Monday, 31 March 2014

#MH370 : Sekadar renungan

Kalaulah anda tahu betapa besar impact tragedy MH370 ... anda tidak akan komen sesuka hati ... anda akan jadi sangat takut ... kerana impactnya bukan sekadar kesedihan kepada waris mangsa dan simpati kita semua ... tetapi jauh dari itu nampaknya yang bakal berlaku mungkin mencakupi :-

1. ketegangan kaum atas kebiadaban orang tertentu bercakap mengulas tentang bangsa cina dan rakyat cina

2. Hubungan ekonomi

3. Pejabat MAS di Beijing telah di arahkan tutup faktor keselematan.

4. Ancaman keselamatan rakyat Malaysia termasuk pelajar dan pekerja.

5. Ancaman serangan siber ke website sistem perbankan, keselamatan negara dan website kerajaan oleh cyber troopers negara cina.

6. Pemulauan barangan Malaysia .

7. Pemulauan dan kesan ekonomi kepada tarikan pelancong .

8. Kuasa besar ekonomi moden dunia iaitu cina mampu secara halus atau kasar menekan MAS dan Malaysia secara legal melalui tuntutan berbilion ringgit.

9. Harga barang di Malaysia akan bertambah naik lagi kesan tekanan ekonomi akibat dari tindakan undang2, gantirugi, kos luar budget dll ...

10. Kestabilan politik makin tergugat kesan dari penglibatan antarabangsa.

11. Kelemahan sistem ketenteraaan / udara dan laut malaysia terbongkar.

12. Dan banyak lagilah ...

Semuanya boleh membawa kita ke zaman gelap, anak2 susah nak sekolah, nak makanpu susah, pengangguran meningkat, kerja susah and many more.

That's why ...

Bermuhasabah lah diri kita masing2 ... ada lidah cakap benda baik2 jgn mengapi2kan permusuhan ... jika salah mohon maaf dan bertanggungjawablah ... Sayangi negara kita ... dan sama2 kita kembali dekat dengan Allah ... sehebat mana teknologi yg kita ada ... Allah lagi hebat ... ok ...
Cukup2lah apa yg telah berlaku.

Together we become " A Good Malaysian ". ok !

- myfriends
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Teknik Mudah Selesaikan Isu Jalanraya Berlubang Di Selangor #selangorku


Isu jalan berlopak, berlubang dan rosak antara puncanya adalah dari keadaan tanah yang tidak kuat menyebabkan struktur jalan kawasan perindustrian di sekitar daerah Shah Alam dan ia mudah rosak sekali gus berisiko mengundang kejadian kemalangan sekiranya tidak dibaiki segera.

Aku pernah juga tertiarap disalah satu bulatan disekitar itu tapi alhamdulillah selamat, maklum la mat motor dengan Shah Alam berpisah tiada.


Pihak bertanggungjawab diminta mengkaji permasalahan ini bagi mendapatkan struktur jalan yang rata dan mengikut spesifikasi ditetapkan sekali gus selamat dan selesa untuk pemanduan dan penggunaan industri ini.

Penduduk diharap juga memainkan peranan dengan membuat laporan kepada pihak berkuasa sekiranya terlihat mana-mana kenderaan berat membawa muatan lebih di laluan terbabit.

Aku dulu duduk Shah Alam 4 tahun semasa berkerja sebagai agensi pereka grafik bagi pejabat SUK Selangor. Aku tahu bertapa kurapnya kat pejabat tu..jeng jeng jeng..

Disini aku nak kongsikan teknik mudah nak buat aduan rakyat tanpa perlu menelefon Karam Singh ataupun ketua kampung untuk mengatasi masalah seperti ini.

Apa yang anda perlukan adalah:

1) Cat
2) Imaginasi
3) Keberanian

Firstly, cari jalan yang berlubang


Kemudian, tandakan dengan cat semburan


Pastikan anda menggunakan seluruh teknik dan idea kreatif anda semasa menyembur


Cari laluan laluan yang mengalami keadaan yang sama lihat contoh


Kemudian datang pada hari esokknya, Insyallah...



dalam kes kat Malaysia ni mungkin seminggu or sebulan lepas tuh


p/s: Mohon jangan sabitkan aku jika anda ditangkap terkantui nanti...



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Ramesh Rao Nasihati Karpal Belaku Adil Pada Rakyat

Kelantangan Ramesh Rao boleh dikatakan antara pencetus keresahan yang membuatkan rata rata pemimpin pembangkang panas bontot bila beliau bersuara. Kali ini giliran Karpal Singh pula menerima semburan sinis beliau yang agak releven untuk kita fikirkan bersama.

Karpal Singh kini seorang yang "tertinggal" oleh DAP lantaran peletakkan jawatan beliau dari DAP ini suatu ruang yang sesuai kepada Karpal membuktikan beliau seorang berjuang untuk rakyat oleh itu cadangan berbentuk nasihat sinis ini Karpal Singh wajar berlapang dada untuk diterima demi membuktikan beliau benar benar memperjuangkan rakyat Malaysia.


