Friday, 1 August 2014

Salahguna Lorong Kecemasan Punca Kemalangan Maut [video]

Lantaran bebepuluh video yang dimuat naik di facebook dan youtube adanya kesalahan lalulintas yang senaja dilakukan. Akhirnya pihak berwajib memberikan tindakbalas yang cukup sesuai.

Pada musim hari raya pada kali ini Jabatan Pengankutan Jalan memberi peluang kepada pengguna jalan raya yang tidak berpuashati dengan segelintir pemandu tidak beretika (samseng jalanraya) yang sering menyalahguna lorong kecemasan (biasanya ini laluan selamat untuk pengguna motorsikal sahaja).


Dengan cara ini ia banyak dapat membantu mengurangkan belakunya tindakkan tidak beretika pemandu di lebuh raya yang sebahagian besar mengundang rasa tidak senang kepada pengguna lebuhraya yang lain.

Sebaran yang ditulis didalam lama rasmi Jabatan Pengangkutan Jalan berbunyi begini :

"Aduan kenderaan yang menggunakan laluan kecemasan boleh dihantar terus ke aduantrafik@jpj.gov.my
Pastikan gambar kelihatan jelas dan terang, nyatakan tarikh, masa, lokasi dan butiran pengadu perlu lengkap." - FACEBOOK JPJ RASMI 

Tel: 03-8315 9200
Fax: 03-8315 9300
Email: aduan@jpj.gov.my
General line: 03-8000 8000 [ http://www.jpj.gov.my/]

Walaupun indek kemalangan pada kali ini menurun dari tahun tahun sebelumnya, tindakkan yang dianjurkan oleh pihak JPJ ini admin menyambutnya dengan baik kerana jelas tindakkan menyalahgunakan laluan kecemasan memang tidak wajar dibiarkan berterusan.

Tonton video ini kenapa ia harus dihentikan.







للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Salahguna Lorong Kecemasan Punca Kemalangan Maut [video] Daeng Selili Rating: 5 Friday, 1 August 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!