Friday, 4 October 2013

Kerajaan Negeri Bela Biawak Dalam Rumah

Ibarat mendukung biawak hidup

Sesuai kepada penjawat-penjawat awam yang duk kedarah duit gaji tapi buat kerja tu....Gaji tu dari duit rakyat tu...amanah...Semua tahu ramai penyokong PR dalam sektor awam..deme la yang duk buat taik..UMNO plak kena tanggung...

Ramai marah bila aku kata mcm ini tapi apa yang mereka buat dalam sektor kerajaan tu siapa nak pergi bersihkan biawak biawak ini?

Dari dulu sampai hari ini TIADA yang berpuas hati dengan perkhidmatan awam yang disediakan oleh kerajaan kepada rakyat dalam masa yang sama semua yang diberi ini disabotaj oleh orang penjawat awam lepas tu pembangkang dengan selamber badak menyalak menyalahkan kerajaan yang dipimpin Barisan Nasional.

Audit Negara dah jelaskan berapa juta dikeluarkan demi kesejahteraan rakyat dengan pelbagai dana untuk melestarikan khidmat kerajaan kepada rakyat, tapi sayang "Harapkan pegar, pegar makan padi".

Kisah Yang Dipertua Totok Pembangkang

Dahulu ada satu isu yang melibatkan seorang Yang Dipertua disebuah kawasan kampung ini dibedil pembangkang dengan isu surau tidak lengkap, menonong-nonong la puaka pembangkang menyalahkan Barisan Nasional sedang ia dibawah seliaan Majlis Perbandaran yang menyusun atur infastrutur kemudahan awam disitu.

Barisan Nasional tidak pernah kata tak ada wang untuk kebajikan rakyat terutama melibatkan umat islam Melayu. Apa jadi pada Barisan Nasional?!

Aku sendiri sedih dengan keadaan ini. Bila dikena bedil dek pembangkang nyuruk terus belakang kerajaan sedangkan sepanjang berberapa tahun beliau menjadi YDP, usahkan surau..parking kereta pun tak buat-buat..rakyat marah..salahkan Kerajaan sedangkan yang berkuasa menentukan kebajikan yg diamanahkan kepada YDP.

Senario ini belaku didepan mata aku sendiri. mana tidaknya DIA berkuasa dan DIA bersama pembangkang..Alih-alih Kerajaan pula yang kena.

Apa ingat semua orang Barisan Nasional LEKEH benor ke sampai taruk pembangkang jadi YDP???Kalau bagus takpe juga...ini dah serupa t*ik jek...Hari ini bukan rakyat je marahkan orang macam nie jadi wakil kerajaan..orang penyokong kerajaan pon meluat tengok senario nie.

Dalam sejarah PRU inilah kali pertama PR boleh berceramah didalam bandar ini. 

Marah digelar biawak?Kalau marah kau la biawak tu...



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Kerajaan Negeri Bela Biawak Dalam Rumah Daeng Selili Rating: 5 Friday, 4 October 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!