Jika sebelum ini Karpal bersuara aneh/ganjil mengkritik PAS walaupun berjawatan didalam DAP kenapa tidak masa ini beliau bersuara aneh demi membuktikan apa yang beliau nyatakan didalam parlimen pada 22 OKT 1997 seperti yang didakwa oleh Zulkifli Nordin. (video) Cadangan Ramesh ini wajar didengari Karpal kononnya mempunyai bukti dakwaan beliau terhadap Anwar sehingga mengesyorkan "Anwar harus bertaubat".


Memangkan keadaan kesihatan Karpal yang boleh dikategorikan "mesti direhatkan" beliau seharusnya melepaskan beban yang beliau tanggung hanya kerana terpaksa melangsungkan agenda nafsu serakah Anwar.


baca juga sini :  "Karpal Singh harus bertaubat"

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Sunday, 30 March 2014

Pemimpin Melayu Lama Makin Bebal!


Semalam aku menulis tentang entri yang mana ada bekas penulis akhbar iaitu K. Jasin mempelekehkan kepimpinan UMNO kononnya kurang pemimpin muda yang berbakat.

Yang amat mendukacitakan statement itu dilontarkan dalam portal lidah pembangkang seolah olah tindakkan beliau menegur UMNO adalah mengikut saluran yang betul, aku yakin ini bakal menjadi sebagai alat untuk memuaskan nafsu beliau sendiri.

Beliau pada aku generasi lepas yang hari ini tidak perlu mempertikakan golongan muda hari ini yang mengunakan pendekatan politik yang jauh lebih moden berbanding sikadir yang menulis tetapi tak bertelur untuk menerima kritikkan diruangan komen diblog beliau (kadirjasin.blogspot.com) komen yang membodek dan menjilat nafsu serakah beliau sahaja akan diapprovekan.

Kepada kadir, aku selaku orang muda yang menyokong penuh keseluruh pimpinan baru dibawah pemerintaha DS Najib Razak kenal dan faham benar dengan situasi yang sedang dialami oleh DS Najib berbanding anda Kadir..

Bila dilihat line up idealogi sezaman kejatuhan Anwar dan the soldadu aku tak fikir ianya releven untuk diterima oleh orang muda kecuali sifat dendam dan hanya meminjam kata kata orang lain untuk melempiaskan nafsu dan kepentingan peribadi, Kadir dan Daim zaman anda telah lama berlalu..Orang muda tidak gamak lagi dengan gerakan gerakan menjatuhkan pemimpin sendiri dari orang yang kononnya sayangkan parti.

Kadir, Dengar cerita mahu jawatan di Media Prima? Layak ke dengan etika macam ini?! Macam hanturaya jek..macam bangang jek..koh koh koh :3

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

RBA Terus Cuba Lagakan Umat Islam!

Aku yakin individu yang mengunakan nama nama difacebook seperti nama melayu atau islamik dan kononnya penyokong pembangkang jelas membuktikan keadaan internet di Malaysia ditahap membimbangkan.

Jika aku dakwa ini penyokong PAS pasti ade yang menyalak kononnya ini kerja UMNO. Begitulah kepala dah doctrine untuk salahkan semuanya kepada orang lain terutama parti memerintah.

Rakyat malaysia hari ini dibodohkan dengan momokkan pembangkang sehinggakan tidak ada yang baik dilaksanakan oleh kerajaan.

Aku disini menegaskan apa yang ditulis dalam ruangan chat(gambar) ini jelas bukan orang Islam yang benar pada aku inilah kerja RBA yang didalangi DAP yang mana baru baru ini majlis selawat perdana berjaya menyatukan umat islam di Malaysia dengan mengenepikan fahaman politik demi menjayakan majlis yang dituntut oleh agama islam iaitu bersatu!

HAIRAN! Bagaimana DAP boleh mengawal secara ampuh orang melayu pakatan?!Kerana dendam orang melayu kepada melayu?!


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

@najibrazak : Mak Jemah Tibai CNN #makjemah


Celoteh mulut becok Mak Jemah ini kadang-kadang rasa nak ketawa pun ada tapi apa yang beliau kata ada kebenarannya. 


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

@tunfaisal @zaini_saiful : Respon Insiden Produk Nadir Bumi Tumpah #lynas #pahangku

Aku menerima beberapa email dari pembaca blog ini di facebook ada yang marah dan ada yang bertanya adakah insiden ini benar terjadi? Yang paling kuat mengspekulasikan isu ini of kos la cacai belaan DAP/PKR ha ha ha..



Pada mulanya aku menerima beberapa keping gambar yang diberikan kepada aku dimana kelihatan "tank" bertaburan (gambar) ditepi jalan dan beberapa orang petugas berpakaian lengkap untuk kerja kerja pembersihan sisa berbahaya. 

Nak ulas pun aku bukan lah expert macam para penyelidik hal hal macam ini tapi tontonlah video pendek ini penjelasan akan insiden tersebut.


Lawat kami di www.pahangku.com


Penjelasan GM Corporate Comm Lynas Malaysia

Lepas tu kalau ade mangkuk² duk tanya pencemaran la..bahaya la..itu ini la..korang tolong copypaste link video ini kat atas kepada mangkuk² tu..ok?!ha ha ha...

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#MH370 : Bomoh Buaya Penah Jaga Wan Azizah?!


