Monday, 3 June 2013

Tangan ini membina tanga mana menghacurkan?!

Sedar atau tidak?!

Dahulu aku menuntut ilmu politik bersama tagan-tagan beso dalam dunia penulisan politik Malaysia walaupun aku tak berapa nak suka komen cerita di kawasan aku sendiri sebab kawasan kampung isu nya kecil dan boleh ditangani dengan kebijaksanaan wakil rakyat disini cuma kdg kala cerita yang kecil itu menjadi bibit bualan mulut pembangkan akhirnya ia menjadi sesuatu yang maha besar dan bakal meruyupkan sayap UMNO selaku pemerintahan negara islam melayu ini iaitu Malaysia!

Ombak kecil belaku sebelum PRU13 yang menyebabkan aku berasa jauh hati dr UMNO kerana ada segelintir manusia yang berpangkat dan besar kepala kononnya ialah bakal mengawal ombak kecil ini di negeri Perak! Tidak dinafikan banyak kepincangan dan ketidak telusan belaku akibat kepala-kepala besar ini memberi report yang tidak lengkap dan hanya mengunakan halusinasi sendiri dalam menilai aku khususnya sebagai blogger pro-kerajaan Barisan Nasional dalam masa yang aku antara ahli UMNO merangkap pengundi muda yang baru pertama kali memberi undi kepada Perdana Menteri kita DS Najib Razak!

Halusinasi ini lahir bila ada yang DENGKI dan sombong kononnya mereka berhimpin dengan ketua atau exco dan aku boleh ditendang terang sesuka hati untuk membenteras kononnya aku ini tidak setia pada TUAN!Hehehe..kalau ayam dalam reban pun TUAN bagi makan ..gheti tak?!

Isu imbuhan atau dana ini bukan perkara baru dalam hidup sebagai blogger! ada yang terikat kerana atas dasar kerja dan ada yang melibatkan diri atas dasar prihatinnya sendiri dalam membantu kerajaan BN tertubuh hari ini tak banyak sedikit membantutkan rancangan DAP merampas hak orang melayu islam dibumi bertuah ini, adakah mereka yang bertuan ini sedar atau demi menjaga bekas labunya dari bocor karekter orang seperti aku mesti disailang ini sebab tidak SETIA kononnya pada TUAN nya?!

Seorang penulis senior politik Perak yang berstatus "cikgu" menulis satu artikel yang aku tercuit sedikit untuk menulis sebegini, aku tahu dia maksudkan siapa (bukan aku) dan dia mengalami nasib yang serupa seperti aku lalui baru-baru ini!!!

Aku buat ini(blog) sebab kuasa?sebab duit? Buktikan sebelum aku telanjangkan kau orang penyamun!!

Datuk Kamilia pernah sound tepek aku! "Kalau nak kaya kerja(???), buat apa buat bende tak berfaedah (bloging) ini? " hehehehe..hanya senyum dibibior..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tangan ini membina tanga mana menghacurkan?! Daeng Selili Rating: 5 Monday, 3 June 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!