Wednesday, 22 April 2015

#PRKRompin Ahli PKR PSM Cuba Cetus Provokasi Semasa Penamaan Calon?! #P091

Awal pagi tadi berlangsung majlis penamaan calon bagi Pilihanraya Kecil Parlimen Rompin yang mana PRK yang bakal menjadi penganti kepada Allayarham Tan Sri Jamaludin Jarjis yang telah meninggal akibat kemalangan helikoter pada 4 April 2015 yang lalu.

Calon yang diistiharkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) adalah Datuk Hasan Arifin dari Parti Barisan Nasional dan Ustaz Nazri Ahmad dari Parti Islam Semalaysia (PAS). 

Satu insiden yang terjadi pagi tadi, selepas SPR mengumumkan sesi penutupan borang calon pada 10.00 pagi seorang individu yang dikatakan sebagai calon bebas telah tampil untuk menghantar borang pencalonan tetapi ditolak oleh pihak SPR kerana mengemukakan borang tidak lengkap dan gagal dari masa yang ditetapkan.



Dari sumber admin, individu tersebut cuba melakukan provokasi dan membuat bising didalam Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah tetapi ditenangkan oleh pihak keselamatan dan diarahkan keluar dengan diiringi oleh beberapa anggota Polis.

Sebelum ini admin dimaklumkan bakal belakunya pertembungan 3 penjuru di PRK Rompin kerana adanya seorang calon bebas dari PKR yang akan menentang dua calon dari BN dan PAS. Mungkin beliaulah agaknya? Siapakah dalang disebalik individu ini yang jelas cuba memburukkan lagi hubungan PKR dan PAS di PRK kali ini.

Jentera PKR tidak kelihatan disini seperti mana yang ditegaskan oleh PKR tidak akan membantu kempen PAS di Rompin dan ditimbalbalik di PRK Pematang Pauh.

Dari pemakaian pakaian individu (yang tidak dapat bertanding) tersebut (gambar berbaju hitam) ia tidak melambangkan PKR mahupun PAS akan tetapi lebih mirip kepada Parti Sosialis Malaysia (PSM).

Apakah individu ini adalah "counter attack" kepada kes sebelum ini?
baca juga :
http://daengselili.blogspot.com/2013/09/impian-psm-bakal-naik-darah-tuan-guru.html



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
#PRKRompin Ahli PKR PSM Cuba Cetus Provokasi Semasa Penamaan Calon?! #P091 Daeng Selili Rating: 5 Wednesday, 22 April 2015
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!