Friday, 31 May 2013

Adun Chenderoh Pilih Berkampung Didalam Kawasan!

Selepas PRU13 banyak bahagian dan cawangan bercuti dan menganjurkan rombongan kemerata tempat ke Siam ada..Singapura ada..ke Langkawi ada..Medan pun ada sempena meraikan kemenangan Barisan Nasional semasa PRU13 lepas!!

Berlainan dengan YB Zainur Adun Chenderoh yang memilih untuk kekal berkampung didalam kawasan memulakan kerja sebagai wakil rakyat.

Bercakap dimajlis kesyukuran di taman seri iskandar ini, YB Zainur berkongsi pengalaman sebagai bekas setiausaha sulit Dato Seri Nazri Aziz yang kini memegang jawatan Menteri Pelancongan!Beliau juga melahirkan rasa terima kasih beliau kepada golongan muda mudi di DUN Chenderoh kekal memberikan sokongan kepada Barisan Nasional kekal menjadi kerajaan Perak!

Syabas diucapkan kepada YB Zainur diharapkan beliau berusaha menjadi salah seorang diantara Adun yang sentiasa dekat dihati rakyat!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Apa Nasib Admin IPS

Pelayar maya yang mengikuti facebooker Isu Politik Semasa pasti berasa hairan kerana para admin tidak mengupdates status seperti kebiasaan!Hari ini hanya 1 status sahaja kelihatan?!

Rujuk sini >http://daengselili.blogspot.com/2013/05/admin-ips-ditahan.html

Aku difahamkan mereka telah ditahan dan masih tiada berita langsung dari mereka hingga pukul 7malam ini!

teruskan memberi sokongan kepada para admin Isu Politik Semasa yang terlibat!terus sokong IPS : https://m.facebook.com/isupolitiksemasa.fanpage

aku yakin para admin akan dibebaskan!!!Berani kerana benar!!!harap admin kembali dan menyepak seko seko pencacai PR yang bongok tak bertepi!!!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Lebih 1000 Liter Minyak Cemar Air Bawah Tanah Di Kelantan?!

Akibat dendam dan permusuhan politik rakyat kelatan menjadi mangsa! Jika diceritakan dengan jelas lagi tiada apa yang mampu menafikan takdirnya begitu!

Aku baru pulang dari Kelantan Darul Naim kemarin, aku lihat situasi yang amat berbeza dari negeri aku Perak, bukan nak memburukkan Kelantan tetapi Kelantan semestinya perlu diberi bantuan untuk meringankan beban rakyat kelantan. Contohnya aku lihat sawah bendang terbiar kerana tiada lagi orang muda yang mahu mengusahakannya sungguhpun kerajaan negeri bertempek-tempek poster tulis "pertanian adalah peniagaan" apa yang nak diniagakan kalau sawah berkerak lalang bercambah...yang ade lembu dan sekumpulan kanak-kanak main wau bulan.

Kedai runcitnya pula dijarakkan antara 500 meter dari kawasan perkampungan jika ada yang dekat tu asik tutup je manjang. nak cari rokok pon terpaksa berjalan jauh. Isunya bukan pasal rokok tu, tapi jika keperluan lain bagaimana agaknya jika terputus bekalan budu dan terpaksa menongkah jauh demi sebotol budu cap kepala ikan?

Kemarin didalam Harakah menulis tentang "Minyak Di Kelantan" selepas dibedil ibarat jet pejuang Sukhoi baru la lidah bercabang Sinarhairan pula memainkan peranan Playsafenya mendakwa itu adalah petrol sedangkan penyokong PR yang duk baca Haraktahi bermati-matian percaya dakyah Haraktahi yang memberi berita yang dikategorikan tolol dan bahlol sepanjang zaman berpisah tiada.

Dalam artikel Sinarhairan hari ini aku baca [sini] lebih kepada pembongkaran kebengapan Haraktahi yang menyampaikan berita yang 100% tak leh pakai dan  lebih mengundang perasaan marah penyokongnya kononnya penemuan itu membuktikan kata-kata Husam Tengin yang mendakwa "minyak" didaratan kelantan lebih banyak dari dalam laut.Minyat urut gamaknya???

Dari artikel sinarhairan tu juga, boleh dikelaskan bahana kegagalan kelantan menangani Isu Air kelantan yang menyebabkan rakyat Kelantan masih menggunakan telaga sebagai sumber air dalam aktiviti kehidupan sehinggakan ada anggota keluarganya jatuh sakit keran menggunakan air telaga yang dicemari minyak hingga membolehkan 100liter minyak untuk kegunaan mesin rumput.Kalau benar ada belaku kebocoran minyak ditangki simpanan pihak berwajib segera lakukan siasatan kerana ini bakal mengundang bahaya yang amat dasyat seperti letupan di telaga tersebut bakal mengancam 3 sekeluarga atau kerosakkan jangkamasa panjang kepada sistem air bawah tanah di kawasan tersebut (Tumpat).

Jemput minum..jangan isap rokok lak...lebur bibir kang!!!!



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Bangsa Pengkianat?!

Keputusan PRU13 telah membuatkan ramai bangsa Melayu tersentak dan terjaga dari lamunan. Selama ini UMNO dan Barisan Nasional sentiasa menyokong penuh MCA dan Gerakan. Bukan itu sahaja, bangsa Melayu telah menganggap bangsa Cina sebagai sebahagian dari saudara kita, UMNO sentiasa bersangka baik terhadap MCA dan tidak mengganggu perjalanan parti mereka sebaik mungkin. Namun niat baik dan segala budi UMNO dan Barisan Nasional telah dibalas dengan tuba oleh bangsa Cina.


Kita yang sudah terjaga dari tidur dan lamunan yang panjang jadi cukup marah dan kecewa dengan MCA, Gerakan dan bangsa Cina. Sanggup mereka mempermainkan kita sebegini rupa. Oleh itu , apabila kita bertindak balas dengan tindakan mereka, itu merupakan perkara biasa. Tidak mungkin kita mahu ditipu buat kali kedua.

Maka kebanyakkan kita telah mengatur langkah yang agak drastik bermula dari rumah. Penulis telah berikrar untuk mengutamakan bangsa Melayu dan Islam. Segala keperluan dapur kami pastikan dibeli di kedai Melayu. Kami hanya masuk ke kedai Cina sekiranya terdesak sangat sahaja. Kami juga selalu mengingatkan diri kami sendiri bahawa bangsa Cina telah mengkhianati kita. Anak penulis belajar di Sekolah Wawasan, oleh itu beliau melihat dunia ini cukup sempurna tanpa perasaan rasis langsung. Kenyataan “membunuh” anak penulis hari ini, janganlah kita bertindak “RASIS”.

Penulis terpaksa menerangkan bahawa selama ini kita UMNO tidak pernah bertindak rasis terhadap kaum Cina. Kita hanya bertindakbalas terhadap pengkhianatan bangsa Cina terhadap UMNO dan Barisan Nasional. Sudah sampai masanya kita mencari formula yang terbaik bagi menangani isu pengkhianatan bangsa Cina ini. Mereka sudah tidak memandang pada kebaikan UMNO dan Barisan Nasional. Rampasan kuasa mutlak memang merupakan agenda utama mereka.

