Wednesday, 31 October 2012

SAMAN LA KALAU...ADA TELUR




Mengelejat, mengulin perin dan Mengelupor macam kera kene belacan!!Dakyah memimpin bersama ULAMOK  kepala atuk deme, labun kencang dan sebagainya itulah yang elok meno dipadankan dengan tindakkan anak ikan Nizaroyan yang kini mengadu pada pihak Polis selepas tindakkan awal dia mendedahkan kisah ISU RUMAH PERAK yang jadi pelik camana lak dia tahu RAHSIA SULIT tu?Klik sini

Now dia suh Polis siasat bagaimana blogger PCT leh jawab berkenaan FITNAH ISU RUMAH PERAK tu..hahaha..Agak meroyan kan?Atau ini salah satu tindakan terdesak pihak PRO-Nizaroyan kononnya MB rakyat?Kikikiki..sebut pasal MB Rakyat teringat lak aku pada sekeping banner yang digantung dipersimpangan jalan disekitar Tambun awal Syawal 1434H lepas..patut la kecut telur nak boikot ngehkoham..rupanya masih mengharap "bulan jatuh ke riba" Atau kini Ngeh jadi pak angkat Nizarn?Klik sini

weh..cukup² la buat kerja takde pak'edahnya tu..yang lepas tu usah dikenang dan diroyani (ala² Royalti plak)hahaha..dari banner ini pon aku nampak sentiment bodek MACAM nak 999thn hakmilik kekal tanah..hahaha..emm wait semenet..ater Nizaroyan dan hulu-hara dia taknak respond ke pasal kes UPEN? Buat² lupa ke atau REPORT POLIS si SS itu sebagai galang ganti?Blogger BudakBenteng dah cabar saman dia jika hal berkenaan itu fitnah..Why senyap?sekali lagi telur tersorok sebalik bulu?Berani kerana benar..kalau sebelum ini blogger PCT leh jawap isu yang menfitnah DS Zambry..why not Nizar boleh tampil jawap ISU Sipcomzu Enterprise nie?SAMAN LA KALAU...ADA TELUR~!?

*klik hypelink untuk rujukkan,thank you ♥
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Tuesday, 30 October 2012

BAIK KO SUH NIZA TU BELAJAR SEMBELIH KORBAN DENGAN BETUL




Sembelih Lembu ke? Mandi darah lembu haha...itu la bak kata orang..
"biar PANDAI, Jangan memandai-mandai"

Teman terkedu dek artikel yang dikeluarkan oleh rakan PCT sedara PAK TAM dan BICARA PERJUANGAN, hihi sangatlah kaw²cili kasi taruk bila mereka responde pasal ISU RUMAH PERAK yang diperkotak katik dek si Sallman Saleh aka balaci hingusan berbulu hidung tebal (maaf gambar tidak disertakan) kadang teman lucu nengok aksi kucing SS ini yang buat teman nak berbulu gak,now terbitlah situasi membalun mereka² yang tak buat kerja duk komplen itu ini alih² bila fitnah dilemparkan dan dijawab dengan terang dan berfakta..alih plak suh report polis...takde keroje lain ke SS? Coffee Boy OLD TOWN tu ada jawatan kosong p la...Pegi jadi balaci Ngeh kohap pelahap ransis tu lagi baik dari duk menjadi sinizar lambaian longlai tu..aritu teman baca dalam satu artikel silambai duk saman orang 50juta..woooooo...now taktik itu SS lak buat..bijak buah pelior mike..BAIK KO SUH NIZA TU BELAJAR SEMBELIH KORBAN DENGAN BETUL, pastu biar dia sembelih kau sebelum Nge koham yang sembelih kau..Nizarr dah jadi lembu..kau jadi apa?Anjing peranakkan?


BERANI KERANA BENAR....!!!

TEMAN dah kata..... PAS Perak ni memang tidak senang hati, dengki, irihati, cemburu, dan pelbagai lagi sebutan yang sinonim dengan maksud tersebut, kepada ketokohan DS DiRaja Dr. Zambry sebagai MB Perak selepas jatuh tersungkurnya Nizar dari takhta Menteri Besar yang hanya sempat merasa keenakannya diperkudakan Ngeh dan Nga selama 11 bulan sahaja..... kalau anak kecil yang baru lahir ke dunia, belum sempat nak sambut ulangtahun hari kelahiran pun!!!!Seterusnya..



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Monday, 29 October 2012

Orang Pertama


1.Orang yang pertama menulis Bismillah :
Nabi Sulaiman AS.

2.Orang yang pertama minum air zamzam :
Nabi Ismail AS.

3.Orang yang pertama berkhatan :
Nabi Ibrahim AS.

4.Orang yang pertama diberikan pakaian pada hari qiamat :
Nabi Ibrahim AS.

5. Orang yang pertama dipanggil oleh Allah pada hari qiamat :
Nabi Adam AS.

6.Orang yang pertama mengerjakan saie antara Safa dan Marwah :
Sayyidatina Hajar (Ibu Nabi Ismail AS)

7.Orang yang pertama dibangkitkan pada hari qiamat :
Nabi Muhammad SAW

8.Orang yang pertama menjadi khalifah Islam :
Abu Bakar AsSiddiq RA

9.Orang yang pertama menggunakan tarikh hijrah:
Umar bin Al-Khattab RA

10.Orang yang pertama meletakkah jawatan khalifah dalam Islam:
Al-Hasan bin Ali RA

11.Orang yang pertama menyusukan Nabi SAW:
Thuwaibah RA

12.Orang yang pertama syahid dalam Islam dari kalangan lelaki :
Al-Harith bin Abi Halah RA

13. Orang yang pertama syahid dalam Islam dari kalangan wanita:
Sumayyah binti Khabbat RA

14. Orang yang pertama menulis hadis di dalam kitab / lembaran :
Abdullah bin Amru bin Al-Ash RA

15.Orang yang pertama memanah dalam perjuangan fisabilillah :
Saad bin Abi Waqqas RA