Gambar dari simpanan peribadi ini didakwa Ibrahim Mat Zin bersama Wan Azizah?!

"Anwar tak kenal saya, Saya kenal Anwar, Saya sponser(belanja) dia makan" - Bomoh Buaya


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Penjual Tiket Bas Ekpress Kelepet Duit Penumpang?!


Aku nak share satu story in morning glory ini pasal aktiviti ulat tiket dan pengusaha tiket bas ekpress kadang kadang segelintirnya membuat tindakkan tidak sepatutnya setelah diamanahkan oleh majikan mereka (tangan kat bahu).

Contohnya di Pudu Sentral (pengalaman aku) aku mendaki tangga menuju ke kaunter tiket TIBA TIBA aku diserbu ibarat artis japan berkelumun 4-5 orang berebutkan jawapan dari mulut aku dengan soalanya "Nak kemana bang?"

Tindakkan ulat tiket ini kalau aku orang lelaki mungkin tak apa la (cuma semak je rasa)..tapi pada isteri/anak-anak gadis diasak begitu? Ada daripadanya cara pertuturan segelintir mereka bukan warganegara?! Dengan lagak samsengnya rambut macam siamang sesat..aku semak lak tengok..Rosak pemandangan PUDU SENTRAL yang indah lagi canggih.

Pernah sekali aku ditengking sebab tak bagi jawapan...APA NAK BUAT SABAR JELAH!!!

Ini tajuk yang atas tu punya cerita hehe...








للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Saturday, 29 March 2014

'Si ayam pencen' Jadi "PUNTIANAK" #GAD @tunfaisal @

Dari awal kritikkan-kutukkan yang beliau lemparkan kepada pucuk pimpinan negara kepada DS Najib Razak jelas menampakkan apa yang beliau mahu 'sesuatu'?.

Malah beliau sendiri menghukum blogger pro kerajaan kononnya "tidak membantu BN" sedangkan semasa PRU13 yang lepas antara yang berusaha keras "mengimbangi" serangan cytro PR adalah blogger blogger marhen ini.

Ada yang tak tidur malam dan macam macam pergorbanan demi membantu BN. Jika niat beliau mahu mencetuskan 'gerakan menumbangkan pucuk pimpinan hari ini. Aku yakin ramai akan mempertahankan pemimpin hari ini berbanding menjadi perjuang agenda peribadi beliau.

Ada desas desus mengatakan beliau "mahukan tempat" didalam Media Prima?!

Jika benar..?Siapakah HANTU RAYA BINTI PUNTIANAK yang kini duk mengisap darah?!

Ha ha ha lawak betul siKadir dan siDaim nie..Tua pon bodoh!!! Seekor sikhadam tua sekor plak sibarua..

Cuba baca hujah penulis ni:
http://yuseriyusoff.blogspot.com/2014/03/kadir-jasin-tandus-idea-apa-lagi-bekas.html?m=1



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

#PRKbalingian : BN Menang Bergaya Anwar Tunjuk Protes

Keputusan TAK RASMI keseluruhan bagi PRK N.51 Balingian :

BN - 8,208 (84.77%)
PKR - 1,282 (13.24%)
Majoriti BN - 6,926 (71.53%)

Diharap kepada penyokong kedua dua belah parti menyokong dan menghormati keputusan yang diberi oleh penduduk Balingian.

Hentikan provokasi bodoh dan menyalahkan orang lain khususnya pembangkang yang terang terang membodohkan penduduk pendalaman yang kononnya kolot dan tidak berpendidikan.

Jika dakwaan pembangkang menghakimi pengundi dengan kata sedemikan rupa sedarkah mereke sendiri ditipu oleh ketua pembangkang yang hari ini yang mengamalkan nepotisma didalam parti PKR akan datang. Sisuami lawan Siisteri..apakejadahnya?! Ha ha ha tunjuk protes dah kalah di Balingian..Penjara 5 tahun itu jangan lupa oi aljuburi....

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Gerakan Menjatuhkan DS Najib?


"UMNO tiada pemimpin berbakat" itulah ayat-ayat yang biasa digunakan oleh macai-macai pembangkang kini diceduk oleh bekas pengarang NST merangkap blogger Daim dalam usaha beliau menjatuhkan kepimpinan UMNO hari ini?! 


Antara pengkianat tua dalam UMNO adalah pencetus gerakan-gerakan yang mahu menjatuhkan pemimpin sendiri itu yang belaku pada zaman Tun Abdullah yang didalangi orang seperti Daim dan Kadir.

Kali ini kononnya ada bibit-bibit untuk jatuhkan Najib, aku sebagai orang muda cukup jelas gerakkan bodoh dan penuh pentingan peribadi ini sebab penyokong UMNO sendiri tak nampak gerakan seperti ini nak selamatkan UMNO.

Gerakan ni datang dari 2 orang yang ada isu dr segi kejujuran dan kepentingan. Tak lupa K.Jasin sendiri pernah menghina blogger pro UMNO dengan pelbagai gelaran dan perumpamaan yang sedikit sebanyak jelas cuba mewujudkan "push factor" yang akhirnya dipandang sepi.