Hasutan dari DAP yang mencetuskan idea rampasan kuasa ini begitu viral dikalangan bangsa Cina. Ini berlaku kerana bangsa Cina sudah memiliki segala-gala yang mereka perlukan kecuali kuasa mutlak. Maka Perdana Menteri harus mencari jalan untuk mengekang kuasa ekonomi mereka supaya mereka mampu berpijak di bumi nyata. Kekangan ekonomi ini harus berlaku disemua peringkat bagi memastikan agenda perpaduan kembali semula ke tanahair kita.

Penerangan yang terperinci dan mudah difahami harus diberikan kepada semua peringkat. Ini diikuti dengan perlaksanaan dan pemantauan yang berterusan keatas kekangan ekonomi bangsa Cina. Dengan cara ini sahaja maka bangsa Cina akan berlembut dan tunduk pada perpaduan bukannya keegoan dan keangkuhan yang melampau. - mykmu




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Admin IPS Ditahan?!

Admin Isu Politik Semasa ditahan pihak berkuasa?

"Facebooker pro-barisan nasional IPS ditahan" Itu yang teman dengar dari mulut seorang daripada admin yang memberitahu berita penahanan mereka!

Atas kesalahan apa?itu tak plak dia bagitahu, mungkin sekadar mengambil keterangan sahaja!

Kebebasan media yang dilaungkan oleh pembangkang hari ini saling tak tumpah ibarat meludah kelangit. Jika pro kepada mereka pasti mereka setuju semberono tapi jika tidak inilah akibatnya!

Diharap admin IPS selamat dan tidak disabitkan sebarang kesalahan!ini membuktikan pihak berkuasa tidak mengamalkan tindakkan berat sebelah!!doakan admin IPS selamat!!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Cara Permohonan Rebat RM200

Permohonan Rebat RM200 Telefon Pintar Belia 1Malaysia | Golongan belia yang berusia di antara 21 hingga 30 tahun boleh mula memohon rebat RM200 bagi pembelian telefon pintar 3G terpilih daripada pengedar berdaftar bermula pada 1 Januari 2013.



Menurut Pengerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multemedia Malaysia (SKMM), Datuk Mohamed Sharil Tarmizi, permohonan di bawah Pakej Komunikasi Belia itu boleh dibuat menerusi pendaftaran dalam talian di : http://nbi.skmm.gov.my/

Skim itu berkonsepkan siapa cepat dia dapat dan hanya 1.5 juta belia yang layak mendapatkan telefon pintar itu selagi stok masih ada.

Menurut Mohamed Sharil lagi, belia yang layak menikmati rebat RM200 itu boleh membeli telefon pintar 3G terpilih berharga sehingga RM500 daripada pengedar terpilih dan ejen yang dilantik oleh penyedia perkhidmatan.


Syarat dan Kelayakan Pakej Komunikasi Belia (PKB) 2012 :

  • Belia berumur antara 21 – 30 tahun (ikut tarikh lahir).
  • Berpendapatan dibawah RM3,000 sebulan.
  • Permohonan terdiri dari dua kategori iaitu Bekerja dan Pelajar. (pilih mana berkenaan)
  • Jika bekerja anda wajib ada no KSWP atau yang bekerja sendiri abaikan.
  • Jika pelajar anda wajib sediakan no kad pelajar anda.
  • Pembelian telefon tiada had harga.
  • Pakej bergantung kepada siapa cepat dia dapat.
Tempoh permohonan adalah dari 1 Januari 2013 hingga 31 Disember 2013.

Cara Permohonan Rebat RM200
1. Sila layari borang online di laman web berikut:

2. Pada menu, sila klik pada permohonan untuk pelajar (jika anda sedang belajar) dan sebaliknya.

3. Sila isi butiran penuh dan hantar pendaftaran anda.

4. Salinan permohonan akan dihantar kepada anda melalui email dalam tempoh 24 jam. Langkah terbaik adalah cetak dahulu slip pendaftaran.




Cara Cetak dan Penggunaan Baucer Rebat RM200




Pastikan anda mencetak slip pendaftaran sebagai bukti anda telah memohon rebat RM200 untuk telefon pintar. Skim tersebut berasaskan siapa cepat dia dapat dan khas bagi 1.5 juta belia yang layak mendapatkan telefon pintar itu selagi stok masih ada.


Contoh Slip Baucar Rebat RM200




Tujuannya ialah untuk memperluaskan insentif itu merangkumi belia berpendapatan rendah yang masih belum menggunakan telefon pintar dan tidak mampu untuk menaik taraf telefon lama 2G mereka kepada telefon pintar 3G yang asas.

Selesai pendaftaran, anda boleh cetak/print kesemua maklumat (pengesahan pendaftaran) berkenaan. Semak senarai wakil penjual/agen yang terlibat 
(https://komunikasibelia.skmm.gov.my/plain/dealer.html) dan bawalah perkara dibawah untuk membeli telefon anda.

Perkara yang perlu dibawa :

Salinan cetakan pendaftaran.
Kad pengenalan (I/C).
Bukti pendapatan – Slip gaji / Lain-lain yang disahkan.


Semoga berjaya!






للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Benarkah Indonesia Benci Malaysia?!

Kenapa kita lihat orang indonesia seolah-olah SANGAT marah dengan Malaysia didalam alam maya khususnya?Tapi tidak kunjung kurang orang dari sana datang meraih rezeki pada bumi bertuah ini?PATI Indonesia sahaja dah berjuta-juta...Kalau dorang benci buat gapo mari sini???Pada aku mereka tak la benci sangat pada Malaysia, cume cemburu jek...api cemburu itulah yang memang ada dalam hati orang Melayu..dan inilah peluang mata sepet!!!

Cerita yang ditambah gula garam penyedap ini aku berani dakwa ini kerja DAPig, sebab Red Bean Army gunakan id dan gambar orang melayu/malaysia dan provoke orang indonesia agar membenci Malaysia!Sebab yang upah bako bendera Malaysia di Indonesia tu memang orang DAPig!!!Tak ada melayu sanggup mengupah orang bakar jalur gemilang...kecuali sepet DAPig!!!Depa junjung bendera komunis!

Mereka melagakan dua negara ini dengan berita dan cerita yang menganjingkan Indonesia sedangkan kita tahu indonesia adalah sebahagian rumpun melayu yang berkongsi pelbagai resam dan kebudayaan yang hampir serupa hingga sukar membezakan Melayu Indo dan Melayu Malaya.Kecuali dialek dia hehehe...kadang bila aku baca majalah penulisan indon teringat aku zaman bapak aku tulis surat guna bahasa melayu lama..hampir sebijik!!!

Tidak dinafikan memang ini yang mereka mahukan dengan kuasa dan duit mereka mampu buat apa sahaja. sedar atau tidak..RBA berupaya menjadi seorang berkarekter 100% melayu dalam alam maya sehinggakan ada RBA mampu berhujah menggunakan hadis dan nas al-quran yang dimanipulasikan hingga ramai antaranya yang cetek ilmu setuju dengan hujah mereka!

Aku memang perasan cytro-PR yang kononnya Melayu Islam hilang semasa berkempen PRU13 hingga kini ada akaun yang telah dinyahaktif selepas pembongkaran isu Red Bean Army!!!

Mereka sanggup buat apa sahaja demi wang?
Berenang ke Malaysia pun sanggup taw!!!DAPig gunakan peluang ini!!!



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

1,188 Warga Indonesia Dilarang Masuk Malaysia?!

Seramai 25 warganegara Indonesia dilarang memasuki negara ini atas pelbagai kesalahan termasuk disenaraihitamkan pihak berkuasa.