16.Orang yang pertama menjadi muazzin dan melaungkan azan:
Bilal bin Rabah RA

17.Orang yang pertama bersembahyang dengan Rasulullah SAW :
Ali bin Abi Tholib RA

18.Orang yang pertama membuat minbar masjid Nabi SAW:
Tamim Ad-dary RA

19. Orang yang pertama menghunuskan pedang dalam perjuangan fisabilillah :
Az-Zubair bin Al-Awwam RA

20…. Orang yang pertama menulis sirah Nabi SAW:
Ibban bin Othman bin Affan RA

21. Orang yang pertama beriman dengan Nabi SAW :
Khadijah binti Khuwailid RA

22… Orang yang pertama mengasaskan usul fiqh :
Imam Syafei RH

23. Orang yang pertama membina penjara dalam Islam:
Ali bin Abi Tholib RA

24.Orang yang pertama menjadi raja dalam Islam :
Muawayah bin Abi Sufyan RA

25… Orang yang pertama membuat perpustakaan awam :
Harun Ar-Rasyid RH

26.Orang yang pertama mengadakan baitul mal : Umar Al-Khattab RA

27.Orang yang pertama menghafal Al-Quran selepas Rasulullah SAW:
Ali bn Abi Tholib RA

28.Orang yang pertama membina menara di Masjidil Haram Mekah :
Khalifah Abu Ja’far Al-Mansur RH

29. Orang yang pertama digelar Al-Muqry :
Mus’ab bin Umair RA

30.Orang yang pertama masuk Syurga :
Nabi Muhamamad SAW

Wahai, sahabat-sahabatku & saudara-saudaraku… baca dan hayatilah.. sebarkanlah… semoga kita mendapat keberkatan dariNYA bersama2.. insyallah..
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

PAS PERAK fitnah satu ibadah


Woshhhhhhhhh........siapa kenal Nizar, reputasi baik atau yang sedia maklum dia ini pandai memajukan negeri/negara? 11 Bulan pegang Perak apa dia buat untuk rakyat perak?(bukan untuk kepentingan politik dia) Aku tak paham la kenapa ada yang masih taksub nak kat dia nie, dah la mulut longkang duk hina sultan (johor) pastu sanggah titah sultan (tanah 999thn) yang terbaru ini kisah rumah Perak yang diberitakan dijual oleh Zambry, hahaha...isu terjawap tapi depa kata blogger bocor rahsia negeri, hihi budak SS yang menjadi cacai terakhir PAS PERAK fitnah satu ibadah

Tapi yang duk buka 1 persatu rahsia negeri tu siapa mulakan? Si Soldadu Nizar atau nama sebenarnya Salman Saleh yang duk menuduh Zambry, dan ia dijawap dengan keterangan yang lengkap KENAPA dan MENGAPA berkenaan isu rumah PERAK di PULAU PINANG,

Goyah kerana kecelaruan dan kekantoian mereka, kini bermula la perbuatan provokasi yang melaga²kan BARISAN NASIONAL. Wah..hebat benar siapa ada spy kononnya sipolan sipolan itu gugur..pecah..alih...ZAMBRY DIGUGURKAN DARI MB PERAK


"Justeru, Salman berkata, PAS Perak menggesa Kerajaan Negeri Perak yang diketuai Dato’ Seri Zambry Abdul Kadir mengesahkan adakah butiran dokumen yang didedahkan oleh blogger tersebut adalah benar atau palsu.

“Kami menggesa pihak polis menyiasat pendedahan ini dan mendakwa kedua-dua blogger itu jika penjanjian tersebut adalah dibawah Akta Rahsia Rasmi.

“Kami mahukan kesahihan butiran dokumen itu kerana ianya membabitkan soal urus tadbir dan harta negeri,” tegas beliau.

Hadir sama membuat laporan polis ialah Ahli Jawatankuasa Strategik dan Isu PAS Negeri, Safarizal Saleh; Peguam Pemuda PAS Negeri, Mohd Fitri Asmuni; dan Setiausaha Jabatan Pilihanraya Pemuda PAS Negeri,Muhammad Basyir"





Now apabila kebenaran diperjelaskan mereka kata ini akta sulit/rahsia dan mohon siasat plak hahahaha...ternyata counter attack menjadi apabila penipuan yang digembar gemburkan oleh SS itu terlah terbukti FITNAH kepada Zambry, now mengeletek suh siasat camana dokument sulit itu leh di keluarkan oleh blogger Perak Cybertrooper. Untuk pengetahuan pembaca SS nie dah la meroyan macai kepada Nizar..now kejar glemer lepas dia sendiri yang fitnah orang. Untunglah SS buat fitnah, pastu kantoi now suh polis siasat?takde kerja lain ke wahai cai cai Pakatan?Yang pastinya sumber yang dikeluarkan itu sangat kukuh faktanya bila menjawap pertuduhan SS kononnya zambry jual rete mende kerajaan Negeri.Ayuh imbas kembali isu rumah perak. Artikel ini : ISU RUMAH PERAK

Guys..siapa la ko, Zambry dah warning : SAMAN JIKA DIFITNAH


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

PAKEJ MELAWAT REBAN KELANTAN


CONTOH NEGARA BERKEBAJIKAN

Semalam teman ke Pasir Mas, Kelantan. Ade lew urusan keluarga disana. (Tak yah la nak dicerita kat sini, bukan glemer pon..) Teman tengah² dalam perjalanan teman terpandang susunan rumah @ kedai (???) di jalan utama, tergezut la teman maklum la tak pernah melangkau kaki masuk negeri serambi mekah ini disambut oleh pemandangan yang serba menyemakkan mata. Tak kisah la kawasan tu siapa jaga @ siapa ketua atew sampai² je zink karat menyambut rombongan cik kiah dari perak nie..adoiyai..kot ada mat saleh mesti ingat itu reban ayam..yang penting ADA ASTRO :)) Teman bukan nak cari salah tapi teman kan pelancong datang dari luar, kot² nak bereban ayam tu elok la ditepi belukar, tak dinafikan Kelantan memang masih banyak kampung dan kawasan pembangunannya terhad. Inilah kegagalan pemerintahan mereka sendiri, tapi yang seronoknya ke Kelantan ini teman teringat zaman 90'an hihihi...macam time machine lak ala² cerita "Back to the future" lakonan Micheal J.Fox tu. Ada yang tak setuju kot teman citer mende ni, yelah menda tak berapa MOLEK bak kata orang kelantan. Kalau tak caya sila la ke sana..tengok sendiri..