Dahulu K.Jasin bukan main megah mengutuk blogger kononnya "Blogger UMNO basuh berak dihalaman sendiri" hari ini beliau sendiri bercakap dilaman pembangkang macam "menari bogel didepan pak mertua" bodoh,naif dan menjengkelkan.

Gerakkan menjatuhkan pemimpin yang seperti ini jelas dalam Islam ditegah. Dakwaan tiada bakat baru dalam UMNO satu tuduhan yang jelas beliau sendiri berada disudut pandangan penuh perasaan dendam kesumat.

Apa kurangnya YB Khairy Jamaluddin? Adakah kerana mereka-mereka ini 'tanker' gerakkan menjatuhkan pak lah dahulu layak menafikan kredibiti pemimpin muda seperti KJ?!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

#MH370 : MP Pembangkang Mampu Cari Bangkai Pesawat?!

Ahli parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng menarik balik kenyataan beliau yang mendakwa pembangkang mampu mencari kehilangan pesawat MH370 sekiranya mempunyai sumber.



Tindakan itu tidak sampai 24 jam selepas membuat dakwaan itu dalam sidang Dewan Rakyat pada Khamis ketika bertekak berhubung perkara mencari dan menyelamat dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim dan ahli parlimen Kinabantangan, Datuk Bung Mokhtar Radin.

“Saya mahu menarik balik kenyataan saya iaitu: Ia cukup senang. Jadikan seorang pemimpin DAP sebagai komander tentera udara atau laut, kemudian kami akan mencari MH370′,” kata Lim dalam satu sidang media yang diadakannya, pada Jumaat.

Lim berharap semua pihak dapat menerima kekesalannya kerana membuat kenyataan tersebut.

Lim turut menjelaskan membuat kenyataan itu atas kapasiti peribadi dan ia tiada kena mengena dengan partinya.

Bung Mokhtar dalam sesi sidang pada Khamis angin dengan sikap ahli-ahli pembangkang yang setiap hari membuat bising di Dewan Rakyat dengan macam-macam teori berhubung insiden MH370.


Beliau kemudiannya mengajak mereka menyertai misi mencari pesawat itu selepas mendapati pembangkang masih tidak berpuas hati dengan penjelasan kerajaan sebelum ini.

Kata Bung Mokhtar, kerajaan tidak akan beri jawapan tidak munasabah semata-mata bagi memenuhi kehendak mana-mana pihak sedangkan ianya tidak sahih.

Katanya, kerajaan harus tegas dengan tidak memberikan jawapan yang bodoh kepada soalan-soalan yang tidak rasional dan tidak masuk akal.-bnbbc.my

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Friday, 28 March 2014

#MH370 Mak Jemah Sound Tepek Keyboard Warrior?! #makjemah



Video ini dipanjangkan kepada admin dalam ulasan kes MH370 yang dilaporkan hilang bulan ini. Mak Jemah ini siapa plak nak sound sound keyboard warrior?!


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#MH370 : Pembangkang Tahu Rahsia Yang Kerajaan Sorok?!

Seperti yang kita tahu, terdapat 26 negara semuanya yang terlibat dalam pencarian MH370. Biarpun Malaysia yang ‘menerajui’ misi pencarian namun setiap tindakan yang diambil pula berdasarkan nasihat dan pandangan pakar antarabangsa, terutamanya Amerika, Britain, Perancis dan Australia. Ini kerana Malaysia tidak punya kepakaran, jauh sekali pengalaman atau aset yang diperlukan untuk misi sehebat ini.

Dengan hakikat ini, tentulah mustahil bagi Malaysia untuk menyembunyikan apa-apa maklumat.

Dalam sejarah kemalangan udara, tidak pernah kita lihat bagaimana maklumat teknikal dibentangkan kepada umum secara terperinci sepertimana yang berlaku dalam MH370. Selalunya, hanya maklumat yang perlu diketahui awam sahaja yang akan didedahkan. Maklumat teknikal lain dikira sebagai tidak sesuai kerana melangkaui pemahaman orang ramai, kecuali yang berlatarbelakangkan bidang yang berkenaan.

Kerajaan Malaysia, bagaimanapun, mengambil langkah berkongsi setiap maklumat ini termasuk cara-cara penemuan disahkan oleh pihak penyiasat antarabangsa. Rajah-rajah teknikal disertakan di dalam media bagi memudahkan pemahaman orang ramai. Malah, sebelum ini juga kebolehan aset yang digunakan untuk misi pencarian turut dikongsi bersama dengan seluruh dunia.

Walaubagaimanapun, segala ketelusan kerajaan ini tidak dihargai oleh sesetengah pihak. Mereka masih lagi menuduh kerajaan menyembunyikan maklumat. Apabila dijelaskan bahawa tiada apa yang disembunyikan dan kesukaran yang dihadapi dalam kes kehilangan MH370, mereka tetap juga bertegas bahawa kerajaan Malaysia menyembunyikan maklumat.

Kedegilan mereka untuk mempercayai bahawa kerajaan menyembunyikan maklumat mula membuatkan kita musykil akan kemungkinan mereka sebenarnya mengetahui sesuatu dan mengharapkan kerajaan mendedahkannya.