Ketua Imigresen Cawangan Teluk Intan, Khairul Anuar Sulaiman berkata, kumpulan berkenaan ditahan ketika cuba memasuki negara menerusi Pelabuhan Hutan Melintang dekat Bagan Datoh.

Menurutnya, pemeriksaan pada pintu masuk di pelabuhan tersebut oleh anggotanya, malam kelmarin dijalankan setiap masa bagi memastikan keselamatan negara tetap terkawal.

Beliau berkata, kesemua 25 orang warga Indonesia berusia antara 20 hingga 50an itu terpaksa tinggal dalam feri dengan pengawasan kapten kapal sebelum dihantar pulang ke Indonesia menerusi Pelabuhan Tanjung Balai Asahan, Sumatera.

Khairul Anuar berkata, menurut aku janji yang dibuat di antara pihak pelabuhan, Imigresen Malaysia dan kapten kapal, setiap warga Indonesia yang tidak dibenarkan masuk ke negara ini adalah tanggungjawab kapten serta anak kapal.

“Ini bermakna, jika salah seorang warga Indonesia hilang tanpa dikenalpasti, kapten kapal terpaksa menanggung akibat di atas kehilangan penumpangnya itu.

“Ini berdasarkan kepada aku janji yang dibuat serta dipersetujui oleh ketiga-tiga pihak bagi memastikan keselamatan negara dijaga.

“Sejak September tahun lalu, lebih kurang 1,188 warga Indonesia tidak dibenarkan masuk ke negara disebabkan pelbagai alasan termasuk disenaraihitamkan oleh pihak berkuasa,” katanya.

Mengulas lanjut, beliau berkata, penguatkuasaan terhadap pintu keluar masuk Pelabuhan Hutan Melintang di antara Malaysia-Indonesia tetap dijalankan seperti biasa bagi memastikan tahap keselamatan negara dijamin.

Menurutnya, pihaknya sudah menguruskan kira-kira 15,000 warga Indonesia dan Malaysia yang keluar masuk menerusi Pelabuhan Hutan Melintang.

“Penguatkuasaan di Pelabuhan Hutan Melintang tetap dijalankan seperti mana pelabuhan lain iaitu dengan menggunakan sistem pengimbas ibu jari,” katanya.






للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

@ZambryAbdKadir : UMNO Tenat?!

Memang betul, UMNO berjaya menambah jumlah kerusi Parlimen berbanding pencapaian PRU-12 pada tahun 2008. Namun sesuatu yang tidak dapat disangsikan ialah UMNO bersendirian di Semenanjung tetapi berjaya diselamatkan oleh Bumiputera di Sabah dan Sarawak.

Kalau nak dikirakan machineries, rasa-rasanya UMNO dan BN boleh menang besar di seluruh Malaysia. Namun keputusan PRU13 telah membuktikan segala agensi yang digerakkan oleh kaum cerdik pandai yang terlebih sel-sel otak mereka berbanding orang lain, hanya membazir kewangan dan kepercayaan penyokong-penyokong UMNO sendiri.

Ramai yang menuding jari ke arah para penasihat PM yang telah menjadikan PM sebagai Cinderella menerusi pelbagai program yang akhirnya memalukan prestasi UMNO sendiri.

Pun begitu kaum cerdik pandai itu masih ada muka dan tanpa kemaluan untuk terus bertapak dengan jawatan mereka yang telah gagal disempurnakan dengan berkesan. Kaum cerdik pandai yang tergolong dari jenis yang tidak mendengar kata dan hanya bergantung kepada persepsi yang kepala mereka lebih bengkak dan otak mereka bersaiz mega berbanding orang lain.

Sehinggakan yang tak dapat beza antara selut dan lumpur juga, boleh pula bercakap memberi nasihat dan merangka strategi tanpa mereka ketahui bahawa komposisi dan demografi negara ini sudah berubah berbanding nostalgia silam zaman mereka melihat deruan bas mini dan bas Sri Jaya di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur.

Kerana fenomena dan trend mempercayai kaum bertali leher tengah panas dan berbakat menghasilkan persekitaran dari kertas kerja semata-mata, UMNO berada dalam keadaan yang tersangat uzur.

Kalaulah bukan kerana sebahagian besar Melayu-Bumiputera masih menginginkan hak-hak mereka terpelihara sebagaimana yang termaktub dalam Perlembagaan, barangkali sejarang ini UMNO hanya mampu mengenang zaman kegemilangan silamnya.

Apa masalah UMNO sebenarnya selain masalah yang diwujudkan oleh pacat-pacat dan lintah-lintah berotak besar san perasan mereka lebih hebat dari manusia lain sehinggakan mereka tidak boleh ditegur, pendapat mereka perlu dianggap terbaik dan mereka berada dalam kelompok UNTOUCHABLE?

Lambat bertindak, tidak peka, gagal meneruskan kesinambungan perjuangan UMNO tulen dan terlalu gemar mengambilalih peranan yang sepatutnya dimainkan oleh pemimpin-pemimpin dari parti komponen lain seperti MCA dan MIC. Itu merupakan sebahagian daripada masalah lapuk yang berterusan wujud dalam UMNO dan tidak pernah cuba untuk diselesaikan.

Memang benar para pemimpin UMNO kemudiannya akan mengikrarkan taat setia dan tidak akan mengkhianati parti walau dengan apa cara sekalipun. Namun semua itu hanyalah retorik. Terlalu kurang yang mengambil sikap lebih bertanggungjawab untuk parti sebaliknya lebih mementingkan diri.

Ia samalah seperti dalam satu kes di Kedah apabila seorang Ketua Bahagian sanggup bersekongkol dengan pihak lawan untuk memenangkannya sebagai calin wakil rakyat ldan memberi bantuan untuk mengalahkan rakannya sendiri.

Terlalu banyak masalah sebenarnya yang sedang dialami oleh UMNO. Ironinya masalah-masalah berkenaan tidak ditangani secepat mungkin sebaliknya dibiarkan dengan alasan tidak mahu memecahkan perpaduan dalam parti walaupun hakikatnya tindakan berkenaan semakin mempercepatkan UMNO dengan tarikh matinya.

Masalah sedia ada seperti mana yang dialami oleh parti-parti siasah lain tidak dibereskan, kini UMNO terperangkap pila dengan masalah kaum penasihat dan perancang yang berkepala besar dan berotak sendat tapi hanya syok sendiri di samping tidak rasa malu dengan kegagalan mereka menggalas tanggungjawab dan amanah.

Sampai bilakah UMNO yang sudah diresapi budaya elitis akan terus bertahan dengan kebongkakan, keangkuhan, kesombongan dan keegoan sedangkan pada masa yang sama UMNO masih perlu bergantung kepada Melayu-Bumiputera marhein untuk terus mengekalkan kuasa.

Barangkali UMNO tidak pernah sedar bahawa bergaya seperti orang putih dan mengadaptasi apa-apa sahaja yang dilihat sebagai kemajuan sepertimana yang cuba dilakukan oleh gerombolan Anwar Ibrahim dan angkatan Sosialisme nya, tidak akan secara automatik menukarkan biji mata masing-masing menjadi warna biru.

Mengapa agaknya UMNO hilang pedoman dan tidak meneladani DAP, MCA, GERAKAN yang begitu tebal dengan kecinaan sehinggakan yang pernah bersekolah kebangsaan pun berusaha memahiri Mandarin sama ada tulisan apatah lagi tulisan demi menunjukkan Cina adalah bangsa Superior di Malaysia?