Gambar diambil secara Rawak..No komen, nak tahu Moh kita ke Klate~



Ini teman nak cerita pasal  Kamera AES (Automated Enforcement System) sikit ,Memang sangat setuju dilaksanakan demi mengawal perangai dan sikap pemanduan rakyat Malaysia, Kenapa?hehehe bayangkan ea, teman kali pertama masuk kelantan dijamukan 2 kemalangan (Alhamdulillah tiada yang maut) Teman dapat/sempat snap gambar sebuah kereta yang mungkin terbabas akibat?Sikap atau jalan raya yang bodoh sebab sempit sangat?Malang memang tidak berbau, tetapi kalau begini sikap pemanduan kita orang Malaysia, jangan marah stastitik yang maut akibat kemalangan di dunia ini diungguli Malaysia. OPS SELAMAT~ Inilah PAKEJ MELANCONG KE KELANTAN yang teman alami secara peribadi..Kelantan perlukan perubahan..Insyallah..



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Ketua Syiah Malaysia (Photo)


SEBARKAN !! BAHAYA SYIAH

Ini adalah gambar ketua Syiah Malaysia 'Hujjatul Islam' 
Kamil Zuhairi Abdul Aziz..die kepala dlm Malaysia 
yang mengkafirkan para sahabat Rasulullah SAW ra..

Jika terjumpa dan berborak dengan orang ini, Mohon  jangan percaya kata-katanya..Sebab golongan Syiah dikenali sebagai golongan pendusta,pemfitnah dan auta lebih.!!

THANK Kasturi Marakas

Sumber: Afiq KLtown
Rujukkan: Bahaya SYIAH
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Thursday, 25 October 2012

LAMBANG PUNCA KEMALANGAN


(gambar sekadar hiasan)

Assalamualaikum wbt..

OPS SIKAP(now dikenali OPS SELAMAT) biasa mencatatkan statistik yang tidak mengejutkan dimusim perayaan, jangan salahkan jalan raya yang besar dan lebar itu punca kemalangan tetapi kita lihatlah sikap pemanduan kita orang Malaysia, bersabar, toleransi dan bertanggungjawap ketika memandu..amatlah sedih bilamana pulangnya anak rantau dari perantauan hanya sekadar jasad tidak bernyawa...

Malam ini lebuhraya akan penuh sesak dan dikuatiri boleh belaku kemalangan jika kita sendiri tidak menyedarkan diri kita sendiri dengan sikap pemanduan kita..salah satu caranya ialah.. buang la sticker2/tanda2 yang menampakkan EGOAN..BONGKAK..SOMBONG...kerana dari segi akalnya..bila kita melihat sticker2/tanda2 ini akan wujud dari hati rasa bongkak dan sombong dengan orang lain yang berada di lebuhraya/jalan...tidak percaya...?

cuba buang sticker2/tanda2 di kereta n memandu dengan cermat..kadang2 orang lain yang melihat stiker walaupon kecil kita pon leh rasa tercabar...SIAPA LAJU...fikirkanlah walaupon dalam tidak sedar benda2 walaupon remeh...buang rasa ego, bongkak dan sombong itu insyallah.. Ingatlah Allah~
*sebarkan....tak rugipon...cabut la sticker2 dan lambang2 bukan2 tu ae

اوڤس سيكڤ﴿نوو دكنلي اوڤس سلامت﴾ بياسا منچاتتكن ستاتيستيك يڠ تيدق مڠجوتكن دموسيم ڤرايأن، جاڠن سالهكن جالن راي يڠ بسر دان ليبر ايت ڤونچا كمالڠن تتاڤي كيت ليهتله سيكڤ ڤمندوان كيت اورڠ مليسيا، برصبر، توليرنسي دان برتڠڬوڠجواڤ كتيك ممندو..امتله سديه بيلامان ڤولڠڽ انق رنتاو دري ڤرانتاون هاڽ سقدر جاسد تيدق برڽاوا...

مالم اين ليبوهراي اكن ڤنوه سسق دان دكواتيري بوليه بلاكو كمالڠن جك كيت سنديري تيدق مڽدركن ديري كيت سنديري دڠن سيكڤ ڤمندوان كيت..ساله ساتو چاراڽ اياله.. بواڠ لا ستيچكر2/تندا2 يڠ منمڤقكن ايڬوان..بوڠكق..سومبوڠ...كران دري سڬي عقلڽ..بيلا كيت مليهت ستيچكر2/تندا2 اين اكن وجود دري هاتي راس بوڠكق دان سومبوڠ دڠن اورڠ لاين يڠ برادا د ليبوهراي/جالن...تيدق ڤرچاي...؟

چوبا بواڠ ستيچكر2/تندا2 د كريتا ن ممندو دڠن چرمت..كادڠ2 اورڠ لاين يڠ مليهت ستيكر والاوڤون كچيل كيت ڤون ليه راس ترچابر...سياڤا لاجو...فيكيركنله والاوڤون دالم تيدق سدر بندا2 والاوڤون ريميه...بواڠ راس ايڬو، بوڠكق دان سومبوڠ ايت ان شاء الله.. ايڠتله الله~

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Wednesday, 24 October 2012

Najib Razak DITAHAN?

