Tuesday, 28 May 2013

Drama Al-Juburi : Report Polis

Sketsa di sebuah Balai :


Pegawai : ya tuan,Boleh saya bantu?!

Al-juburi : saya nak buat report la.. (Garang) saya tak puas hati dengan apa yang jadi,5 juta rakyat telah berkumpul membantah keputusan PRU13 yang "blackout" disana sini..ahhhh..ini semua salah SPR!!Dah tu ada pengundi bangla, nepal, china dan Myammar bagai..saya betul2 panas ini (kak jah usap2 kepala Al-juburi) tak cukup agi..boleh plak mengundi 12 kali apa cerita?!saya nak buat repot sekarang!!!!cep at!!

Pegawai : wah banyaknya tuduhan tuan, tapi tiada masalah sila serahkan kad pengenalan anda!

Al-juburi : Kenapa pula?

Pegawai : Cara tuan bercakap macam bangla..ala..Gurau jek..

Al-juburi :Awak baik skit!!U ULANG I SAMAN!! Kenapa kata saya bangla?

Pegawai : Semasa mengundi warga negara pun DAP kata bangla hanya kerna rupa paras..? Kalau saya kata tuan ini bangla jangan marah pula..

Al-juburi : Banyak songeh la kau!!!! Jijah mana ic aku??? (Kak jah usap lagi sambil cari kad pengenalan)

Pegawai : emm..saya nak tulis report ini..jam pukul berapa?

Al-juburi : Kau tanya jijah!dia simpan jam aku..aku tak pakai jam!!

Pegawai : ok..ok.. tuan nak buat report apa?

Al-juburi : DEDAK KEKAL!!

*sekadar renungan bersama!!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
Drama Al-Juburi : Report Polis Daeng Selili Rating: 5 Tuesday, 28 May 2013
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!