Friday, 30 May 2014

Taukey Balak Perak Nga Kor Ming Jatuh Terkehel?!

Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming terseliuh pergelangan kaki selepas cuba menendang buku kecil ketika menyampaikan ceramah di atas pentas di Taman Perindustrian Anson pada Isnin.

Nga mengeluarkan buku kecil tersebut yang mempromosikan calon Barisan Nasional dalam pilihan raya parlimen Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong dan melambungkannya ke udara sebelum melompat untuk menendang buku dengan kaki kirinya. - sumber


Perbuatan yang tidak melambangkan seorang yang profesional dalam berkempen sehinggakan mahu mengajar penyokongnya dengan sikap yang tidak elok dicontohi jelas menunjukan beliau bukan seorang yang beradap dalam menjadi pemimpin yang mendidik rakyat dengan baik.

Dalam ceramah tersebut beliau ada menututur beberapa patah perketaan sensitif dalam bahasa cina. Secara tidak sedar penyokong (melayu/india) yang tidak memahami bait bait kata beliau jelas diperbodohkan dikhalayak.

Tak lupa satu ketika dahulu Menteri Besar Perak sendiri pernah dikutuk beliau dengan menyentuh sifat Zambry dengan mengatakan "Menteri Besar Black Metalik" ia satu panggil yang jelas merujuk dakwaan umum DAP sebuah parti yang cukup rasis.




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Taukey Balak Perak Nga Kor Ming Jatuh Terkehel?! Daeng Selili Rating: 5 Friday, 30 May 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!