Saturday, 27 July 2013

Kampung Baru Cina Filem Dakyah Komunis?!

"KAMI SUDAH LAMA DISINI, KAMI TIDAK AKAN PINDAH"

Filem "new village - Kampung Baru Cina" yang bakal ditanyangkan pada 22/08/2013 seolah-oleh free give dari kerajaan untuk dismash oleh pro-melayu islam yang mana didalam video KBC ini menunjukkan bahawasanya POLIS JAHAT dan KOMUNIS BAIK?

Mereka senaja membariskan pelakon majoritinya cina untuk menyindir Polis Melayu yang dimasa itu dibawah pemerintahan British.

Kepada yang berkenaan, korang ingat majoriti rakyat Malaysia suka ke filem ini? Ini namanya cubaan tranfomasi bangang yang cuba dilakukan yang mana aku berani jamin akan merosakkan lagi pemikiran anak muda zaman ini bila mana kerajaan sendiri meluluskan penyelewengan fakta dan senaja mengambil hati sedangkan mereka ibarat "mendukung biawak hidup"


Kenapa filem ini mudah dilepaskan sedangkan TANDA PUTRA naik stim aku tunggu tak keluar-keluar sedangkan ia sememangnya ia dari fakta lipatan sejarah yang amat sesuai kepada generasi hari ini tahu siapa wajah disebalik cina yang sebenarnya!!


"saya tolong kamu,kamu tolong saya" 
ayat ini merujuk sindirian yang pembangkang mainkan sebelum PRU13 dahulu


Orang tanya : 
Kau tak tengok lagi camana kau leh judge filem ini kutuk polis?


Aku jawap :

Apalagi dakyah komunis kalau bukan menentang Polis dan Pemerintah.
Tanda Putera yang kita sedia maklum kenapa perlu kita sorok?

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Kampung Baru Cina Filem Dakyah Komunis?! Daeng Selili Rating: 5 Saturday, 27 July 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!