Thursday, 19 September 2013

Ramai Pelajar Berfikiran Anarki?!

Dengan bebekalkan sedikit belas ehsan, hasutan dan semangat anarki. Contohnya UPSI sebuah unversiti yang cukup disegani pada suatu ketika dahulu kini dipandang serong akibat segelintir pelajarnya yang beraliran anarki. 

Sebut sahaja gerakkan anarki hampir diseluruh universiti dan pusat pengajian tinggi HARI INI wujudnya orang yang pemikiran sebegini.

Masih tidak ada kesedaran atau senaja di biarkan isu melibatkan keselamatan negara dan akidah anak muda kita hari ini dimomokkan dengan agenda politik pembangkang?!

Tidak dinafikan Anwar cukup jelas dan tactikal dalam perancangannya untuk mempergunakan orang orang yang berfikiran Anarki ini sebagai benteng dan alat untuk memupuk rasa kebencian masyarakat kepada kerajaan khususnya.

 Dimanakah letakkan perjuangan PAS kononnya memperjuangan agama ISLAM bila mana situasi melibatkan akidah anak muda kita yang mentah dan rapuh diresapi agenda halus seperti gambar diatas.

Apakah dia pemikiran anarki?!

Situasi yang extreme sepeti tiada pemerintah dan Undang-Undang, Peraturan dan Tata Tertib 

Kecenderungan anarki. Tindakan merosak harta, mencederakan orang lain, hatta ingin melakukan kerosakan yang lebih teruk (bukanlah ajaran Islam.)


Faham pasca-modernisme yang menolak autoriti dan hierarki adalah salah satu cabang faham neo-liberalisme yang berkembang di Barat dan sedang menjangkiti masyarakat negara lain. Darinya lahir faham anarki (disorderly) yang menolak sesuatu yang bersifat tradisi dan berkait dengan agama.
DIA Penganut SYIAH!

Faham ini ingin melahirkan aliran baru dalam berfikir dan tindakan atas nama hak asasi manusia atau civil liberty yang menjadi agenda mereka. 

Kecenderungan ke arah amalan LGBT umpamanya adalah salah satu daripada pola amalan yang dianggap sebagai menepati hak asasi yang sedang dicetuskan. 

Gerak anarki ini tidak saja berlaku di Barat tetapi sedang kelihatan terjadi dalam negara kita Malaysia. 

Kecenderungan merusuh, tidak menghormati undang-undang, tidak sensitif kepada kepentingan ramai, merasakan kumpulan minoriti paling berkuasa, hilangnya tradisi perbincangan dan muzakarah adalah antara gejala yang sedang terjadi.

Kecenderungan ini amat bahaya bagi Malaysia. Negara ini dalam konteks masyarakat berbilang memerlukan rasa sensitif atau kepekaan yang tinggi di kalangan warganya untuk menjaga maslahah ini supaya tidak ada pihak yang dibenarkan mengambil kesempatan untuk mencetuskan huru-hara dan melakukan tindakan provokatif yang menyebabkan konflik terjadi.


SEDIH
1hb Januari 2012 adalah titik hitam untuk mahasiswa UPSI di Tanjung Malim!!!

Adakah mereka tidak hirau perjuangan mereka dalam pelajaran dan untuk memastikan mereka dapat CGPA yang bagus ??? adakah mereka suka menyelesaikan masaalah dengan mengadakan perhmpunan ??? Ingatkah lagi apakah ALASAN BODOH mereka untuk menghalalkan situasi ini?!!!


suntingan : Cikgu Sidek Baba (Sinar Harian)
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Ramai Pelajar Berfikiran Anarki?! Daeng Selili Rating: 5 Thursday, 19 September 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!