Namun, logiknya, kerajaan tidak akan mampu menyembunyikan apa-apa dengan 26 negara bekerjasama dan kepakaran pula bukanlah dimiliki oleh Malaysia.

Tanpa mencerna fakta ini, laungan ‘kerajaan menyembunyikan maklumat’ terus membingitkan telinga kita. Yakin benar mereka bahawa ada sesuatu yang tidak didedahkan.

Persoalannya, bagaimana mereka begitu yakin bahawa ada sesuatu yang belum didedahkan jika mereka tidak mengetahui apakah ‘sesuatu’ itu? Bagaimana kita boleh menuduh orang berahsia jika beliau merahsiakannya?

Kecualilah kita sememangnya telah tahu rahsia itu barulah kita boleh menuduh dengan yakin bahawa orang itu telah sengaja merahsiakan pengetahuannya dari kita, bukan begitu?

Justeru, hari ini penulis yakin bahawa mereka yang menuduh kerajaan menyembunyikan sesuatu ini sebenarnya mempunyai maklumat yang lebih lagi dari para penyiasat, tetapi telah sengaja menyembunyikan sekadar untuk menekan kerajaan.

Kerajaan tidak harus berdiam diri dengan membiarkan mereka terus menuduh, memfitnah dan memberi tekanan. Sebaliknya, kerajaan wajar mengambil tindakan, memaksa mereka mendedahkan apa sebenarnya yang mereka tahu yang kerajaan sendiri tidak tahu.

Tanyakan kepada mereka, kenapa mereka begitu yakin adanya rahsia, sedangkan kerajaan tidak merahsiakan apa-apa?

Jika mereka enggan mendedahkan apakah rahsia itu, dakwa saja mereka kerana memfitnah, menghasut atau menghalang siasatan dengan enggan mendedahkan maklumat kepada kerajaan.


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#MH370 : Kerajaan Tidak Guna Khidmat BOMOH BUAYA

Kerajaan tidak mengarahkan mana-mana pihak untuk menggunakan khidmat bomoh dalam usaha mengesan pesawat MH370.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, kerajaan menyelar usaha pihak yang mengarahkan untuk menggunakan khidmat bomoh yang melanggar batasan syarak dalam pencarian pesawat berkenaan.


“Lapangan terbang adalah tempat yang terbuka (siapa-siapa boleh datang), kalau kita tanya siapa yang upah, tentunya kita tidak boleh jawab sebab bukan urusan kita untuk tanya kepadanya (Ibrahim),” katanya.

Jamil Khir berkata, demikian ketika menggulung usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong di persidangan Dewan Rakyat, Khamis.

Pada 10 Mac lalu, Ibrahim Mat Zin yang menggelar dirinya ‘raja bomoh’, menjalankan upacara mencari pesawat MH370 di KLIA bersama-sama beberapa pembantu.

Bagaimanapun, tindakan beliau mendapat kecaman pelbagai pihak dan dikritik hebat di laman sosial kerana dianggap melanggar ajaran Islam serta memalukan negara.

Menurut Jamil Khir, perbuatan itu amat dikesali dan memalukan ketika dunia sedang melihat kesungguhan Perdana Menteri dan kerajaan bagi mengesan MH370. Bomoh berkenaan melakukan ritual antaranya menggunakan kelapa dan bubu serta tikar.

Beliau berkata, Jabatan Kemajuan Agama Islam Malaysia bersama-sama pihak berkuasa agama Islam negeri sedang dan akan sentiasa membuat pemantauan di lapangan terbang berkenaan bagi mengelak kejadian itu berulang.

“Tindakan undang-undang boleh dikenakan terhadap mana-mana pihak yang terlibat dalam aktiviti yang melanggar ajaran Islam,” katanya.

Jamil Khir juga berkata kertas siasatan telahpun dibuka oleh Majlis Agama Islam Selangor bagi menyiasat dakwaan mengaitkan bomoh itu dengan beberapa pemimpin, yang kononnya meminta beliau datang ke KLIA. - bnbbc.my

Daeng : Yang aku pelik ada pulak yang ikut dan siap mengikut doa beliau, yang lebih menyirapkan beliau suka memetik nama nama individu yang telah meninggal dunia sebagai saksi atas "jasa" beliau kepada negara kononnya.

Jika beliau pernah berbakti kepada negara ini akan tetapi pernahkan beliau mengukur semula kata kata beliau yang jelas penuh perasaan riak dan sombong yang jelas bukan mencerminkan seorang yang cukup berilmu dan "berisi"

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Thursday, 27 March 2014

1200 Perjuang Islam Akan Dihukum dimana suara Anwar?!



Usaha untuk menghancurkan Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin hari ini di Mesir sangat jelas. Mahkamah di Mesir baru baru ini telah menjatuhkan hukuman mati kepada 529 penyokong bekas presiden Islamis Mohammed Morsi. Mereka didapati bersalah atas tuduhan kononnya menyerang dan membunuh anggota polis mengikut laporan BBC.

Terdapat 1,200 lagi yang menunggu hukuman. Hampir semuanya adalah ahli Gerakan Ikhwanul Muslimin.

Ikhwanul Muslimin adalah sebuah gerakan Islam terbesar di zaman moden ini. 


