Monday, 1 December 2014

Ikan Talapia Diberi Makan Babi Sebagai Makanan Ikan?!

Ikan talapia diberi makan bangkai babi? :

Penternakan Ikan dalam sangkar memberikan pulangan yang sangat menguntungkan kepada penternak terutama pada ikan air tawar yang mudah diternak dan dipasarkan hari ini. 

Di Malaysia terdapat 2 jenis (spesies) ikan Talapia yang diketahui, ikan Talapia Merah dan ikan Talapia Hitam. Walau bagaimanapun terdapat lebih lebih kurang 30 spesies ikan ini dari jenis yang sama seluruh dunia.

Lantaran dari pemintaan kepada pengemar ikan air tawar ini semakin meningkat ini mengundang sifat tamak dan pentingkan diri segelintir penternak ikan air tawar ini. Seperti mana yang dikongsikan oleh satu posting di portal siakapkeli.com yang mana bercerita tentang kes ikan talapia di Bukit Redang Panjang, Ijok Selama, Perak.



Ini mengingatkan satu artikel yang pernah admin panjangkan iaitu Kes Ikan Patin Makan Babi kini ikan talapia diberi makan babi pula menjadi heboh? Yang menariknya ia didakwa belaku di negeri Perak. Perak ini penuh babi ke?


Mohon pihak berkuasa siasat akan perkara ini kerana ia melibatkan sensitiviti umat islam terutama orang disekitar kawasan yang didakwa, aktiviti sedemikian rupa tidak boleh dipandang remeh.

Pemilik facebook posting hal ini :klik SINI

Wallahualam...





للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Ikan Talapia Diberi Makan Babi Sebagai Makanan Ikan?! Daeng Selili Rating: 5 Monday, 1 December 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!