Tuesday, 16 July 2013

Kerajaan Bagi Bonus Setengah Tahun?!

Aku blogwalking tadi terbaca satu artikel yang ditulis oleh blogger Pendekar Melayu yang menengur/teriak/apa-apalah isu pemberian bonus setengah bulan kepada penjawat awam, mari kita berfikir sejenak permintaan ini.

Dari pada sisi politiknya kerajaan Malaysia hari ini terlalu banyak mengangkat penjawat awam ini ibarat menatang minyak yang penuh, tetapi adakah ia berbaloi dengan pemberian itu ini untuk mereka?

Ketua Setiausaha Negara (KSN) belum mengadakan berbincang/mesyuarat berkenaan perkara ini, pemberian bonus ini tak salah tetapi diharap pemberiannya lebih focus kepada penjawat yang bergaji kecil ianya lebih berbaloi, mana tidaknya, pegawai-pegawai yang sedia ada berjawatan tinggi dan bergaji besar tu tak yah la di beri bonus, dahulukan yang berjawatan kecil ini dahulu.

itu je komen aku dan aku boleh la komen sebab aku bukan penjawat awam so aku tiada apa-apa kepentingan dengan keputusan KSN kelak, Bagi alhamdulillah..tak bagi alhamdulillah.



Respond artikel : Sini

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Kerajaan Bagi Bonus Setengah Tahun?! Daeng Selili Rating: 5 Tuesday, 16 July 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!