Tuesday, 20 August 2013

Guys..aku nak kongsikan sedikit kita sebagai manusia bertamadun.



Insiden dalam video ini dikatakan menguris hati perasaan orang bukan melayu bila ada yang cuba menbeking persalah tersebut..

Aku memang geram tengok video ini sebabnya kita tiada kuasa dan hak untuk berperilaku seperti itu, walaupun mamat kepala botak itu dituduh melakukan jenayah. Individu berbaju seragam pegawai keselamatan itu agaknya study kat mana duk terajang orang macam tu?

Dalam pembuktian video ini mangsa (kepala botak) dihenyak secukupnya kerana dituduh melakukan jenayah..itu yang diceritakan..BUKTI dan SAKSI?!

Tindakkan menerajang mangsa tu pada aku tak perlu kerana mangsa dah menyerah diri (duduk) hanya perlu cari tali...bukan layan mangsa macam anjing.

Ada yang kat "kau pernah rasa tak motor kau hilang kena curi...geram tak? - Mr.Dadu (seorang bukan muslim ajukan) ok jika dibandingkan motor hilang dengan KERAT, POTONG, BAKAR dan TIDAK DIHUKUM MATI..mana lebih kau geram?

Kenapa geram pada tindakkan orang lain lalu kita pula nak letak semua kegeraman dan kemarahan itu kepada orang lain...KECUALI tindakkan kita menginsafkan orang lain itu tidak mengapa..now..aku jujurnya JATUH KASIHAN lihat mangsa diperlakukan begitu. Jangan buat ikut suka hati bapak kau, Ini negara ada undang-undang..cewwahh...Macam Menteri KDN plak...


Pukul orang yang dah menyerah diri...ADIL ke macam tu?!



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Daeng Selili Rating: 5 Tuesday, 20 August 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!