Friday, 3 April 2015

Kucing Lebih Mulia Dari Sokong Peliwat!

Banyak mitos yang tercipta tentang kucing. Di Mesir, 3000 tahun yang lalu, kucing dianggap sebagai titisan dewa. Sedangkan, di Eropa kucing dianggap sebagai sihir setan atau pembawa bencana. Tak cukup lagi, pada masa abad kegelapan terjadi pembunuhan besar-besaran terhadap haiwan comel ini, hingga menyebar ke Afrika Utara.

Cerita Nabi Muhammad SAW dan Kucingnya.

Diceritakan dalam suatu kisah, Nabi Muhammad SAW memiliki seekor kucing yang diberi nama Mueeza. Suatu saat, dikala Nabi hendak mengambil jubahnya, di temuinya Mueeza sedang terlelap tidur dengan santai diatas jubahnya. Tak ingin mengganggu haiwan kesayangannya itu, nabi pun memotong belahan lengan yang ditiduri Mueeza dari jubahnya. Ketika Nabi kembali ke rumah, Muezza terbangun dan merunduk kepada majikannya. Sebagai balasan, Nabi menyatakan kasih sayangnya dengan mengusap lembut ke badan kucing itu.

Setiap kali Nabi menerima tetamu di rumahnya, Nabi selalu mendukung Mueeza dan di letak dipahanya. Salah satu sifat Mueeza yang Nabi sukai ialah, ia selalu "bersuara" ketika mendengar azan, dan seolah-olah suaranya terdengar seperti mengikuti lantunan suara azan. Bahkan kepada para sahabatnya, Nabi berpesan untuk menyayangi kucing peliharaan sama menyanyangi keluarga sendiri.

Hukuman bagi mereka yang menyakiti haiwan ini sangatlah serius, dalam sebuah Hadist Shahih Al Bukhari, dikisahkan tentang seorang wanita yang tidak pernah memberi makan kucingnya, dan tidak pula melepas kucingnya untuk mencari makan sendiri, Nabi SAW pun menjelaskan bahawa hukuman bagi wanita ini adalah seksa neraka.

Abdur Rahman bin Sakhr Al Azdi. Diberi julukan Abu Hurairah (bapak para kucing jantan), kerana kegemarannya memelihara berbagai kucing jantan dirumahnya.

Wallahu A’lam

Kalau ade silap & salah..Mohon perbetulkan..



Entah mengapa semalam Amenoworld blogger pembangkang paling mulia mengkritik page pro-BN Friends Of Barisan Nasional memuat naik gambar kucing dan itu menyakitkan hati dan jiwa para macai pakatan yang mana upload gambar kucing menjadi suatu yang "burthud" berbanding macai pembangkang menabur fitnah kepada pemerintah dan mempertahankan peliwat no. 1 negara.

baca sini http://www.amenoworld.net/2015/04/page-fobn-kini-sasau-diserang-rakyat.html

Pro BN jauh lebih beradap berbanding Pro Pembangkang menabur fitnah dalam bahasa lembut lemah gemalai macam Amenoworld. kah kah kah




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Kucing Lebih Mulia Dari Sokong Peliwat! Daeng Selili Rating: 5 Friday, 3 April 2015
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!