Seruannya untuk kembali kepada Islam sebagaimana yang termaktub di dalam Al-Qur’an dan As-Sunnah serta mengajak kepada penerapan syari’at Islam dalam kehidupan mendapat tentang hebat daripada golongan Islam yang berfahaman sekular. Kemampuan Ikhwanul Muslimin membendung arus sekularisasi di dunia Arab dan Islam sangat ditakuti oleh golongan Islam yang bertopengkan US dan jahiliyyah moden.


Pemahaman Ikhwan terhadap Islam bersifat universal, tidak mengenal adanya pemisahan antara satu aspek kehidupan dengan aspek lainnya terutama politik. 


Syaikh Hasan al-Banna pengasas Ikhwanul Muslimin telah mengatakan, “Gerakan Ikhwan adalah dakwah salafiyah, thariqah sunniyah, haqiqah shufiyyah, lembaga politik, klub olah raga, lembaga ilmiah dan kebudayaan, perserikatan ekonomi dan pemikiran sosial.”


Dalam Risalah Ta’alim, Hasan al-Banna berkata,“Rukun Bai’at kita ada sepuluh. Karena itu hafallah baik-baik. Yaitu: Faham, Ikhlas, Amal, Jihad, Berkorban, Tetap pada pendirian, Tulus, Ukhuwah dan percaya diri.” Kemudian beliau berkata, “Wahai saudaraku yang sejati! Ini merupakan garis besar dakwah Anda. Anda dapat menyimpulkan prinsip-prinsip tersebut menjadi lima kata, yaitu : sederhana, membaca Al-Qur’an, shalat, sikap kesatria dan akhlaq.”



Sayyid Quthb, dalam bukunya Khashaish al-Tashawwur al-Islami wa Muqawwimatuhu, memberikan gambaran tentang pemahamannya dan pemahaman Ikhwan. Lambang Ikhwan adalah dua bilah pedang menyilang melingkari Al-Qur’an, ayat Al-Qur’an dan tiga kata: haq (kebenaran), quwwah (kekuatan) dan hurriyyah (kemerdekaan).


Gerakan Ikhwan dimulai di Isma’iliyyah kemudian beralih ke Kairo dan dari Kairo tersebar ke berbagai pelusok dan kota di Mesir. Akhir tahun 40-an, cabang Ikhwan di Mesir sudah mencapai 3000 dan tiap cabang memiliki anggota yang cukup banyak. 


Ikhwan meluas ke negara-negara Arab. Ia berdiri kukuh di Suriah, Palestina, Yordania, libanon, Iraq, Yaman, termasuk Malaysia dan lain-lain. 

Kini anggota dan "fikrahnya" tersebar di berbagai penjuru dunia dan menjadikan Ikhwan satu-satunya gerakan Islam terbesar di dunia yang mampu menyatukan segala perjuangan dan umat Islam. 

Perkara sangat ditakuti oleh musuh Islam sekiranya Ikhwanul Muslimin mempunyai tampok pemeritahan seperti Mesir. Pasal itu gerakan menghancurkan Islam yang juga didalami oleh orang Islam sendiri dan dunia Arab suatu yang sangat mengaibkan.

Mereka, nama sahaja Islam tetapi 'perangai' adalah musuh Islam tidak saling tumpah macam Yahudi dan Nasrani.

Malaysia pun akan mengalami nasib yang sama jika sekiranya Islam menguasai tampuk pemerintahan. Sejarah pengkhianatan tidak akan padam kerana itu adalah sunatullah.

Kini mereka memerlukan bantuan dari kerajaan Malaysia untuk menyelamatkan mereka dari kekejaman dan pembunuhan pejuang pejuang Islam di Mesir.


Pembangkang mendewakan perjuang Ikwanmuslimin sebelum ini akan tetapi apabila 1200 perjuang bakal dihukum dimana suara suara lantang pembangkang?!

Dimana Anwar?!





للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

China too reckless instigate a boycott on Malaysia?! #MH370 #PrayforMH370

Among all post (in China's social media's sphere), I spotted this one, and was in mind that I am obliged to share.

Are we(China) too reckless instigate a boycott on this country(Malaysia)? Lets don't talk about boycott just yet, we cannot even boycott the Japanese effectively, for them who massacred hundreds of millions of our countrymen, and those Vietnamese and Indonesian who killed hundred of thousand of Chinese, why don't I see any Artist boycotting them? (Chinese artist joined the condemns and boycott against Malaysia)

Alright, if you all thinks that the Malaysian Government had murdered 153 Chinese passengers, then they also murdered 38 Malaysian, 12 crew members, 12 Indonesian passengers, 7 Australian passengers and 7 American passengers.

Alright, lets boycott this country (Malaysia) which was first to establish diplomatic ties with China among all other South East Asian countries.

Lets boycott this country (Malaysia) who had been consistently refused the United States military to build their base for the purpose of locking the Chinese survivorship(military strategy) among the lines of island

Lets boycott this country, which the borders of Spartly Island which was determined by China was only 80 KM off their coast, yet the only country that does not make any objection.

Lets boycott this country, which has been consistently against the Philippines and Vietnamese to bring up the conflict of South China Sea to the world's attention

Lets boycott this country, which donated to China to fight against the Japanese (during WW2) which amounts to 1/3 of the total military expenditure.

