Monday, 3 February 2014

Gadis Melayu Bertudung Berbogel Dilaman Twitter [Kantoi]

Semalam admin meneliti sebuah blog http://www.mazeermohamad.com/ (juga ada didalam lama blog lain) yang mendakwa gambar berbogel ini didapati didalam laman sesawang twitter yang mana kononnya dikatakan milik gadis Melayu bertudung. 


Dalam penulisan tersebut admin blog tersebut ada meyebut agar pihak SKMM mengesan siapa individu tersebut kerana mencemarkan nama baik umat islam khususnya orang melayu di Malaysia. (Sedangkan link pun tidak disertakan?)

Aku agak curiga akan kebenaran artikel ini kerana ia menyembunyikan identiti link sebenar twitter (tersebut tidak didedahkan). Kononnya menyorok dari dipromosikan. Ewah²!!

Apa yang aku ingin nyatakan disini entri ini adalah tidak benar dan gambar itu bukanlah gadis melayu bertudung sepeti yang dikatakan. Ini adalah salah satu serangan halus yang dilakukan oleh individu yang tidak bertanggungjawab menggunakan gambar orang lain (bukan melayu) dan mendakwa itu adalah remaja melayu islam.

"Mungkin sebahagian daripada kita berbeza kencangnya apabila menatap gambar anak-anak ini tanpa seurat benang atau kencang kerana memikirkan inilah sebahagian daripada generasi pewaris kita.

Berdasarkan kepada akaun twitter pelajar terbabit berasal dari negeri Pahang dan sudah pasti berumur dalam lingkungan 15 ke 20 tahun.

Malah memiliki seramai 8,427 pengikut cukup untuk menyesakkan nafas kita apatah lagi dengan gambar-gambar tanpa seurat benang yang sudah pasti jauh menyimpang daripada budaya dan agama kita." - sumber

Dari perspektif aku sebagai orang aktif dalam penulisan media baru adalah tidak wajar tindakkan sebegini dilakukan lebih lebih lagi menyentuh sensitiviti orang Islam dan melayu berperilaku seperti orang tidak berakhlak. 

Tidak dinafikan sememangnya ada segelintir remaja yang bertindak bodoh dalam media baru.Tetapi tidak masuk akal kenapa orang islam melayu sahaja yang sering diperkatakan sedangkan bangsa lain tidak??!

Gambar-gambar yang didakwa milik remaja islam melayu

Pada aku tuduhan admin itu mengatakan remaja Melayu Islam berperilaku begini tanpa bukti dan sumber yang sah dan benar membuatkan mereka seperti mahu melabelkan remaja Melayu seolah olah terlalu murah dimata masyarakat hari ini.

Sebenarannya gambar tersebut adalah individu (bukan orang Malaysia) yang telah dianiaya (bekas kekasih??) dan telah disiarkan didalam sebuah laman blog lucah luar negara. Manakala tarikh gambar tersebut dimuat naik pada sekitar bulan 02 tahun 2013.
Aku hanya memberitahu kebenarannya kepada siapa yang gatal, miang dan gila seks nak tengok gambar itu dengan search url tu aku nasihat jangan lah...

Lu buat lu tanggung!!!

Yang aku yakin tidak ada Remaja Melayu Islam yang buat aksi bogel macam tu dalam laman twitter seperti yang ditulis oleh admin blog tu. Wallahualam...


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Gadis Melayu Bertudung Berbogel Dilaman Twitter [Kantoi] Daeng Selili Rating: 5 Monday, 3 February 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!