Thursday, 29 August 2013

Sketsa Pembangkang Kuat?!

Ade seorang ustaz (PAS) dikampung aku ini duk borak-borak politik.

Aku mulanya memang malas nak layan tapi cara dia mengulung-gulung kain pelikat didepan aku(gaya beria-ria betul nak berhujah) lalu menimbulkan rasa nak jawap balik ayat-ayat dia..lalu terbit la dialog antara aku dengannya..

Ustaz : Pembangkang kuat..tu pasal kerajaan bagi semua apa yang rakyat nak!!

Aku : Kuat ape?Kuat menipu je..orang kuat mana mengaku dia kuat!!Itu syok sendiri namanya..

Ustaz : Tu la mike..otak sempit..tak update..tengok PR..sebab PR kuat la rakyat dapat BR1M..

Aku : tak pulak aku dengar dan tengok pembangkang buat demo nak kerajaan bagi BR1M.. Pembangkang mintak benda lain kan?!

Ustaz : memang la..kami minta macam-macam..PTPTN..Kereta Murah..bla..bla..bla..

Aku : Ater dapat tak?!

Ustaz : tak..

Aku : Kuat apa macam tu? kuat taik kucing..aku BN tak minta apa-apa pun.. tahu tahu subsidi berbilion untuk rakyat Malaysia..

Ustaz : (gulung kain pelekat yang hampir terlondeh)


*jom join g memancing...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Sketsa Pembangkang Kuat?! Daeng Selili Rating: 5 Thursday, 29 August 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!