"Najib Razak tidak boleh keluar negara"

رونسيڠ دفيكيرن دان دسلسايكن، تمن بارو-بارو اين ڤرڬي لا جومڤا اورڠ اورڠ دالم كامڤوڠ ساج ج بربورق سمبيل سمبيل مندڠر چريتا ستيمڤت. تردڠر ديساس دسوس كات اوليه اورڠ ڤاكتن يڠ مڽوندول عبارت ۏبي بتا تق تاهو قيصه، تمن سديه منو ميكيركن دڤا اين دوق دالم ليڠكوڠن تق تاهو معلومت سماس، دتيڤو هيدوڤ هيدوڤ ديك مولوت مولوت يڠ ممباوا چريتا سكرت جالن، كسيان وو..ييله اورڠ كمڤڠ مان اد كموداهن اينترنيت دان مريك اين ده لا بويكوت-بويكوت تۏ دان اخبار عموم، ادي جيك فتنه دمي لمڤركن كادڠ-كادڠ اد ڤولاق كات "نجيب رازق تق ليه كلوار نڬارا، سبب ڤسڤورة نجيب كستم ڤڬڠ" ههاهها..تهلول دان بهلول تاهڤ ڤنچچاي ڤنابور فتنه تقد كلس ويه، كسيان ساڠت².


Runsing difikiran dan diselesaikan, teman baru-baru ini pergi la jumpa orang orang dalam kampung saja je berborak sambil sambil mendengar cerita setempat. Terdengar desas desus kata oleh orang pakatan yang menyondol ibarat vabi bta tak tahu kisah, teman sedih meno mikirkan depa ini duk dalam lingkungan tak tahu maklumat semasa, ditipu hidup hidup dek mulut mulut yang membawa cerita sekerat jalan, kesian wo..yelah orang kampng mana ada kemudahan internet dan mereka ini dah la boikot-boikot tv dan akhbar umum, ade jek fitnah deme lemparkan kadang-kadang ada pulak kata "Najib Razak tak leh keluar negara, sebab pasport Najib KASTAM pegang" hahahaha..tahlul dan bahlul tahap pencacai penabur fitnah takde kelas weh, kesian sangat².

تمن سباڬاي ڬولوڠن مودا اين تقنق لا برتڬڠ اورت دڠن دمي اين معلوم لا اتس ڤاڬر نڠوق جيك ايتيكا كيت..تمن سيندير ڤلن2 هارڤ2 ماسوق لا دالم كڤالا اتس ڤاڬر تو يڠ ڤڠانوت ڤر تو لنتوككن ج..چاكڤ 1 دڤوسيڠ 3..چاكڤ 10..ماره لق دمي..ههاها..لوچو² ايت له برڬنتوڠ ساڠت دڠن الحراكه تو، اميق لا باءيق بوروق نيلاي سنديري، ڬونا كڤريهتينان ميندا تو، كڠ كوتوق تقد عقل كڠ كات اورڠ مودا كورڠ اجر، تمن تق كسه لا دڤا نق چوڤ تمن اڤ، ايڠت ديما جيك ادي مولوت نق ماكي اورڠ؟تمن تق ترڬاماق نق ماكي دمي، تاڤي ديما "انجيڠ"كن تمن اون-تيه-سڤوت جيك ادواهاي..اليه-اليه دمي چيتير ڤاسل هودود دان كاڤل سلم..ايت جله اق اورڠ كامڤوڠ يڠ تق تاهو معلومت اڤدات..كسيان ساڠت² نڠوقڽ..ست ست لاڬي لڤس مغرب ني برڬيڬر لا واروڠ كوڤي ڤق علي تو...هيهيهي

Teman sebagai golongan muda ini taknak la bertegang urat dengan deme ini maklum la atas pagar nengok jek etika kita..teman sindir pelan2 harap2 masuk la dalam kepala ATAS PAGAR tu yang penganut PR tu lantokkan je..cakap 1 dipusing 3..cakap 10..marah lak deme..hahaha..lucu² itu lah bergantung sangat dengan al-harakah tu, amik la baik buruk nilai sendiri, guna keprihatinan minda tu, kang kutuk takde akal kang kata orang muda kurang ajar, Teman tak kesah la depa nak chop teman apa, ingat dema jek ade mulut nak maki orang?teman tak tergamak nak maki deme, tapi dema "anjing"kan teman on-the-spot jek aduihai..alih-alih deme citer pasal hudud dan kapal selam..itu jelah IQ orang kampung yang tak tahu maklumat UPDATE..Kesian sangat² nengoknye..sat sat lagi lepas maghrib nie bergegar la warung kopi PAK ALI tu...hehehe 

ليڤق لا هيڠڬ صبح..اڤ ڤون تق بوات..دوق ڤوك ڤك مند سام جيك..چريتا ساله اورڠ، ساله سنديري سوروق. ڬلي هاتي سوڠڬوه، تاڤي كسيانڽ ڬولوڠن مودا نق برياده ڤون جادي سڤوات ديك هنتقكن ميجا سوه مڽاهوت اڬيندا ڤوليتيك ڤر دواروڠ ڤق علي..اونتوڠ ڤق علي...هيهي...

lepak la hingga subuh..apa pon tak buat..duk pok pek mende sama jek..cerita salah orang, salah sendiri sorok. geli hati sungguh, tapi kesiannya golongan muda nak beriadah pun jadi spoit dek HENTAKKAN meja suh menyahut agenda politik PR diwarung PAK ALI..Untung PAK ALI...hihi...

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Tuesday, 23 October 2012

Malaysia's Future PM - JPOST


The Jerusalam Post
www.jpost.com

Menarik perhatian seorang sahabat facebook memuatnaik printscreen jpost.com (The Jerusalam Post), Seorang pebangkang di Malaysia yang selalu mendewa dewakan israel akhirnya dia kini menjadi buah mulut rakyat yahudi secara terbuka. Lihatlah bertapa pentingnya anwar sehingga israel pun mula nak naikkan anwar secara terang-terang. Apa lagi yang nak disembunyikan?