Apakah UMNO menunggu sehingga tidak ada kuasa baru hendak berteriak melolong tentang nilai Melayu-Bumiputera yang telah dilacurkan oleh kaum penasihat termasuklah penyangak-penyangak yang diberikan tempat empuk dan istimewa dalam GLC?

Tepuk dada tanya selera... yang pasti gelagat puak-puak yang sedang menjahamkan UMNO dari dalam itu sedang diperhatikan dan dianalisa oleh penyokong-penyokong UMNO sendiri!



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Kesian Akak Bertudung Ini Kena Tipu Dek Sisepet!! [video]



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Autonominya Sabah Yang Menafikan Nurul Izzah Kesana!

Cubaan untuk mengeksport Blackout 505 ke Sabah, nampaknya telah gagal sama sekali. Anwar Ibrahim yang cuba menggunakan anak perempuannya sebagai umpan untuk Blackout 505, nampaknya terpaksa tepuk dahi sendiri apabila Nurul Izzah juga menerima nasib yang serupa seperti Tian Chua iaitu tidak dibenarkan menjejakkan kaki keluar dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu.

Hari ini, Anwar Ibrahim telah mengutuskan anaknya, Nurul Izzah ke Sabah sebagai persiapan untuk melancarkan kunjungannya ke Sabah pada 8 Jun nanti. Nurul Izzah diharap dapat menarik golongan muda untuk berhimpun dan cuba menggerunkan Kerajaan Negeri Sabah menerusi pelbagai tohmahan seperti penipuan SPR, penipuan BN dan sebagainya.

Anwar Ibrahim melihat ‘kejayaannya’ membuat perhimpunan haram atau lebih dikenali sebagai ‘Himpunan Black 505′ sebagaimana di Pulau Pinang, Selangor, Melaka, Pahang dan yang terbaru di Armcorp Mall, Petaling Jaya Selangor, perlu dipanjangkan ke Sabah, negeri yang sangat ingin dikuasainya semenjak dari zaman dia bergelar Timbalan Perdana Menteri lagi. Anwar Ibrahim masih tidak berpuas hati dan gagal mengakui kemenangan Barisan Nasional dalam PRU13 yang lalu sekaligus merencatkan cita-citanya untuk bergelar Perdana Menteri Malaysia.Baca lagi...


Beliau diberi makan KFC..Nyam...




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

UMNO Parti Tunggal?!

Peristiwa orang orang Malaysia berdemonstrasi di Singapore (Blackout 505) di tangkap....

Amat baik sekali tindakan Kerajaan Singapore. Cina Malaysia ingat Singapore akan biarkan mereka berdemonstrasi kerana mereka Cina.
Tetapi Singapore ada lah "no nonsense state." Bukan saperti Malaysia.
Enough of this nonsense in Malaysia! Get down to serious business. And discipline the bad elements and the clowns in society. Jail them!

Semenjak Tun M tidak lagi jadi PM pada Okt 2003, segolongan aktivis mengambil kesempatan memekik kesana sini, mulanya berkenaan human rights, transparency, liberalism, equality, transparency, freedom of the press, freedom for LBGT, kemudian nya selepas 2008, bertambah ramai meroyan sama menambah tuduhan, menuduh UMNO rasis, bahawa berbagai institusi negara yang di tadbir kebanyakkan olih bangsa Melayu dichop sebagai tidak adil, korup atau tidak cekap.

Apabila berjuang memajukan bangsa Melayu di gelar assabiyah (kebangsaan) olih PAS, yang memberi kesempatan kepada DAP menterjemahkann ya sebagai rasis, pelajar pelajar Melayu saperti Adam pun gila nak berpolitik bukan nak belajar. Kelas menengah Melayu yang semua nya adalah hasil perjuangan UMNO dan dasar-dasar atas initiatif UMNO turut mencemuh UMNO; dan pengkhianatan terbesar sekali, bekas pemimpin UMNO, Ketua Badut Politik, kata Tun Daim. Memberi muka pada yang bukan Melayu dan Melayu yang bertopengkan agama, bergabung untuk menggulingkan Kerajaan yang selama ini TERASNYA MELAYU...!

Kebencian terhadap UMNO di tanam merata rata sehingga ke surau dan masjid,jabatan jabatan dan sekolah sekolah. Paling dahsyat, di Putrajaya pun..!

Semua nya tak sedar diri, keselesaan ,kemewahan yang mereka capai, kemajuan negara dalam berbagai bidang , keamanan dan keharmonian selama ini, ada lah hasil UMNO semenjak 1946...!

Dari mendapatkan kemerdekaan hinggalah ke pengisian kemerdekaan.
BN dengan UMNO sebagai teras nya terus melaksana 40,000 projek besar dan kecil kerajaan setiap tahun untuk memajukan rakyat, melalui 1.3 juta pekerja awam memberi khidmat. Sektor swasta Malaysia berkembang pesat,dengan 800,000 syarikat memberi pekerjaan kepada lebih 11 juta orang, ada bertaraf syarikat antarabangsa.

Negeri dah maju, kemiskinan tegar hampir pupus di kalangan rakyat, letrik, air, jalan, TV, radio, komputer dan telephone bimbit, motorsikal dan kereta sampai ke kampung kampung, SENANG SENANG NAK AMBIL ALIH ..!!

Tak payah susah susah berbuat apa apa, dah maju, ambil !

Lepas itu berkokok rezab bertambah. Tentulah!! kalau segala aset negeri selama ini dijual, perbelanjaan untuk kesejahteraan rakyat, di kedekutkan !

Yang terbaru, ada pula yang mencadangkan tak perlu lagi ada UMNO. Semua masuk BN satu saja, nak membuang imej "RASIS" UMNO kononnya. Nak tarik undi di PRU14.
BUAT APA ITU SEMUA.. ITU MENGIKUT RENTAK ORANG DAN PARTI PARTI YANG KALAH..!!

Cadangan itu asalnya datang dari parti parti komponen BN yang hampir pupus semenjak 2008, kerana bangsa Cina dah tolak parti parti tersebut kerana dosa berkerjasama dengan UMNO.

APA HAL PULAK UMNO MESTI DIKORBANKAN???

APA ADA PADA MELAYU SEKARANG MELAINKAN UMNO..??

Persekutuan Tanah Melayu dah jadi Malaya / Malaysia. Bahasa pun dah jadi Bahasa Malaysia. Budaya Melayu dah dikatakan Budaya Nasional, bukan budaya Melayu, hanya untuk menarik bukan Melayu mengikutnya. Sekolah Melayu jadi sekolah Nasional atau kebangsaan. Generasi muda Melayu dah disuruh mengaku "I am a Malaysian". Kolot, tak cool, rasis, kalau mengaku "Saya Melayu".

Semua nya nak di nasionalkan atau di kebangsaankan.
Jijik sangat ke dengan perkatan "Melayu" dan "Bangsa Melayu" dan "Pertubuhan Melayu" ?

Peliknya, Utusan Melayu di tukar ke Utusan Malaysia pun, masih tak menarik bukan Melayu melanggannya. Melayu yang tak nak mengaku Melayu pun pulaukan akhbar tersebut. "Kami nak Islam, bukan nak Melayu" kononnya...! Kalau ubah nama lagi ke "Utusan Islam", belum tentu laris. Islam PAS bukan macam Islam UMNO .

Kalau ikut sangat rentak musuh Melayu yang bertopeng di bawah berbagai Pertubuhan dan gerakan, satu hari "ABU" pun akan jadi "ABOM" - "Asal Bukan Orang Melayu" !

