Thursday, 30 May 2013

@ZambryAbdKadir : Aku Bukan Malaikat!!!!

Semalam aku buka inbox email aku, terperanjat aku dengan soalan dan permintaan dari orang-orang berdekatan dengan lingkungan. dan rata-rata mereka ini pengundi luar..mungkin deme baca blog ini sebab dalam kawasan kampung bukan semua ada kemudahan liputan wireless broadband ini nak internet kena la pasang internet stremyx yang bulan-bulan agak tinggi regenye bagi orang kampung macam aku ini mana mampu!ini pun tumpang kedai mamak je wifi (deme ini paham ke wireless itu apa? wifi itu apa? Steamyx tu apa menatangnya?)

"Pelbagai masalah dan rintihan penduduk kampung sehinggakan macam aku pulak pegawai khas YB-YB pulak. Mereka mungkin tak kenal siapa orang yang sepatutnya mereka ajukan permintaan dan soalan so depa panjangkan pada aku!Yelah..ada calon tu sebelum PRU13 aku sms dia balas. aku call dia angkat..now kalau aku call..."No yang anda dail tiada dalam perkhidmatan..terima kasih" adeh...sama sama..."

Gamaknya ini tugas pegawai khas yang dilantik YB tu..Takkan YB pulak nak berfesbuk n twitter 24/7 kan?syornya Pegawai Khas tu lantik la orang yang berpendidikan tinggi skit, kalau tahu makin sebuk dengan tugasan sebagai ADUN atau Menteri atau apa sahaja pun..kurang-kurang amek la bekas cikgu jadi pegawai Khas sebab rata-rata cikgu pencen ini pendapat dan cara pemikiranya mereka lebih tersusun strateginya berbanding bekas kontraktor gulung tikar atau lantik sanak saudara yang Bahasa Inggeris pun SPM gagal!

"Pelbagai masalah dan rintihan penduduk kampung sehinggakan macam aku pulak pegawai khas YB-YB pulak. Mereka mungkin tak kenal siapa orang yang sepatutnya mereka ajukan permintaan dan soalan so depa panjangkan pada aku!Yelah..ada calon tu sebelum PRU13 aku sms dia balas. aku call dia angkat..now kalau aku call..."No yang anda dail tiada dalam perkhidmatan..terima kasih" adeh...sama sama..."

YB yang tak involve media baru tu kalau BUTA IT suruh pegawai khas yang TAK BUTA IT tu buat la twitter atau fanpages rasmi untuk mewakili diri YB dalam media baru. Mudah ringkas dan cepat...setahu aku memang YB Zambry pernah syorkan mende ini tapi pelaksanaanya?

Mungkin kalau pembangkang tulis artikel ini ada yang pandang sebelah mata, maklum la YB tu mana baca blog..facebuk pun takde...kalau yang ada pun selang seminggu update..bz kan?

Salah satu sebab mereka akan gunakan blog pembangkang adalah "maklumat tak sampai" so ramai yang duk merepek dalam facebook dan ini digunakan oleh pembangkang untuk memburukkan wakil rakyat..now aku pun dah rasa macam pembangkang plak hahahaha...tegur mende betul...kan?

Jangan harap la kumpulan cybertrooper nak jadi tukang jawab soalan berkaitan rakyat (pengundi mereka)...Kepada YB-YB yang berkenaan tolong la ea...nak sebut nama sesorang kang deme kata aku menentang pulak...adehhh...aku bukan malaikat!




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
@ZambryAbdKadir : Aku Bukan Malaikat!!!! Daeng Selili Rating: 5 Thursday, 30 May 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!