مناريق ڤرهاتين سأورڠ صحابة فاچبووق ممواتناءيق ڤرينثكريان جڤوست.چوم
 ﴿تيه جروسلام ڤوست﴾، سأورڠ ڤبڠكڠ يڠ سلالو منديوا ديواكن إسرائيل اخيرڽ دي كيني منجادي بواه مولوت رعيت يهودي سچارا تربوك. ليهتله برتاڤ ڤنتيڠڽ انور سهيڠڬ إسرائيل ڤون مولا نق ناءيقكن انور سچارا ترڠ-ترڠ. اڤ لاڬي يڠ نق دسمبوڽيكن؟



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

PAS: YANG CERDIK & PANDAI (jawi)


INIKAH YANG CERDIK & PANDAI
Tadi lepas baca satu artikel yang dikeluarkan sahabat baik saya, KLIK SINI terus rasa terpanggil lak nak post hal berkenaan ini, dahulu aku pernah terfikir juga, andainya si NAN (Nik Aziz Nik Mat) yang pernah menggelarkan Nabi Muhammad SAW macam MAT² di kampung tu (Bapak dia la Mat² dikampung..kue kue kue) akan bertahan utuh didalam parti PAS sedangkan diri dah melangkau zaman pra-sejarah (atau lebih dikenali zaman kerajaan PAS tua), Aku tak pasti adakah ini tandanya kronologi dinasty Nik Family ingin mengawal Kelantan (atau PAS)..

Sememangnya PAS sangat² berdendam dengan UMNO walhal majority orang yang seagama dengan PAS adalah UMNO, UMNO membalun PAS kerana PAS mmg mintak kena balun, maklum la setiap kali mulut NAN bukak kompom suasana meroyan puak PAS dalam yang setuju ada yang tak setuju...Dah² tu wahai pengikut PAS, undurkaNlah NAN tu..kasi dia lebih masa untuk muhasabah diri..asik2 dia je kena tibai dek mulut dia sendiri, aku kuatir satu hari nanti orang² yang berkempentingan dalam PAS take over..abis hancur luluh la PAS kena bedal, aku bukan nak menyibuk atau apa..aku sebagai generasi muda nak gak la lawan dengan pebangkang muda yang baru, adventurenya lain skit..Mat sabu non-sense nak bedal dia..sebab dia pun bedal bini kawan dia..Sang Anuwar?tak yah ckp la..depan belakang dia bedal..Kit siam?cakap Bahasa Malaysia pon bersepah macam haram...LGE lagi la..pakat cucu cicit piut miut dari singapore pukal tanah Penang, lepas nie Penang jadi 2nd singapore...mula2 dia tapaukan Melayu/Islam dia sana..pasni abis dia tapaukan semenanjung Malaysia (bab pebangkang di Sabah/Sarawak aku tanak komen sbb sabah untuk sabah, sarawak untuk sarawak). 

سميمڠڽ ڤاس ساڠت² بردندم دڠن امنو ولحال ماجوريتي اورڠ يڠ ساڬام دڠن ڤاس اداله امنو، امنو ممبالون ڤاس كران ڤاس ممڬ مينتاق كنا بالون، معلوم لا ستياڤ كالي مولوت نئ عزيز بوكق صح سواسان مروين ڤواق ڤاس دالم يڠ ستوجو اد يڠ تق ستوجو...ده تو واهاي ڤڠيكوت ڤاس، اوندوركنله نئ عزيز تو..كاسي دي لبيه ماس اونتوق محاسبة ديري..اسيق2 دي ج كنا تيباي ديك مولوت دي سنديري، اكو كواتير ساتو هاري ننتي اورڠ² يڠ بركيمڤينتيڠن دالم ڤاس تقاي اوۏر..ابيس هنچور لولوه لا ڤاس كنا بدل، اكو بوكن نق مڽيبوق اتاو اڤ..اكو سباڬاي ڬينراسي مودا نق ڬق لا لاون دڠن ڤبڠكڠ مودا يڠ بارو، ادۏينتوريڽ لاين سكيت..مت سابو تق ڬونا نق بدل دي..سبب دي ڤون بدل بيني كاون دي..سي انوور؟تق يه چقڤ لا..دڤن بلاكڠ دي بدل..كيت سيام؟چاكڤ بهاس مليسيا ڤون برسيڤه ماچم حرام...لي ڬوڠ ان لاڬي لا..ڤاكت چوچو چيچيت ڤيوت ميوت دري سيڠاڤوري ڤوكل تانه ڤنڠ، لڤس ني ڤنڠ جادي ماچم سيڠاڤورا...مولا مولا دي تاڤاوكن ملايو/اسلام دي سان..ڤاسني ابيس دي تاڤاوكن سمننجوڠ مليسيا ﴿باب ڤبڠكڠ د سابه/سراوق اكو تانق كومين سبب سابه اونتوق سابه، سراوق اونتوق سراوق﴾




NAN diakui mmg antara manusia yang sangat berpengaryh dalam PAS (tapi satu sen tarak guna dalam PR) kalau tidak "over my death body" hanya bisikan sahaja dari gula² HACKS berkerusi roda tu..ini tidak, HACKS berdehem jek semua angkatan PAS tarik brek hahaha..nampak sangat la baculnya, baru² ini aku terbaca stetement Harun Din kata "tindakan Anuwar Ibrahem tiada kena mengena dengan PAS" (bunyiknya mcm tu la) Abis yang HD ine nyanyuk ka apa ka?yang canang nak naikkan AI jadi PM PR tu PAS gak kan?bengong nak lepas tangan tapi taik bau kat tangan gak..kikikikiki...Che Deq kata ramai orang pandai mcm doktor masuk PR..tapi selagi Nik Aziz menjadi pengembala PAS aku tak fikir ramai yang cerdik tu duk dlm PAS..Kalau benar, Undurkan Nik Aziz tu naikkan YANG CERDIK & PANDAI tu jadi pengembala kambing yang baru...

