Sunday, 13 September 2015

Pemimpin Islam Diancam #Bangkit

Antara pahlawan dahulu dengan Melayu hari ini.

Terdetik hari ini aku ingin menulis sesuatu yang jarang diperkatakan oleh golongan muda hari ini yang hidup dalam kemewahan dan keamanan yang dahulunya digadai dengan nyawa dan darah. Muda mudi hari ini dikhayalkan dengan dakyah dan pemikiran yang jauh bersimpangan dengan ciri adat budaya orang timur yang jarang jarang kita dengar. Biadap dan tidak menerima dengan takdir yang telah ditentukan Allah swt.

Admin tak mahu mengupas apa yang telah menjadi sejarah dan anggaplah ia sejarah yang menjadi tauladan kepada kita hari ini dan masa depan, Kisahnya komunis semakin merebak diurat nadi para muda mudi hari ini. Kenapa dan bagaimanakah cara untuk kita kekang penyebaran ini?

Tak lupa pada satu ketika dahulu, hampir setiap hari kita dimomokkan kata kata semangat partiotik yang membawa kita kepada sayang kepada Negara Malaysia yang cukup berharga kepada kita dan anak cucu kita. Lantaran jurang perhubungan dan media asing terlalu bebas dinegara ini adakah ia menjadi penyumbang kepada keadaan pemikiran yang diracuni oleh orang luar? Kenyataan "Dana Yahudi" @Akaprawi Konsisten dengan Maria Chin Abdullah


Sarawak Report satu nama portal asing yang diaksess dari luar Malaysia menjadi rujukan kepada para pembaca berhaluan pembangkang dan sedikit sebanyak memberi aplikasi buruk kepada mata dunia terhadapa Malaysia. Usah kita berbicara tentang matawang dan keadaan ekonomi dunia yang sedang tenat ini bukan hanya Malaysia sahaja yang terjejas. Banyak lain Negara juga menerima nasib yang hampir sama jangan hanya tahu menunding kepada pemerintah jika kita sendiri tidak membawa maksud dan imej yang baik kepada negara. http://daengselili.blogspot.my/2015/08/cina-tak-tolak-umnobn-bersih4.html

Portal portal asing yang pernah mengulingkan Negara Negara timur tengah juga mula memetik keadaan di Malaysia, apakah petanda ini? Mengapa terlalu bersungguh Malaysia dipandang oleh luar Negara ini? Insiden pembunuhan umat Islam di Philipina pun tak pernah mereka kisah, tapi soal pemerintahan Negara ini pula mereka mula panas bontot. Seolah olah keadaan ini mengiayakan kata kata dari Datuk Aziz Kaprawi sini yang memaklumkan bantuan bantuan kepada kelangsungan pemerintahan di Malaysia hari ini dibantu oleh saudara Islam dari Negara arab. 

Sedarlah wahai umat Melayu…Allahuakbar #Bangkit

Admin menulis ini kerana sukar nak terima berita pembunuhan Altantuya dikaitkan dengan pemimpin Perdana Menteri sedangkan jelas ianya palsu dan tidak berasas meskipun berulang kali dijelaskan  oleh YB Perdana Menteri. Malaysia antara negara yang cukup lantang dan tegas dalam menyurakan dan menetang setiap penindasan umat Islam diseluruh dunia terutama di Asia ini, keadaan ini memberikan satu tamparan hebat kepada negara negara yang tidak mesra kepada Islam. ini satu faktor yang kita mesti beri perhatian mengapa bersungguh benar media asing mahu menurunkan "Perdana Menteri Islam" ini.


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Pemimpin Islam Diancam #Bangkit Daeng Selili Rating: 5 Sunday, 13 September 2015
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!