Wednesday, 23 July 2014

Meninggal Kerana Pemandu Cuai?!

Kuala Kubu Baru : Dilaporkan oleh rakan media saudara Sham yang berada ditempat kejadian mendakwa satu kemalangan antara 2 buah kereta.

Dilaman facebook beliau menulis sepasang suami isteri dan seorang bayi menjadi korban dalam kemalangan itu, Si ibu dan anak disahkan meninggal ditempat kejadian manakala suaminya meninggal dihospital sepertimana diceritakan.


Pelbagai spekulasi di posting tersebut dengan berpaksikan pendapat peribadi yang jelas menunding jari kepada pemandu kereta Avanza yang kononnya memotong digarisan berkembar. Admin tidak mahu mengulas akan perihal ini biarlah pihak berkuasa menjalankan siasatan.

Dikala para umat islam bakal menyambut cuti hari raya puasa yang pastinya rata-rata warga kota pulang ke kampung halaman jadikan kejadian ini sebagai iktibar kerana mungkin dari kecuaian kita yang menerima sensaranya adalah orang lain.

Admin berharap semua pengguna jalan raya terutamanya yang pulang ke kampung halaman boleh mengambil rehat dan masa yang sesuai sebelum menempuh perjalanan jauh kekampung. Amalkan berhenti rehat setiap 3-4jam pemanduan dan berhenti dikawasan yang selamat dan tidak memandu dengan cuai seperti memandu laju, bersaing (lumba) atau dibawah pengaruh dadah@alkohol.

Walaubagaimanapun diatas kejadian ini mohon sedekahkan Al-Fatihah kepada mangsa dan hormatilah perasaan waris keluarga mangsa. Al-Fatihah..




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Meninggal Kerana Pemandu Cuai?! Daeng Selili Rating: 5 Wednesday, 23 July 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!