Lets boycott this country, which contributed 3000 car mechanics and drivers during our(China) war with the Japanese.

Lets boycott this country which allows 5million Chinese to preserve their culture, language and religion

Alright, let us all stand united to boycott this country, which is kind and nice to China.

Ps: if you dislike a government, means you will have to hate everything about this country, then I want to point my question to those ignorant artist who declared that they will never visit Malaysia, as a public figure, do you aware that your lead, (announcement) have hurt the Malays(Malaysian citizen)?

Just now I saw a post from my friend who works as a reporter in Weibo (Chinese Twitter), he said ' once you have achieve certain level of patriotism, any ridiculous matter will seems to be reasonable. And this word 'patriotism' has bring more harm,' The attitude of our nationals (Chinese ) sometimes is laughable.

Above is an article from a Chinese china. Pls help to amplify the story board.

- from my friend

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Baca Seterusnya...

@H2OComms @Najibrazak Rakyat Malaysia Meluat Laporan Seleweng #boycottCNN #MH370 #prayformh370

Entri kemarin aku tulis adalah membidas tindakkan CNN yang mengeluarkan berita jelas mempelekehkan usaha kerajaan Malaysia dalam menangani isu pesawat hilang MH370 yang dilaporkan berakhir (mungkin terhempas atau apa-apa belaku) di Selatan Lautan Hindi seperti mana yang dilaporkan oleh pihak yang terlibat dalam Misi SAR MH370.

Ada yang ketawa bila aku mulakan hastag #boycottCNN (idea Adam Mukriz) akan tetapi sedahkan kita media barat mengentam Malaysia seperti mahu Malaysia bertanggungjawab 100% akan insiden ini sedangkan yang jelas dalam laporan ia adalah kerja "orang luar" bukannya Pilot ataupun rakyat Malaysia.

Printscreen CNN yang jelas menipu pembaca/penonton

Cuba kita ketepikan fahaman politik untuk isu MH370 dan jangan sesuka hati menyalahkan kerajaan yang kini semakin hari wartawan asing memberi banyak tekanan kepada Perdana Menteri DS Najib Razak dan Hishamuddin Hussien Onn.

Pemimpin pembangkang ada yang cuba mendesak kerajaan agar "melatah" sepertimana kejadian pencerobohan di Lahat Datu mereka tidak kunjung menekan kerajaan tetapi apa yang mereka cuba bantu semestinya TIADA, hanya memekak didalam saluran twitter macam anak anjing hilang ibu. Tindakkan berhati-hati dan berwaspada pada angin perubahan maklum jelas membantu kerajaan menangani isu tersebut walaupun ada manusia yang berhati binatang mengatakan itu adalah sandiwara.

Kita sebagai rakyat Malaysia sewajarnya mempertahankan kerajaan kita yang sedang bertungkuslumus menyelesaikan masalah ini, pemimpin pembangkang aku kira boleh tidur lena bagaimana dengan pemimpin kerajaan dan staff staff yang terpaksa bersengkang mata dan memerah keringat untuk menjayakan misi ini. pernahkah kita kenangkan apa rasa dan perihnya para pasukan mencari yang kini berada diudara dan lautan selama misi mencari ini?


Aku memuji tindakkan saudari Lina Hasan yang menegur CNN yang sering mengeluarkan berita yang bias dan tidak tepat. Dan aku yakin ramai yang setuju dengan beliau.


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Wednesday, 26 March 2014

Program 1Kuale Ditunda! #MH370 #prayforMH370

Demi menghormati dan menzahirkan rasa simpati kepada keluarga penumpang2 dan anak kapal trajedi negara MH 370, maka Jawatankuasa Karnival One Kuale mengambil keputusan untuk menangguhkan program yang di jadualkan pada 28 hb- 29hb Mac 2014.

Pagi ini kedua dua ADUN YB Kamil dan YB Maslin Sham akan membawa perkara ini ke Mesyuarat jawatankuasa tindakan Daerah ( JKTD) yg di pengerusikan oleh Pegawai Daerah Kuala Kangsar.

Kami juga telah memaklumkan perkara ini kepada pejabat Menteri Besar. Rasa sedih pilu amat di rasai di seluruh pelusuk negara berikutan trajedi ini.

Negeri Perak akan mengibarkan bendera separuh tiang pada hari ini. Bersama sama kita berdoa dan menghadiahkan Al Fatihah.

Dato Haji Ar. Wan Khair-il Anuar Bin Wan Ahmad
(Ahli Parlimen Kuala Kangsar)

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

#MH370 Dimanipulasi Jadi Alat Politik?!

Semua akhbar Cina tempatan, 26 MAC 2014, menyiarkan laporan penuh di muka depan masing-masing berhubung tindakan keluarga penumpang rakyat China dlm pesawat MH370, telah berhimpun di luar bangunan kedutaan Malaysia di Beijing untuk mengadakan bantahan menuntut kebenaran dan penjelasan dari Kerajaan Malaysia.

Mereka juga menuduh Kerajaan Malaysia berbohong dlm keseluruhan episod misteri kehilangan pesawat MH470.