Berani tak..? sepakat tak..? 3juta ahli UMNO berfikir dalam dalam dan bangun mengatakan "Langkah mayat kami dahulu sebelum UMNO di ketepikan dan hanya ada satu parti, BN!" ?

Janganlah masalah bangsa lain yg ditolak pengundi, MELAYU dan UMNO pulak dikorbankan!

Parti parti bumiputra di Sabah dan Sarawak pun belum tentu nak korbankan parti parti mereka bagi BN satu saja .

Di Semenanjung pun, PAS belum tentu nak korbankan PAS untuk ujud Pakatan Rakyat saja lawan BN.

Formula sekarang dah cantik. Setiap kaum ada partinya memperjuangkan kaumnya setiap hari, setiap minggu, bulan dan tahun, tapi bertanding atas nama BN 5 tahun sekali.

Biar Melayu hidup dan berjaya atas nama "Melayu". Banggalah jadi Melayu. Masa pilihanraya, jadi BN seketika.

Bolehkah kita "reverse gear" kalau UMNO dah diketepikan, semasa nak bertanding PRU 14? hanya ada BN, tapi majoriti kerusi di menangi DAP, PKR, PAS juga?
Nak hidupkan balik UMNO masa itu ?

Kalau satu hari Melayu dah segan digelar bangsa nya Melayu, Pertubuhannya nak di ganti dengan nama lain, kalau jenama bangsa nak digadai, wajarlah bangsa tersebut hilang didunia !

Atau adakah generasi dan kumpulan saya yang masih bangga jadi Melayu, yang memajukan bangsa atas asas kebangsaan dan agama atas asas Islam? atau telah menjadi minoriti dan ketinggalan zaman?

Kami golongan berumur sedar kumpulan bawah 45 tahun sebenarnya akan menentukan PRU 14. Mereka 75 peratus pengundi masa itu.

Kami bangga menyerahkan negara kepada generasi muda negara yang hampir maju. Malah, bersiaran di Lembah Klang, atau bermotor di Lebuhraya PLUS, atau menikmati suasana Putrajaya, sudah pun maju !Our work is done....!

"Que Sera, Sera. What will be ,will be " kata Doris Day. - sumber
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Baca Seterusnya...

Thursday, 30 May 2013

@ZambryAbdKadir : Aku Bukan Malaikat!!!!

Semalam aku buka inbox email aku, terperanjat aku dengan soalan dan permintaan dari orang-orang berdekatan dengan lingkungan. dan rata-rata mereka ini pengundi luar..mungkin deme baca blog ini sebab dalam kawasan kampung bukan semua ada kemudahan liputan wireless broadband ini nak internet kena la pasang internet stremyx yang bulan-bulan agak tinggi regenye bagi orang kampung macam aku ini mana mampu!ini pun tumpang kedai mamak je wifi (deme ini paham ke wireless itu apa? wifi itu apa? Steamyx tu apa menatangnya?)

"Pelbagai masalah dan rintihan penduduk kampung sehinggakan macam aku pulak pegawai khas YB-YB pulak. Mereka mungkin tak kenal siapa orang yang sepatutnya mereka ajukan permintaan dan soalan so depa panjangkan pada aku!Yelah..ada calon tu sebelum PRU13 aku sms dia balas. aku call dia angkat..now kalau aku call..."No yang anda dail tiada dalam perkhidmatan..terima kasih" adeh...sama sama..."

Gamaknya ini tugas pegawai khas yang dilantik YB tu..Takkan YB pulak nak berfesbuk n twitter 24/7 kan?syornya Pegawai Khas tu lantik la orang yang berpendidikan tinggi skit, kalau tahu makin sebuk dengan tugasan sebagai ADUN atau Menteri atau apa sahaja pun..kurang-kurang amek la bekas cikgu jadi pegawai Khas sebab rata-rata cikgu pencen ini pendapat dan cara pemikiranya mereka lebih tersusun strateginya berbanding bekas kontraktor gulung tikar atau lantik sanak saudara yang Bahasa Inggeris pun SPM gagal!

"Pelbagai masalah dan rintihan penduduk kampung sehinggakan macam aku pulak pegawai khas YB-YB pulak. Mereka mungkin tak kenal siapa orang yang sepatutnya mereka ajukan permintaan dan soalan so depa panjangkan pada aku!Yelah..ada calon tu sebelum PRU13 aku sms dia balas. aku call dia angkat..now kalau aku call..."No yang anda dail tiada dalam perkhidmatan..terima kasih" adeh...sama sama..."

YB yang tak involve media baru tu kalau BUTA IT suruh pegawai khas yang TAK BUTA IT tu buat la twitter atau fanpages rasmi untuk mewakili diri YB dalam media baru. Mudah ringkas dan cepat...setahu aku memang YB Zambry pernah syorkan mende ini tapi pelaksanaanya?

Mungkin kalau pembangkang tulis artikel ini ada yang pandang sebelah mata, maklum la YB tu mana baca blog..facebuk pun takde...kalau yang ada pun selang seminggu update..bz kan?

Salah satu sebab mereka akan gunakan blog pembangkang adalah "maklumat tak sampai" so ramai yang duk merepek dalam facebook dan ini digunakan oleh pembangkang untuk memburukkan wakil rakyat..now aku pun dah rasa macam pembangkang plak hahahaha...tegur mende betul...kan?

Jangan harap la kumpulan cybertrooper nak jadi tukang jawab soalan berkaitan rakyat (pengundi mereka)...Kepada YB-YB yang berkenaan tolong la ea...nak sebut nama sesorang kang deme kata aku menentang pulak...adehhh...aku bukan malaikat!




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

@ZambryAbdKadir : Minta Perhatian!!!

Pada PRU13 yang lepas majoriti masyarakat kampung dihuni orang melayu hampir 80-90% melayu menyokong pentadbiran Barisan Nasional di Malaysia termasuk Perak yang ngam-ngam tu akibat tsunami bangsa asing kononnya! 

Pada 2008 banyak mulut-mulut longkang diatas menuduh ahli BN memboikot calon yang dicadangkan oleh kepimpinan bahagian. padahal itu satu tuduhan yang agak melampau sedangkan suara akar umbi sayup dikejauhan! Dah calon berkudis gengam tak tiris memang meluat la nengoknya apatah lagi mengundi mereka!



Hari ini tabiat gengam tak tiris kembali bermaharaja lela di Perak. So minta perhatian pihak YB Zambry untuk meneliti semua baik buruk keadaan sekarang...krik krik krikk...

Satu cadangan terbuka kepada YB Zambry, Kalau rasa mende KR1M dalam proses atau apa2 alasan tu lantak YB la...Teman cadangkan KR1M dilaksanakan dipelusuk kampung di seluruh Perak!Jangan tertumpu dikawasan pekan atau spot untung semata-mata. Teman sedikit bengkek berkenaan harga barangan di seveneleben yang mentekedarah harga barang dengan beza ada yang hampir RM1.20!!Kawasan kampung je pun...dah takde pilihan...kedai runcit biasa tengok pada taukey DAP ikut suka dia nak bukak bila.

KR1M di Manjoi contohnya sesuatu yang boleh dikatakan melukut ditepi gantang, dah la dalam manjoi ada macam-macam pasaraya, tengah pekan tu biar pasaraya besar jelah..setidaknya jika meydin tu bukak buat pe KR1M celah2 tu?Tambah lagi BAPAK Meydin beso bukak dekat Meru Raya...

