warna warninya dimalam hari. Tidak jauh dari tempat penginapan ini terletaknya sebuah cawangan McDonald’s 24 Jam di Jalan bulan Sabit, Miri.

Lapar dan penat nak memikirkan apa yang mahu dimakan waktu dinihari, penulis memesan juadah yang boleh dikatakan kegemaran penulis iaitu Bubur Ayam McDonald’s. Pada pendapat penulis, Bubur ini sesuai dimakan bila bila masa malah rasanya tetap sama walau dimana ia disajikan oleh restoran McDonald’s. 


Yang menariknya Bubur Ayam Mcdonald’s kini dihidangkan dengan saiz yang berbeza, Jadi tak perlulah memesan lebih dari satu pesanan jika kini sudah boleh menukar saiznya dari biasa (regular) hingga ke saiz “Family Size”. 

Penulis tertarik dengan nama “Family Size” yang mana ia secara jelas memupuk para pelanggannya agar menikmati juadah disini untuk masa yang berharga bersama kumpulan dan keluarga khususnya. Sifat kekeluargaan yang ada didalam cara persembahan McDonald’s hidangan ini sangat baik. Berkongsi makanan bersama dan berbual soal keluarga dan kerja dipersekitaran restoran yang selesa dan menarik. 



Penulis juga pernah membawa rakan rakan sekerja untuk menikmati juadah ini bersama sama. Berkongsi idea dan pendapat sambil menikmati hidangan yang berkualiti di restoran McDonald’s ini dah ianya semestinya halal dan berkualiti. Setakat belanja makan di McDonald’s tak jadi hal la..

Jangan kata Abang tak payung…
Bubur Ayam McDonald's Bila Bila Masa! #McDonalds #McDonaldsMalaysia Daeng Selili Rating: 5 Thursday, 21 April 2016
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!