نئ عزيز دأكوي ممڬ انتارا مأنسي يڠ ساڠت برڤڠاريه دالم ڤاس ﴿تاڤي ساتو سين تاراق ڬونا دالم ڤر﴾ كالاو تيدق "اوۏر ماي داته بودي" هاڽ بيسيكن سهاج دري ڬولا² هاچك س بركروسي رودا تو..اين تيدق، هاچك س بردهيم جيك سموا اڠكتن ڤاس تاريق بريك ههاها..نمڤق ساڠت لا باچولڽ، بارو² اين اكو ترباچ ستيتمانت هارون دين كات "تيندقن انوور ابراهيم تياد كنا مڠنا دڠن ڤاس" ﴿بوڽيقڽ مچم تو لا﴾ ابيس يڠ هد يناي ڽاڽوق ك اڤ كا؟يڠ چانڠ نق ناءيقكن اي جادي ڤي عيم ڤر تو ڤاس ڬق كن؟بڠوڠ نق لڤس تاڠن تاڤي تايق باو كت تاڠن ڬق..كيكيكيكيكي...چي دق كات راماي اورڠ ڤنداي مچم دوكتور ماسوق ڤر..تاڤي سلاڬي نئ عزيز منجادي ڤڠمبالا ڤاس اكو تق فيكير راماي يڠ چرديق تو دوق دلم ڤاس..كالاو بنر، اوندوركن نئ عزيز تو ناءيقكن يڠ چرديق & ڤنداي تو جادي ڤڠمبالا كمبيڠ يڠ بارو...




Kepada bukan melayu/bukan muslim, Ini hal antara kami orang islam dan orang melayu diTanah Melayu, kalau PAS sendiri sanggup kianati bangsa dia sendiri. Andai tiada UMNO mana lagi nak mengadu beb? :) Aku kan perkauman tapi korang kena la tahu apa hak Melayu  di Tanah ini..Ini masalah Melayu..lain² jangan duk buh petrol dalam api..Sebabnya hari ini DAP/PKR sahaja jek buat PAS jadi "punch bag" pada UMNO..Yang si PAS la nie duk bengong buat stetment mintak kena bedal..adoiyai~



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Fanatik Politik: Tiket Tak Laku



Fanatik Politik, Bendera, Logo Politik Di Stadium

Semua orang tahu sukan adalah salah satu medium untuk merapatkan hubungan antara masyarakat tanpa mengira kedudukan, bangsa, fahaman politik dan agama.
Semua orang menuju ke gelanggang dengan satu matlamat untuk menyokong pasukan atau individu pilihan mereka dengan membuang fahaman politik atau perbezaan bangsa dan agama di luar gelanggang.



Bagaimanapun sejak akhir2 ini satu budaya baru telah melanda Malaysia, iaitu membawa masuk politik ke gelanggang sukan. Telah banyak kali berlaku dalam pertandingan bola sepak Piala Malaysia, bendera2 parti politik dibawa masuk ke dalam stadium dan dikibarkan.

Gejala itu semakin berleluasa apabila perlawanan melibatkan pasukan Kelantan di mana kita dapat menyaksikan bendera Pas dikibarkan. Selain daripada bendera Pas, terkini penyokong2 fanatik Pas membawa masuk bendera atau apa bahan2 yg tertera lambang R yg membawa maksud menuntut royalti minyak untuk negeri Kelantan. Perkara ini amat berleluasa semasa perlawanan separuh akhir Selangor menentang Kelantan di Shah Alam Jumaat lepas.

Persoalannya kini, mengapa tiada sebarang tindakan atau larangan daripada FAM terhadap perkara itu ? FAM seolah-olah membiarkan perkara itu berterusan dari perlawanan akhir Piala FA Mei lepas sehingga kini. Pertubuhan Gabungan Tuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Negeri Kelantan (Royalti) adalah sebuah pertubuhan haram yg tidak berdaftar dan dinaungi oleh pemimpin Pas Kelantan. Kes yg melibatkan tuntutan royalti oleh Kerajaan Pas Kelantan juga sedang dibicarakan di mahkamah dan belum selesai hingga kini.

Memang diakui jumlah penonton yg memakai baju atau membawa bendera R tidak ramai, tetapi ia boleh mengundang perasaan tidak puas hati penonton yg tidak menyokong pertubuhan haram tersebut. Tambahan pula jika mereka berada di tempat duduk bersebelahan atau berhampiran dalam stadium. Telah berlaku di Stadium Shah Alam Jumaat lepas apabila sesama penyokong Kelantan berperang mulut kerana seorang menyokong R dan seorang lagi tidak menyokong R.



Ini punca-punca tiket bola tak laku jika perangai barua macam ni teruskan..merosakkan sukan negara


Apakah FAM hendak membiarkan berlaku pergaduhan politik terlebih dahulu kemudian baru hendak bertindak? Bebaskanlah sukan negara dari segala unsur politik walaupun berselindung di sebalik pertubuhan lain. Wajarlah kiranya FAM mengambil tindakan dengan menghalang sebarang bentuk bahan berkaitan politik dihalang dari memasuki Stadium Shah Alam Sabtu ini semasa perlawanan akhir ATM menentang Kelantan.

Jangan jadikan gelanggang sukan sebagai medan pergaduhan politik, dan FAM perlu bertindak mencegah sebelum keadaan menjadi makin parah. Kepada penyokong2 Kelantan & ATM, kita sarankan .... cubalah belajar membezakan antara POLITIK & SUKAN .... sama juga antara POLITIK & AGAMA .... jangan dok main sondol aja



للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.


Baca Seterusnya...

Monday, 22 October 2012

OTAK: Lidah Nik Aziz



Saalam, adakalanya menunding jari kepada orang lain seolah2 dia maksum tak bersalah malah terasa dia yang teraniaya, renungkan apakah jenis corak pemerintahan kerajaan PAS yang makin hari makin menyemarakan rasa kebencian sesama rakyat malaysia~ Ate mana taknye..main bola pon nak berpolitik..kamon la...sukan menyatukan bangsa, bukan memecahbelahkan sesama bangsa..

