Saturday, 8 June 2013

UMNO, Tabung Dan Blackout

Baju UMNO!
Seorang taukey kedai makan menengur aku sebab memakai baju UMNO!

Macik : Udah la tu dik..apa dipakey baju UMNO tu..dah menang udah la..

Aku : ala macik, saya pakai baju je ni tapi tak pangkah UMNO pong!

Macik : aih..ate kau pangkah apa?

Aku : BN..

Macik : (potong bawang laju2)



Isu Blackout!
Aku berjumpa dgn seorg penyokong PR yang taksub isu blackout!seorang bekas cikgu!

Cikgu : ala..Lubuk Merbau menang pun sebab blackout!

Aku : yeke yop..mana tahu?yop bertugas ke?

Cikgu : teman dengor deme berlabun dekat warung pak megat aritu!

Aku : tempat teman pon blackout gak..

Cikgu : aih benor ke?memang BN nie kaki mutor..gampang..

Aku : aih..apa pulak bil api (elektrik) teman lupa bayor..tunggak 4 bulan..



Tabung Derma!
Situasi yang biasa diceramah-ceramah PR diakhir ceramah!!

Nasarudin: saya nak korang semua hulurkan derma demi jihat!

Penyokong: Tuan!kami datang dari masjid mana bawak duit!

Nasarudin: jika tiada duit, gelang, cincin, rantai atau hatta henset pun boleh derma..berilah apa sahaja yang boleh membantu..

Penyokong: kalau duit syiling boleh?

Nasarudin : syiling saya tak mau!!!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
UMNO, Tabung Dan Blackout Daeng Selili Rating: 5 Saturday, 8 June 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!