Kesian orang kampung...

Orang tanya aku asal tak tulis surat? Kalau aku tulis surat korang dan dorang tengah baca tak apa yang aku tulis ini?!

Info KR1M:
Konsep KR1M adalah untuk menjual barangan keperluan pada harga sehingga 50% lebih rendah berbanding barang sama yang berjenama, namun kualiti tetap diutamakan.

Tanda niaga‘Kedai Rakyat 1 Malaysia’ serta jenama produk‘1 Malaysia Kedai Rakyat’ telah didaftarkan sebagai Hak Milik Kerajaan.

SYARAT PENYERTAAN

Mana-mana syarikat / koperasi / individu yang ingin menjalankan operasi KR1M adalah tertakluk kepada peraturan-peraturan berikut:

Pendaftaran Perniagaan
Perniagaan perlu didaftarkan di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) / Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM).

Pemilikan Perniagaan
- Syarikat / Koperasi / Enterpris adalah 100% ekuiti / saham /milik warga negara Malaysia.

Modal
Keperluan modal minima adalah dalam bentuk tunai atau  bank guarantee atau debentur atau lain-lain instrumen kewangan seperti berikut:

Saiz Premis
(kaki persegi)
Modal
(RM)
1,500
460,000
3,500
650,000


Penentuan Lokasi

Penentuan lokasi serta keluasan premis KR1M akan dimuktamadkan oleh Kerajaan.

SYARAT OPERASI

1. Pengusaha bertanggungjawab sepenuhnya ke atas operasi perniagaan termasuk menanggung segala kos/caj berkaitan pengendalian KR1M seperti bayaran utiliti, cukai, lesen, gaji pekerja, sewa kedai dan lain-lain.
2. Perlu menjual kesemua produk 1Malaysia Kedai Rakyat pada setiap masa beserta dengan barang keperluan harian yang ditetapkan.
3. Harga jualan produk di KR1M mengikut harga yang ditetapkan.
4. Menggunakan sistem Point Of Sale (POS) yang ditetapkan.
5. Mempunyai talian internet untuk pengendalian P.O.S.
6. Susunatur (layout & planogram) mengikut garis panduan yang ditetapkan seperti di Lampiran 1.
7. Mempamerkan papan tanda mengikut spesifikasi KR1M seperti di Lampiran 2.
8. Menggunakan Standard Operating Procedure (SOP) yang ditetapkan.
9. Waktu operasi perniagaan adalah bermula dari pukul 7.00 pagi hingga 11.00 malam setiap hari.
10. Mematuhi undang-undang dan peraturan-peraturan yang dikeluarkan oleh Kerajaan dari masa ke semasa.
11. Kesediaan untuk beroperasi di mana-mana lokasi yang ditetapkan oleh Kerajaan.


PERMOHONAN

Surat makluman keputusan kepada pemohon akan dikeluarkan dalam tempoh tiga (3) hari selepas keputusan dibuat oleh Jawatankuasa.

Pemohon yang berjaya akan diberi taklimat mengenai syarat-syarat operasi dan perlu menandatangani Surat Akujanji / Perjanjian.



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Skrip Strategi Pakatan Dalam PRU 13 [Rahsia PR]



Apa kaitan dengan OPS LALANG (1987) dengan keputusan PRU 13? Setahu MyMassa, keputusan PRU kali ini lebih mirip kepada PRU ke-3 (1969) di mana Parti Perikatan hilang undi popular.


Setelah mengkaji dokumen sejarah yang pernah dibentangkan di Parlimen mengenai OPS LALANG, rupa-rupanya strategi DAP selepas PRU ke-7 (1986) sama seperti strategi mereka dalam PRU 13. Selain daripada itu, pendekatan lebih liberal Kerajaan pimpinan Tun Mahathir yang baru menggantikan Tun Hussein Onn pada tahun 1981 juga menyebabkan pembangkang besar kepala dan mula membelakangkan undang-undang.


Sebagai rumusan, berikut adalah strategi yang digunakan oleh pembangkang untuk memecah belahkan kaum terutamanya kaum Cina selepas PRU ke-7.

1. Menggunakan isu-isu perkauman seperti isu sekolah Cina.
2. Menggunakan isu Kalimah Allah (kononnya murid bukan Islam dipaksa meminta restu daripada Allah).
3. Menuduh MCA dan MIC sebagai penakut dan tunduk kepada UMNO.
4. Menggunakan persatuan-persatuan Cina untuk menyerang Kerajaan.
5. Menggunakan gerakan Kristian bandar untuk menyebarkan dakyah Anti Kerajaan.
6. Menggunakan isu Alam Sekitar seperti Asian Rare Earth (sama seperti isu Lynas). 
7. Menggunakan gerakan-gerakan pelajar termasuk luar negara yang diketuai oleh Hishamuddin Rais.
8. Peranan akhbar-akhbar seperti The Star, Sin Chew Jit Poh dan Watan. Peranan Watan sekarang ini diganti oleh Sinar Harian.

Anda tidak percaya dengan pendedahan ini? Jika tak percaya, sila baca sendiri  
KERTAS PUTIH TAHUN 1988 YANG DIBENTANG DI PARLIMEN BERTAJUK KE ARAH MEMELIHARA KESELAMATAN NEGARA. [ARTIKEL PENUH]





للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Kit Siang Kecewa RM1.08Bilion Hangus

Pelik ... Kit Siang TIDAK BERANI menghentam Shen Yee Aun, iaitu sumber asal maklumat mengenai Red Bean Army. Sebaliknya, beliau hanya menghentam Dato' Seri Zahid Hamidi.

Kewujudan Red Bean Army, iaitu tentera siber DAP bukan lagi satu rahsia. Jika sebelum ini ramai yang musykil dengan jumlah komen menyokong dan 'like' bagi sesuatu bahan yang menentang kerajaan di internet tetapi segala kemusykilan terjawab apabila seorang bekas pemimpin muda DAP sendiri mendedahkan akan kewujudan Red Bean Army ini.

Menurut Shen Yee Aun, Red Bean Army berjumlah sehingga 2000-3000 orang dan dibayar dari RM3000-RM8000 seorang. Masing-masing mempunyai sehingga 20-50 akaun laman sosial dan beroperasi di beberapa tempat dengan dua pejabat utama di Komtar Pulau Pinang dan Hotel Concorde Kuala Lumpur.

DAP, bagaimanapun menafikan kewujudan tentera ini.

Malah, Lim Kit Siang dalam blognya juga turut memberi perhatian kepada isu ini dan mempersoalkan kebijaksanaan Dato' Seri Zahid Hamidi yang membuat kenyataan mengenai Red Bean Army DAP.

BAPAK RACIST ini menafikan DAP membelanjakan sejumlah RM180 juta setahun atau RM1.08 billion untuk keseluruhan enam tahun kewujudan Red Bean Army.

Mungkin jumlah itu kelihatan terlalu tinggi untuk 'dihadamkan' oleh logik akal kita. Tetapi, kita wajar memahami akan pentingnya pilihanraya ke-13 untuk DAP.

Malah, ia terlalu penting sehinggakan mereka tidak mampu menyembunyikan campurtangan PAP Singapura bagi memastikan kemenangan Pakatan Rakyat.

Slogan yang dilaungkan mereka yang berbunyi 'Ini Kalilah' sudah cukup untuk membuktikan bahawa mereka telah mencagarkan segala-galanya untuk PRU kali ini.