Pada pebangkang semuanya boleh, tapi kalau kerajaan buat tak leh, begitu juga al kisah "alambiga" yg kononnya tuntut pilihanraya bersih..agak bangsat la manusia yang menyondol mcm tu...Kalau pilihan raya tak bersih, kenapa kelantan masih ditangan PAS?hahaha...bodohkan perserta bersih yang di racun oleh alambiga babi hitam anak haram celaka..beb...ada tak orang komen kaw2 pasal peserta bersih hancurkan kereta Polis? senyap jek skang nie kan?Tapi bila kena rompak kena samun baru gegeh2 cari Polis..Btw cara demontrasi bukan gaya orang timur..tapi pemerhatian aku la, aku tgk peserta bersih tu dah traning camana nak berdemonstrasi "BERKUBU BADAN" mcm citer singapura dilanggor todak plak..kakakaka..Kepada yang Pro-pebangkang tu sudah2 la bermonolog sesama diri sendiri, buka minda tu, tiada PARTI yang sempurna tetapi ikhlas aku katakan BN lebih baik dari PAS, PKR dan DAP...Yang peliknya rakyat di JACKPOT terang2 dengan isu air kelatan dan isu jalanraya kelantan..kenapa ek? Mental block ke nak menerima kebenaran gunakanlah akal selagi masih waras nie..

Siri Pembongkaran - 5 / Dalil mengapa PAS mesti ditolak… 
DILARANG ADA DUA KETUA (KAHLIFAH)

Hadis Rasullullah saw..

Maksudnya : Dari Abu Sa;id Al Khudri r.a. katanya, Rasullullah saw bersabda : Apabila dibai’at (diangkat) orang khalifah tandingan (sehingga terdapat dua khalifah), maka bunuhlah yang terakhir. 

(Sahih Muslim 1819)

Nyata dan jelas, Rasullullah saw melarang orang ramai melantik seorang khalifah (ketua)baru sehingga terjadinya keadaan di mana terdapat dua orang khalifah (ketua). Dengan adanya dua orang kalifah (ketua) ini, kedua golongan Islam akan bergaduh dan berperang, akibatnya orang Islam akan hancur.

Ternyata, perbuatan pemimpin pemimpin PAS menubuhkan parti PAS dan melantik seorang ketua untuk menentang UMNO adalah bukan cara Islam dan dilarang Rasullullah saw.

Sesuatu larangan yang dibuat oleh Rasullullah saw itu sudah tentu ada hikmahnya. Ternyata tindakan menubuhkan parti PAS telah memecahbelahkan umat Islam di Malaysia. Sekiranya tiada langkah segera diambil untuk mengatasi masalah ini, perbalahan yang kecil akan menjadi lebih besar dan seterusnya boleh menjurus kearah yang membinasakan.

Sebenarnya, pemimpin PAS adalah manusia yang terlalu mementingkan diri mereka sendiri. Islam hanya dipergunakan sahaja sebagai alat atau batu loncatan.

Jika anda diberi pilihana memilih antara bekalan air bersih dengan projek lebuhraya, mana satu menjadi pilihan anda? Tentu ramai yang memilih air, seterusnya....

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Sunday, 21 October 2012

VIDEO BOGEL: Rozita Che Wan



KUALA LUMPUR – Aktres Rozita Che Wan terkejut apabila ditanya mengenai gambar yang disiarkan portalmurai.com.my ini. 
Malah, pelakon Kiah Pekasam itu menafikan sekeras-kerasnya bahawa wanita di dalam foto berkenaan adalah dia.


“Saya tidak pernah bervideo chat. Saya pun tak tahu apakah itu video chat atau webcam. “Saya sendiri tak tahu sama ada telefon saya boleh berbuat sebegitu atau tidak. ..Seterusnya...

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Saturday, 20 October 2012

YES:Penjaga Gol Kelantan Tarik diri


Satu Tamparan hebat buat si kijang...


PASUKAN ROYALTI MENENTANG ROYAL ARMY

Penjaga gol kelantan tarik diri disaat² akhir kancah final Piala Malaysia, Ini sesuatu berita gembira kepada peminat skuad VIVA ATM, Dikhabarkan Penjaga gol ini telah menerima pujukkan dari pihak ke-2 untuk menerima pelawaan perpindahan dari pasukan kelantan dengan nilai RM3Juta, Tetapi Pasukan kelantan masih dapat menarik nafas lega bila mendapat seorang permain yang cukup DIKENALI, disegani dan bakal mempertahankan gawang gol kelantan Malam ini. Diharapkan kelegaan ini memberi keresahan kepada peminat pasukan kelantan


Amir, Im..sorry~





ATM 2  - 0 KELANTAN

PANDANGAN ADMIN

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Friday, 19 October 2012

Nik Aziz : Karpal Singh Orang Tua

Gambar Ehsan : Arrifin

"KOTA BHARU: “Saya nak perbetul fahaman Mufti. Orang tua itu (Harussani), miang (gatal mulut) selalu serang saya tak pasal-pasal,” kata Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang berang terhadap kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, apabila menyifatkan beliau sebagai keras hati dengan mengenakan pelbagai syarat untuk mengadakan muzakarah antara Umno dan Pas."

"
“Yang kedua, semakin ramai orang dalam Pas berpelajaran dan alim daripada Mufti Perak itu sendiri. Kami bukan ada doktor fizikal saja, kita ada doktor falsafah yang buat kajian dan bincang,” katanya ketika ditemui selepas mesyuarat exco negeri, di sini, semalam."



Adoi...Seorang yang dikatakan ALIM..AHLI ULAMA DAN ZUHUD dalam PAS leh berkata² seolah-olah dia maintain muda ke?Yang aku nampak bahasanya..bukan orangnya...

