Wednesday, 16 October 2013

[video] Pemandu Membahayakan Nyawa Anggota Polis


Salam dan selamat sejahtera semua yg melihat video ini, saya Sharifuddin Abdullah adalah seorang anggota polis Trafik KL. Kejadian ini berlaku pada 13/10/2013 jam 0915hrs. 

Semasa saya dlm prjalanan hendak menjalankan tugas dgn mnggunakan motosikal jenis LC135 menghala ke Balai Polis Trafik, Jln Tun H.S Lee ada sebuah kereta jenis Honda civic warna biru gelap membunyikan hon dari arah belakang.

Ketika itu saya di lorong paling kanan dengan kelajuan 100km/j. Tanpa memikirkan keselamatan saya yang tidak sempat mengubah haluan ke lorong paling kiri kereta tersebut telah memotong motosikal saya dari sebelah kanan mnyebabkan saya hilang kawalan dan nasib menyebelahi saya, saya tidak terjatuh.

Lokasi kejadian dari Jln Kucing sebelum susur Y naik ke Jln sultan Ismail. Sekiranya saya terjatuh ketika itu,tiada seorang pun tahu apa punca saya jatuh dan siapa yang menyebabkan saya jatuh.


Saya kemudian memecut motosikal saya dan mengejar kereta tersebut kerana memandu secara merbahaya. Sampai di Jln Tun Perak saya pun meminta pemandu tersebut memberhentikan kereta beliau tetapi pemandu tersebut gagal berhenti setelah saya memperkenalkan diri saya POLIS.

Akhir sekali kereta tersebut berhenti di sebelah stesen bas berhampiran dengan Central Market. Dengan rasa tidak hormat kepada Penjawat Awam,dia tanya saya"apa salah saya".berulang kali. Sedangkan dia tahu apa salah dia.

Dia nak blame kan saya supaya saya mengalah dan mengatakan dia mmg X salah. Kerana fikirkan saya hendak masuk kerja,dan sudah terlambat.

Saya anggap ini kes terpencil dan menyusahkan saya. Pemandu tersebut mmg sengaja nak cari pasal. Tak tahu pulak sampai dia nak UPLOAD.

Saya pun menasihati pemandu tersebut dengan cara baik supaya perkara ini tak berulang bukan sahaja kepada saya malah kepada pemandu2 terutamanya penunggang motosikal sbb kami penunggang motosikal pun bayar cukai jalan. Sekian terima kasih.


Daeng: Aku dah meneliti video yang diupload oleh sepet biadap tu, tujuan video ini juga adalah disenajakan malah seperti dirancang untuk memperbodohkan anggota polis.

Sepet celaka ini juga belagak seolah-olah tidak bersalah sedangkan dia sedar apa kesalahan yang dia lakukan. 

Alasan "awak tumbuk saya" itu anggapan agak keterlaluan. Ingat Polis suka suka hati nak tumbuk orang. Bodoh punya sepet musibat!


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
[video] Pemandu Membahayakan Nyawa Anggota Polis Daeng Selili Rating: 5 Wednesday, 16 October 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!