Monday, 27 January 2014

Lembu Puasa Hari Ini : Senaja Terselindung Atau Melindungi?!


Pada aku elok dilaksanakan kat Malaysia ini seorang guru mesti disuruh praktikal 6 bulan jadi pengembala sebelum dia ibaratkan Manusia macam lembu.Sebabnya hari ini cikgu suruh murid makan rumput seolah-olah jadi 'lembu' tapi anak murid pulak kena kaunseling.

Malaysia oh Malaysia...Macam A.Kadiaq wayar putus.Anak-anak ini bukan untuk jadi mangsa penderaan emosi, diamanahkan kepada yang berakal itu mendidik mereka bukan dilayan mcm haiwan..kalau tidak boleh jadi galas tugas sebagai seorang guru..jangan jadi guru..jadi pengembala kambing atau babi.

Guru atau cikgu nak menghukum ada batasnya. Sebab tindakkan guru itu, budak kecil jadi mangsa. Ini teladan yang baik?Kalau kena kata anak korang aku berani jamin belum tentu korang boleh sabar. Silap haribulan lebam biji mata!



Aku pun pernah kena penampar masa zaman sekolah, itu betul caranya. tapi tak gamak pulak hiris emosi anak kecil dengan menyuap mereka rumput, dibiarkan kelaparan, dan paling sedih cikgu cikgu makan megi pula depan anak anak tu.

AGAKNYA Ke mana guru tersebut dipindahkan? Sekolah sebelah atau diberi cuti rehat?! Kalau itu..Baik biarkan sahaja tak perlu ambil tindakkan macam "melepas batuk ditangga".

Aku cadangkan beliau diberi perhatian khusus atau masukkan ke pusat pemulihan mental kerana beliau melayan manusia seperti haiwan..Mungkin beliau rasakan diri dia seekor babi?!..mungkin anjign?! Khofff...Khoooffff...khooofffffff...Jangan marah..budak kecil pun tahu erti kena marah..

LEMBU PUASA HARI INI, TAK BOLEH MAKAN!!!!

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Lembu Puasa Hari Ini : Senaja Terselindung Atau Melindungi?! Daeng Selili Rating: 5 Monday, 27 January 2014
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!