Maka tidak hairanlah kenapa kaum Cina sanggup turun berdemonstrasi dalam Himpunan 505 sedangkan selama ini kerja berdemonstrasi ini hanya diletakkan di atas bahu PAS. Jelas, DAP benar-benar terkilan dan kecewa kerana gagal memenangi PRU-13 walaupun telah berusaha bersungguh-sung guh menambah dan menukar pengundi di kawasan-kawasan 'strategik'.

Oleh itu, DAP masih mengharap yang Anwar akan mampu merampas kuasa dari BN melalui apa cara sekali pun.

Namun, cita-cita DAP semakin sukar untuk dicapai dengan pendedahan mengenai Red Bean Army. Kini, rakyat tahu bahawa berpuluh-puluh ribu komen dan 'like' terhadap bahan yang menghentam kerajaan sebenarnya hanya mewakili lebih kurang 2,000 – 3,000 orang sahaja. Justeru, segala propaganda mereka semakin kurang menyengat.

Lebih buruk lagi, apabila Red Bean Army dibuktikan bukan sahaja sebagai samseng tetapi juga penipu tegar. Mereka menipu dan terus menipu tanpa malu, walaupun penipuan mereka telah dibongkarkan berkali-kali.

Penipuan yang melampau dan tidak tahu berhenti bila sudah terkantoi membuktikan yang Red Bean Army bukanlah sekumpulan tentera yang bijak.

Perlahan-lahan Red Bean Army kini menjadi liabiliti kepada DAP di mana setiap bahan yang digembar-gembur kan mereka mula diragui oleh penyokong mereka sendiri. Malah, ada juga dari kalangan pemimpin DAP sendiri yang bangun menangkis pembohongan mereka, contohnya dalam isu 'blackout'.

Lim Kit Siang boleh terus menafi dan menipu, namun rakyat tahu bahawa tiada apa yang dapat seorang penipu lakukan untuk menyelamatkan diri selain terus menipu. Dan Kit Siang memilih untuk terus menipu kononnya Red Bean Army tidak wujud.

Pelik sekali kerana Kit Siang tidak pula menghentam Shen Yee Aun, iaitu sumber asal maklumat mengenai Red Bean Army. Sebaliknya, beliau hanya menghentam Dato' Seri Zahid Hamidi.

Hakikatnya, sesiapa sahaja boleh mengesahkan kewujudan tentera bodoh ini jika benar-benar peka dengan aktiviti-aktivi ti yang berlaku di internet, terutama laman-laman sosial.

Bayangkan bagaimana satu bahan yang mengutuk kerajaan boleh mendapat 'like' sehingga lebih 50,000 dalam masa sejam?

Dan bagaimana satu artikel di Malaysiakini boleh menerima beratus-ratus komen dalam masa tidak sampai sejam dengan semua akaun pemberi komen tidak mempunyai 'wajah'?

Justeru, sebelum Lim Kit Siang mempersoal kebijaksanaan Dato' Seri Zahid Hamidi, lebih baik beliau sendiri mempersoalkan kebijaksanaan beliau sendiri.

Apakah jenis pemimpin yang menghabiskan jutaan ringgit untuk membayar tentera yang kurang bijak? Apakah jenis pemimpin yang berjuang dengan cara samseng dan menipu?

Kini, terbukti berjuta-juta ringgit yang dilaburkan DAP dan PAP sudah pun lebur. Red Bean Army sudah pun terdedah. Penipuan mereka juga sudah terkantoi. Hari ini, tentera ini terpaksa ke hulu ke hilir mengikut Anwar ke himpunan-himpun an haram. - sumber
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Baca Seterusnya...

Sokong Demokrasi Tetapi Jayakan Perhimpunan 505

Pas hari ini dipersoalkan sampai bilakah mereka akan bermain wayang berhubung keputusan pilihan raya umum ke-13 yang lalu setelah beberapa pemimpin mereka dilihat cukup bersemangat menjayakan perhimpunan 505.



Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Mohd Afandi Yusof berkata tindakan berkenaan akan terus menjadi tanda tanya kepada masyarakat umum akan sikap sebenar Pas berhubung perkara tersebut dan sewajarnya perkara tersebut perlu diperhalusi oleh pucuk pimpinan Pas.

Menurut beliau Pas tentunya akan dilabel sebagai parti yang tidak berprnisip setelah menerima kemenangan di Kelantan namun beberapa pemimpinya turut serta dalam perhimpunan tersebut.

“Kelantan sendiri kerajaannya adalah diterajui oleh Pas dan Menteri Besarnya adalah ADUN daripada Pas, Timbalannya ADUN Pas, kalangan Exco kerajaan negeri pula Pas tapi takkan di Kelantan boleh terima kemenangan namun tempat-tempat lain dipertikai.

“Malah difahamkan sebelum ini pucuk pimpinan mereka dikatakan menerima keputusan berkenaan dan menyokong sistem demokrasi. Inilah sebenarnya yang akan menjadi penanda aras kepada tanda tanya rakyat akan sikap sebenar Pas. Apakah ini dikatakan berprinsip,” katanya.

Beliau yang juga Ketua Pemuda UMNO Rantau Panjang seterusnya berkata bukanlah hasratnya untuk mencampuri urusan parti tersebut, namun sekadar memberikan pandanagan setelah melihatkan kepada senario yang berlaku itu.

“Bukannya apa, kita pun tidak mahu campur urusan parti mereka tetapi sepertimana yang menjadi tanda tanya yang lain, kita pun turut rasa terpanggil.

“Yerlah, boleh terima kemenangan dan membentuk kerajaan negeri serta menyokong demokrasi tetapi turut serta dalam perhimpunan 505. Nampak sangat ‘kluk kleknya’ dan terserlah‚ wayangnya. Inilah yang dipersoalkan oleh orang ramai,” katanya lagi.




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Isu Minyak : Harakah Senaja Bodohkan Pembaca?!

Isu Minyak dijumpai disekian tempat yang ditulis oleh Harakah semalam adalah sesuatu yang boleh di classkan sebagai split issue memandangkan PR gagal meraih pendemonstrasi jalan berkenaan Isu Black 505.

Ditambah pula kebodohan al-juburi yang membuat report polis yang langsung tidak menyentuh isu yang dibangkitkan PR iaitu pengundi hantu, blackout dan mengundi lebih dari sekali!


Pekataan 'Minyak' tersebut membaca pelbagai maksud dan pencacai bangang PR dari golongan sains tak lulus secara melancut akan mengatakan ia benar.

Jika benar minyak yang dijumpai itu adalah PETROLEUM kenapa tak tulis secara jelas?tak pasal 2 mangkuk dalam gambar itu dichop bangang + bongok tak bertepi!


Meh tengok minyak sebenar~!!!

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

BN Juga Perlu Utamakan Penyokong Sendiri

Belum pun cukup sebulan Nasruddin Hassan menjadi Ahli Parlimen Temerloh, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat itu sudah mula menunjukkan belangnya yang sebenar apabila bertindak memilih bulu dalam memberikan khidmatnya kepada penduduk.

Sikap memilih bulu itu terserlah apabila dalam pengagihan bantuan bencana alam untuk mangsa ribut pada 15 Mei 2013 lepas, Nasruddin melalui wakilnya hanya menghulurkan bantuan kepada ahli dan penyokong PAS serta PKR sahaja.

Manakala penduduk setempat yang dianggap menyokong BN diketepikan begitu sahaja sekali gus menunjukkan laungan slogan Negara Berkebajikan terbukti hanya propaganda politik semata-mata.

