Tuesday, 21 January 2014

@tunfaisal A. Kadir Jasin Wartawan Mesin Taip Buruk


Kemarin aku bangkitkan apa maksud aku "UMNO BASUH SELUAR DALAM KHALAYAK RAMAI".

Hari ini aku tunjukkan apa perihal sebenarnya yang menyebabkan aku terpaksa mengkritik balik "mesin taip buruk" tu yang mana beliau sendiri sedang membasuh seluar dalam beliau bersama seluar dalam yang lain lain tu dikhalayak ramai.


Dari apa yang aku faham luahan beliau dalam wawancara tersebut:


Blogger-blogger (& cybertrooper) pro-UMNO tidak membantu kepimpinan UMNO.

OUH! Tetapi 8 artikel dalam blog beliau sebelum PRU13 itu yang membantu kemenangan BN.)Sedangkan berjaga malam dan berhempas pulas menepas propaganda pembangkang adalah salah satu rutin harian pengamal media baru. Diakui Blogger/facebook bukan platfom untuk cari makan (kerja) akan tetapi usaha berterusan adalah satu langkah terbaik dalam menambah baik apa yang ada hari ini untuk menuju ke tahun tahun yang kehadapan hingga ke PRu13. Dimana ketika DS Najib dikritik akibat pembangkang mensensasikan isu kangkung yang mana melindungkan isu 92 juta wang bantuan banjir. Beliau buat apa yang hingga membolehkan mengkritik usaha orang lain?


Blogger UMNO basuh seluar dalam di khalayak ramai, tapi kalau Kadir menyerang kepimpinan DS Najib.

Dalam konteks ini beliau meluahkan hanya beliau sahaja yang berhak dan sedar akan situasi hari ini dalam media baru seolah olah menafikan hak orang lain seperti mana beliau sendiri mengkritik kerajaan dengan ayat ayat yang cukup menyerang peribadi DS Najib Razak (lihat contoh gambar atas sekali). Adakah kritikkan yang melibatkan DS Rosmah menguntungkan kepimpinan Barisan Nasional?!


Saya bini dua pun orang tulis, apa saya kisah.

Kalau beliau nak bernikah 10 pun aku tak kisah la..kalau tak kisah orang cerita pasal isteri dia kenapa beliau mengadu domba dalam wawancara?Dia kritik direct bini DS Najib boleh pulak?!


Beliau sudah berkawan dengan Datuk Seri Najib sejak tahun 1977, tapi beliau tiada saluran untuk menyampaikan isi hati dan berjumpa Datuk Seri Najib? 

Zaman ini Sms, BBM, whatsapp, telegram pun tak dapat lagi nak meluahkan isi hati? Emm..Terlalu banyak ayat merayu domba buat aku jelak dengan pemikiran "mesin taip buruk" buat bunyi kuat dah tulis tak boleh padam...Saling tak tumpah gelagat macam Tuan Guru Nik Aziz (25 tahun MB tak dapat jumpa PM). Kau MB ke Kadir Jasin?!


Kenapa aku tulis kat blog pasal dia?Dia takde facebuk dan twitter!

baca juga :


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
@tunfaisal A. Kadir Jasin Wartawan Mesin Taip Buruk Daeng Selili Rating: 5 Tuesday, 21 January 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!