Sunday, 29 September 2013

Mukhriz Ahmad Fuad Antara Nadi Pemuda UMNO

Saya juga akan (berusaha) membawa suara orang muda ke atas agar pemimpin kita dapat dengar luahan hati mereka, sekali gus mengambil tindakan yang sewajarnya 
- Mukhriz Ahmad Fuad

Meremajakan dan memperkasakan pergerakkan pemuda UMNO adalah antara itizam pucuk pimpinan UMNO pada masa kini, Ini nyata menunjukkan PERLU diberi ruang dan peluang kepada muka muka baru dalam penglibatan UMNO dipusat.

Jika dilihat pada pola pengundian pada PRU13 lepas nyata pengundi muda mendominasi saluran pengundian dan ini memerlukan usaha keras dari pusat khususnya melakukan tranfomasi untuk memikat hati pengundi muda, oleh itu idea baru dan pendekatan baru diperlukan untuk kelangsungan UMNO untuk pilihanraya yang bakal tiba setiap 4 (5)tahun.


Ketua Pemuda UMNO cawangan Pekan Baru, Datuk Mukhriz Ahmad Fuad mengesahkan untuk bertanding jawatan EXCO Pemuda UMNO Pusat. Hasrat Ahli Jawatankuasa Unit Pidato Pemuda UMNO Pusat berusia 34 tahun itu mendapat sokongan penuh UMNO bahagian Pekan. 

Beliau mengumumkan perkara itu pada sidang media khas di Bangunan UMNO Pekan, di sini, pada 20 September lepas.

Beliau diantara calon exco pemuda yang bakal dipertandingkan semasa pemilihan nanti yang membawa suara pemuda harapan bangsa dan agama

"Saya juga akan (berusaha) membawa suara orang muda ke atas agar pemimpin kita dapat dengar luahan hati mereka, sekali gus mengambil tindakan yang sewajarnya," kata anak kelahiran Pekan itu.

Beliau yang sudah lapan tahun bergelar anggota Umno berharap penglibatannya di peringkat pusat nanti sedikit sebanyak dapat membantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjalankan tugasnya sebagai Anggota Parlimen Pekan.

Sementara itu, Setiausaha Umno Bahagian Pekan Datuk Zainal Abidin Pa' Wan yakin dengan kewibawaan Ahmad Mukhriz untuk dipilih kelak berdasarkan pengalaman luas dan semangat perjuangan tinggi pada dirinya.


baca juga disini :

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Mukhriz Ahmad Fuad Antara Nadi Pemuda UMNO Daeng Selili Rating: 5 Sunday, 29 September 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!