Thursday, 23 May 2013

Ketuanan Melayu Jururawat Dan Babi!

Posting ini  aku nak mengajak rakan-rakan pengamal media maya ini berfikir sejenak dengan apa yang cuba aku sampaikan.

Aku  bukan la pandai mana, sekolah pon setakat sekolah bantuan kerajaan, tetapi alhamdulillah dengan adanya kemudahan internet hampir 20% pencerahan ilmu hari ini aku temui dalam internet (termasuk kemahiran kerja aku).

Bebalik kepada tajuk, kenapa pulak dengan jururawat?

Kalau disuruh keluarkan berapa angka tepat jumlah keseluruhan anak melayu yang menjadi jururawat itu kena rujuk dengan kementerian pelajaran. Yang pastinya ramai gadis-gadis melayu memilih profesion sebagai jururawat berbanding bangsa lain yang lebih memilih untuk menjadi jurutera atau doktor.

Peranan jururawat ini sangat penting dalam bidang kejururawatan sebab jururawat lah yang tolong suapkan makan kepada kita kalu terlingkup sesorang kat hospital. Mereka juga lah peneman kita bila diuji dengan dugaan sakit dan terlantar di wad contohnya.

Dan paling mengujakan aku adalah, jururawat ini lah BENTENG pertama jika Malaysia diserang dengan virus-virus dari luar, contohnya..

Masih ingatkah kita negara kita diserang wabak H1N1? Serangan yang didakwa terhasil dari binatang pujaan Teresa cock iaitu BABI.

Siapa yang bertaruh nyawa dilapangan terbang menguji setiap penumpang yang dikuatiri dijangkiti virus tersebut?

Jawapanya "JURURAWAT BERBANGSA MELAYU".

Kenapa bangsa yang tak makan BABI dan tak bela BABI kena bendung virus akibat dari BABI? renungkanlah...Siapa tuan siapa hamba dibumi bertuah ini?!!

*Gambar Hiasan

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Ketuanan Melayu Jururawat Dan Babi! Daeng Selili Rating: 5 Thursday, 23 May 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!