Ia agak mengejutkan lebih-lebih lagi bagi penduduk di kawasan Parlimen Temerloh kerana tidak menjangka sedemikian buruk sekali sikap wakil rakyat mereka yang baru.

Tapi inilah hakikatnya yang perlu diterima ramai apabila politik kepartian mengatasi naluri kemanusiaan, lantas dalam menghadapi kerenah sebegini amatlah perlu untuk BN mengambil langkah yang sama di kemudian hari.

Bukan bermaksud BN perlu meniru bulat-bulat politik serba keparat itu sebaliknya sedikit pengubahsuaian dilakukan tanpa meminggirkan nilai kemanusiaan.

Selama ini BN sering menimplementasi kan politik gentleman memberi khidmat kepada semua namun dengan keadaan yang berbeza kini, maka gaya politik sedemikian perlu diubah di mana tumpuan utama dalam memberi khidmat perlu didahulukan kepada penyokong sendiri.

Di mana-mana saja kawasan Parlimen mahu pun DUN, pendekatan mengutamakan penyokong sendiri perlu BN aplikasikan tapi tidaklah sampai mengetepikan terus penduduk setempat yang tidak menyokong BN.

Bantuan untuk semua tetap diteruskan, tapi penekanan penting ialah utamakan dulu penyokong sendiri sebagai penghargaan atas sokongan yang diterima, tanpa mereka mustahil BN dapat mengekalkan kekuasaan sebagaimana hari ini. - sumber
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Baca Seterusnya...

Wednesday, 29 May 2013

Video Mesti Tonton!!!!

Korang mesti terkesima macam aku mula2 klik PLAY VIDEO ini!!
Bila agaknya teknologi ini bakal menembusi Malaysia???!!!



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Wajah Zaman 2020 [video]

Inilah kemungkinan didalam kepala Tun Mahathir Mohammad?

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Nan-yang Cuba Hasut Orang Cina?!

Bertapa liciknya kejinya mereka bila mana tahu ada yang tidak menyebelahi mereka!!!


AKHBAR CINA HASUT KAUM CINA TINGKATKAN JURANG PERKAUMAN DI MALAYSIA!!

Akhbar Nanyang Siang Pau semalam menyiarkan kebimbangan persatuan ekstremis Cina iaitu Dong Zong dengan perlantikan dua menteri Cina di dalam kabinet Dato’ Seri Najib kerana kedua-dua mereka tidak fasih berbahasa Mandarin. 

Menurut Dong Zong mereka ini yang hanya menamatkan Sekolah Cina separuh jalan tidak mungkin akan dapat mewakili kaum Cina secara efektif sekali gus tidak layak digelar ‘wakil kaum Cina’. Nampaknya, bagi kaum Cina tidak apa jika Zairil Khir Johari yang seratus peratus Cina dijadikan wakil Melayu di dalam DAP, tetapi tidak boleh bagi seratus-peratus Cina dijadikan wakil Cina di dalam BN selagi tidak fasih berbahasa Cina. 

Untuk pengetahuan Dong Zong satu-satunya bahasa yang wajib fasih di Malaysia adalah Bahasa Kebangsaan. Untuk apa seorang wakil Cina wajib fasih bahasa Mandarin sedangkan bahasa kebangsaan negara ini adalah Bahasa Melayu? Dengan menegaskan bahawa wakil Cina wajib fasih Bahasa Mandarin, maka Dong Zong telah mengesahkan bahawa majoriti kaum Cina negara ini memang tidak fasih berbahasa kebangsaan. 

Sudah menjadi kewajipan bagi seluruh kaum Cina yang mengaku sebagai warganegara Malaysia untuk fasih berbahasa Melayu atau mereka tidak layak mengaku sebagai rakyat negara ini. 

Jelas, Dong Zong masih menganggap diri mereka berada di tanah besar China dan masih tidak sanggup menerima hakikat bahawa nenek moyang mereka telah berhijrah ke sini. Pun begitu, mereka tidak sanggup juga untuk kembali ke tanah besar kerana tahu bahawa hidup mereka lebih terjamin dan selesa di sini. 

Maka salahkah kita jika menyatakan bahawa kaum Cina sememangnya sejenis manusia yang semulajadinya tamak haloba dan tebal muka? 

Kaum ini tidak mungkin dapat diajak berbincang kerana segala-galanya hanya akan dapat diselesaikan sekiranya ia menepati kepentingan diri mereka secara total. 

Kerajaan wajar memahami satu perkara penting dalam mengatur langkah seterusnya selepas PRU ini iaitu:- Dong Zong atau kaum Cina tidak pernah berkongsi aspirasi yang sama dengan kaum-kaum lain di negara ini. Kaum Cina tidak pernah inginkan kepada perpaduan kerana mereka tidak melihat keuntungan maksima di pihak mereka melalui perpaduan. 

Kaum Cina tidak melihat jurang perkauman dengan kaum lain yang terbukti dalam keputusan PRU yang lalu sebagai satu masalah kepada mereka. Jika ia merupakan satu masalah kepada negara, maka itu adalah masalah kerajaan, bukan mereka. 

Justeru, mereka bertekad ingin terus mempertahankan sifat perkauman Cina serta mendesak pemisahan kaum itu dari masyarakat keseluruhan sebagai sesuatu yang perlu diterima. 

Dalam kata lain, mereka ingin dipisahkan terus dari aspirasi negara tetapi di masa yang sama ingin terus menerima bantuan dan sokongan kerajaan.

Tidak ada cara lain untuk menangani masalah dengan manusia seperti kaum Cina selain dari bertindak tegas dan mengabaikan segala rungutan dan tuntutan mereka. 

Sudah sampai masanya kerajaan mengambil tindakan ke atas Dong Zong kerana menghalang perpaduan dan mencabar kedudukan bahasa kebangsaan. Inilah saja penyelesaian yang terbaik untuk kesejahteraan negara dalam masa panjang. -jawabernam

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

DAP Haramjadah Cakap Putar Belit!!!

All Chinese Wants Is A Clean Government: Bullshit!

During 2008-2011 the Corruption Perception Index has dropped 13 points. This is the time when the Pakatan Rakyat is in control of the two ‘economic states’ i.e. Penang and Selangor, and it still is. 

While Penang is in full control by Chinese DAP, Selangor is indirectly controlled by Chinese DAP too.  

And all the while, Chinese DAP has been accusing and hammering the Malay-led Federal Government as corrupt-to-the-bone. For that, they call all the people to change the government and put them in power for they are the only party with integrity and capability and credibility and transparency. 

The 13th GE result has proven that the Chinese has come together in total unity to change the ‘corrupt-government’. 

Nobody is saying the government is squeaky clean but to say that DAP is ‘cleaner’, just makes me sick.

No one would believe that DAP is a party of integrity and transparency, or capability and credibility - unless the person is either the biggest fool, or the most hideous hypocrite. 

DAP has even set a record for the ‘soonest ever corrupt practice by a political party in power’ - thanks to Nga Kor Meng’s wife for getting the contract to supply ‘lounge suits’ for Perak’s Council, only after 42 days of PR’s reign. If that is not corruption, then what is it?

And do not forget about the death of Teoh Beng Hock. The poor guy lost his life in MACC’s office, yes, and he shouldn’t lose his life that way. But he wasn’t there for a study tour or a casual visit to a friend. He was there as a witness to DAP’s corruption case. And his death has helped ‘saved’ many DAP top leaders. Read more...


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!