Kumpulan ahli keluarga penumpang itu melaungkan Kerajaan Malaysia berbohong pada kami dan desak Malaysia kembalikan ahli keluarga mereka.

Mereka juga mempamirkan kain rentang yg antara lain menyebut " MAS hutang kami satu penjelasan, " " MH370 Jangan biarkan kami menanti terlalu lama" " 1.3 bilion rakyat menunggu sambut pesawat itu" " Salah seorang anggota keluarga penumpang membacakan kenyataan mengutuk Kerajaan Malaysia, pasukan tentera dan MAS kerana terus menerus melengah-lengahkan dan menyembunyikan kebenaran.

Berdasarkan bantahan yg dibuat dan reaksi oleh kumpulan keluarga penumpang pesawat MH370, dipercayai mereka ini telah dihasut dan disebarkan maklumat palsu oleh golongan tidak bertanggungjawab dari Malaysia.

Golongan tidak bertanggungjawab ini dipercayai merupakan orang Cina tempatan yg benci kepada Kerajaan/ penyokong-penyokong Pakatan Rakyat telah menghasut dan merancuni fikiran mereka dgn berita-berita yg direka dan maklumat palsu yg sengaja di ada-adakan.

Tujuan mereka adalah untuk melihat Kerajaan yg memerintah kini ditumbangkan melalui permainan kotor mereka dalam memanipulasikan misteri kehilangan MH370.

Golongan tersebut juga sedang rancak memainkan peranan memburuk-burukkan Kerajaan Malaysia serta merancuni pemikiran keluarga penumpang Cina untuk mencapai agenda mereka iaitu untuk melihat Kerajaan BN jatuh.

Nampaknya, akhbar-akhbar Cina juga seiringan dgn permainan halus oleh pihak yg tidak bertanggungjawab ini dgn melaporkan secara meluas berita bantahan di kedutaan Malaysia.

Berita yg dilaporkan seolah-olah menunjukkan pihak akhbar Cina juga setuju dgn dakwaan-dakwaan palsu yg sengaja diperbesar-besarkan oleh keluarga penumpang di Beijing.
- sumber

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Baca Seterusnya...

Tuesday, 25 March 2014

CNN Batu Api Ciptaan Yahudi #BoycottCNN #MH370 #PrayforMH370

Channel CNN lidah yahudi ini jelas sebagai batu api kepada masyarakat dunia yang menyayangi Malaysia.

Hari ini 26 pasukan dari berlainan negara membantu Malaysia dalam operasi SAR yang mana disitu menunjukkan bertapa prihatinnya mereka terhadap Malaysia tetapi CNN lidah yahudi yang sering digunakan sebagai rujukkan pembangkang kini jelas menunjukkan betapa jahat dan liciknya mereka memburukkan Malaysia dimata dunia ini hanya kerana beberapa "agenda" mereka yang tidak dapat menembusi Malaysia.Tak gitu?!

Malaysia sebuah negara islam yang sering menghulurkan bantuan terhadap negara negara yang memerlukan bantuan tidak hairanlah negara lain pantas membantu Malaysia walaupun Anwar dan sekutu yahudinya jelas memburukkan negara dengan pelbagai fitnah semenjak keluar dari penjara akibat perbuatan salah guna kuasa beliau sewaktu menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia suatu ketika dahulu.

Hari ini ada segelintir nak berdemo dkt Malaysian Embassy. Sambil mengeluarkan kata kesat "Malaysian Government and Malaysian Military are the Real Murderers that Killed Them" (Kerajaan dan tentera Malaysia pembunuh sebenar). Ini semua dimulakan oleh CNN?!

Tiada siapa didalam dunia nie nak perkara seumpama ini berlaku. Boikot CNN lidah yahudi lahanatullah!!!


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Titah Pemangku Raja Perak #MH370 #prayformh370

Dimaklumkan TITAH DYMM PEMANGKU RAJA PERAK sebagai menzahirkan rasa dukacita dan simpati kepada keluarga penumpang dan anak kapal pesawat MH 370,

Diharap semua jabatan agensi, institusi, sekolah termasuk pihak swasta agar menaikkan bendera Negeri Perak separuh tiang pada hari Rabu 26 Mac 2014.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Monday, 24 March 2014

New MH370 Path Location?! #MH370 #prayformh370

NAJIB RAZAK'S PRESS STATEMENT ON MH370

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370's flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.

ENDS
*file picture

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Biar Putih Tulang, Jangan Putih Mata! #PRKKajang

Seperti jangkaan aku, PRK Kajang yang lepas kekal dibawah kuasa Parti Anak Beranak iaitu Parti Anwar.

Walaupun kalah disana, aku masih terus menyokong wadah perjuangan ini bersama UMNO.

Cuma yang perlu dititikberatkan adalah kerja keras yang perlu diteruskan demi kelangsungan kerajaan hari ini yang jelas mengeutamakan rakyat.

Terima Kasih Chew Mei Fun!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Sunday, 23 March 2014

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 10



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 9

 



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 8




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 7





للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 6



Baca Seterusnya...

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 5






للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 4



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

#PRKKajang #PRKN25Kajang : Nilailah Sendiri Wahai Rakyat 3




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!