Tuesday, 13 May 2014

Najib Kurang Bijak Sebab Gugurkan Mat Said?!

"Barisan Nasional Terengganu dalam keadaan tidak seimbang. Ianya satu tindakan yang kurang bijak!!!"

Walaupun aku masih mentah dalam politik setidaknya aku mengambil peluang ini menjangkakan apa yang parti putuskan dalam isu pengambil alihan kuasa Menteri Besar Terengganu iaitu Mat Said kepada Ahmad Razif. aku menulis sedikit perspektif yang aku berfikir elok aku kongsikan.

Dalam keadaan ini ramai menunding jari kepada DS Najib selaku Presiden UMNO berkuasa hari ini diberi pelbagai jolokkan termasuk gelojoh, biadap dan kurang bijak. Ditambah pula keadaan kononnya BN tidak stabil di Terengganu kerana perbandingan jumlah kerusi DUN dan berkait dengan isu isu nasional yang sedang berlambak lambak diperkatakan umum.


Dalam keadaan bernafsu ini ramai yang mengambil peluang memaki hamun dan mempelekehkan UMNO dan sesama sendiri sedangkan beban yang dipikul oleh DS Najib tidak terbanding tara dengan si mulut mulut palat yang tahu membebel tapi tak reti berfikir.

Ada yang mengaitkan perkara ini "hadiah" kepada perjuangan Mat Said dihari memperingati 68 tahun UMNO.

Ada yang menyamakan tindakkan ini tidak seperti semasa pemerintahan Tun Mahathir.

Ada yang menyebut dengan kata kata berapi api insiden 13 Mei.


Dimana pula dendangan kisah hudud yang tidak dikupas oleh rata-rata yang mengakui menyokong pelaksanaanya?!

Aku rasa tahu apa yang kerajaan sedang susun tapi aku yakin ada kebaikkannya. Tunggu dan lihat jangan terpekik macam hantu polong tak bertuan.Seperti isu rasionalisasi subsidi dan isu GST kalau kurang membaca tapi terus membongokkan diri memang tak nampak bertapa halusnya kerajaan berkerja untuk rakyat. Kalau ada yang marah..aku minta maaf.. 

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Najib Kurang Bijak Sebab Gugurkan Mat Said?! Daeng Selili Rating: 5 Tuesday, 13 May 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!