Monday, 15 July 2013

Kami Hanya Nak Berjenaka?!



Video kami hanya berjenaka dengan Logo Jakim dan Bulan Ramadhan!

Mula-mula kau cakap "nak berjenaka" pastu "tiada niat nak persenda"  Anyway asalnya inilah acuan Ngeh Koham, Nga koming dan Paktrik Teo..yang itu semua lepas..mereka pon lepas..berapa kali maaf dah?

2 Mangkuk ini tahu dan faham sensitiviti orang melayu islam Malaysia, so dia mengambil kesempatan di atas perkara ini, dia akui...Logo itu (walaupun bukan logo asli) dan makanan itu tidak boleh dijamah oleh orang Islam.

Tak esok mungkin lusa sisepet lain akan buat benda yang samat...tak caya?tungguuuuu...silap haribulan dalam status dlm bahasa mandarin depa tengah rancak hina Islam.



Aku bukan persangka buruk..tapi sepet ini bukan ada yg elok...sebab babi makanannya... perangai pun seumpamanya. Mereka bukan contoh yang baik untuk diteladani oleh semua rakyat Malaysia, sepatutnya pihak yang berkenaan mesti lebih tegas! Aku tahu bab logo tu (bukan logo asli JAKIM) tapi niat mereka bagaimana? Pihak kerajaan Malaysia ada kuasa dan kita perlu memastikan manusia seperti ini dihadapkan kemuka pegadilan.

Ada yang berura-ura nak buat demo tentang ini, aku rasa itu semua buang masa. Selepas babak ini, babak lain akan jadi..kita duk demo, depa duk hiris hati dan perasaan umat islam didalam bulan ramadhan ini hingga aku sendiri gagal mengawal diri dari mengecam 2 ekor mangkuk hayun ini.

Bab sepet ini hina makanan orang islam ini dah lama depa praktikkan, tengok video bawah ini dengan berlapang dada apa niat mereka...Mereka anggap hal makanan ini bahan ketawa..Kita mungkin ketawa dengar dialog ini..tapi apa perasaan jika kamu seorang muslim diajukan soalan macam itu..dan diketawakan...


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Kami Hanya Nak Berjenaka?! Daeng Selili Rating: 5 Monday, 15 July 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!