Sudah tiba masanya untuk Beliau undur dari Politik hari ini... Wahai TU'NA (Tok Ular Nik Azi)...TU'NA dalam tin sedap diratah begitu sahaja tapi TU'NA dalam paip karat KELANTAN jangan kata apa² la..

TU'NA akui memang RAMAI orang pandai dalam PAS, Apa lagi tunggu?Kasi la can ORANG PANDAI tu mengemudi jentera PAS..takdela terbabas mcm sekarang nie..aku malas nak kutuk lebih² sebab yang sedia maklum ramai dah cerita akan tuanya si ikan TU'NA nie..
Che Deq sindir:  Ramai orang pandai masuk PR,Taknak join UMNO 
- Sebab nak Nik Aziz berundur..kasi can orang lain maaa~




للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

HARUAN MAKAN ANAK


KUALA LUMPUR – Seorang gadis tergamak membuat laporan palsu mendakwa dirinya dirogol oleh bapa sendiri gara-gara terlalu marah dengan tindakan orang tuanya itu yang menghalang dia berkawan dengan seorang lelaki.
Menurut Kosmo, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, remaja berusia 19 tahun itu membuat laporan polis pada 4 Oktober lalu dan mendakwa dia dirogol oleh bapanya ketika berada di dalam bilik di rumahnya di Brickfields pada awal pagi.
Ibu bapa remaja terbabit sudah tinggal berasingan. Remaja itu dan bapanya yang berusia 46 tahun tinggal di Brickfields manakala ibu gadis itu pula tinggal di Klang,” kata beliau pada sidang akhbar di sini.
Menurut beliau, sebelum ini remaja terbabit tinggal bersama ibunya namun berpindah ke rumah bapanya selepas gadis itu dikatakan kerap keluar bertemu dengan lelaki.
sumber

HARUAN MAKAN ANAK

Seorang bapak memanggil anak gadisnya masuk kedalam bilik. Dialog dia lebih kurang macam ni la...

Bapak : Bedah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.
Bedah : Ya bapak, ada apa?
Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap.
Bedah : Apa???!!! (isk? bapak aku ni? lain macam jerr)
Bapak : Dengar tak bapak kata.....
Bedah : Ya bapak, Bedah dengar... cuma Bedah tak percaya apa yang bapak kata ni.

Bapak : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu tutup semua tingkap.
Bedah pun dalam ragu-ragu tu, dia ikut jugak la apa yang bapak dia suruh. Sambil tu dok pikir gak laa... apa la bapak dia nak buat, dah la kat rumah.

Bapak : Okeh... mai duduk sebelah bapak. Heh? heh...

Bedah : Eh!!! bapak, Bedah kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik...abis aaaa.

Bapak : Tak payah risau... mai duduk sinicepat!!!! Jangan bagi bapak berkasar.

Bedah pun terpaksa la duduk jugak... hati dia takleh cakap laa... berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayangjadi apa la nanti kat dia.

Bapak : Cantikkk!!!Okeh, mai masuk dalam selimut bapak plak.

Bedah : Apa???!!!

Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.

Bedah : Bapak...Bedah takut laaa. (nak nangis)

Bapak : Bedah, tengok ni
Bedah : tak sanggup nak tengok...dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Bedah teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit.
.
.
.
.
.
.
.
Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar.

P/S:APA KORANG PIKIR Haa?haha..


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

SYUKURLAH..ZAMBRY DAN NAJIB


اللهم أكثر مالي وولدي وأطل عمري واغفر لي وبارك لي فيما أعطيتني 

(Allahumma Akthir Ma-li Wa Waladi Wa Atil 'Umri Waghfir Li Wa Ba-rikli  Fi Ma A'tai tani) 
Ya Allah Perbanyakkanlah Harta ku, Panjangkanlah Umur...ku, Ampunilah Daku, Berkatilah Apa Sahaja Yang Telah Kau Kurniakan  Kepada Ku.

Dr. Zambry Abd. Kadir dan  Najib Tun Razak dimajlis JANJI DITEPATI yang berlansung pada 18/10/2012 (Semalam) Di Stadium Mini Majlis Perbandaran Manjung, Perak

Alhamdulillah,  bersyukurlah, apa maksud bersyukur?
Jawapan BIASA: Syukur bermaksud kita berterima kasih kepada Allah..

Teman nak coret² sikit, syukur bukan setakat berterima kasih kepada Allah swt, contohnya andai kata korang tiba tiba jadi kaya raya, lalu ucap: Aku bersyukur kepada Allah swt, sedangkan duit yang banyak tu kome(kamu) simpan dalam bank tanpa bayar zakat atau sedekah, maka pada waktu itu, kome nampak macam bersyukur, tapi syukur korang tu hanya di bibir kerana kome je sebenornya kedekut a.k.a "Tangkey jering".

Syukur juge merujuk kepada orang²  kaya, selain mengucapkan lafaz: Alhamdulillah, perlulah di kongsi akan nikmat itu seperti membayar zakat atau membantu mereka yang lemoh, itulah maksud syukur bagi orang² kaya.

Atau nak bagi mudah faham: Maksud syukur adalah keinginan untuk berkongsi nikmat(rejeki) dengan orang lain. Itu contoh syukur merujuk kepada orang  kaya, sekarang teman nak tanya kome, apa maksud syukur bagi orang beriman?

Maksud syukur bagi orang beriman, selain mengucapkan lafaz: Alhamdulillah, perlulah di kongsi akan nikmat iman itu kepada orang yang belum beriman dengan cara dakwah mereka agar turut beriman dan selamatkan mereka dari azab api neraka, inilah namanya syukur atas nikmat iman. Semua Nabi beryukur atas nikmat iman melalui jalan dakwah...

Hari ini ramai orang islam perasan bersyukur atas nikmat iman, lalu seronok beribadat sehingga lupa nak  dakwah jiran atau kawan, mereka ni sama macam orang kaya yang kedekut tapi perasan beryukur..
Tak paham paham lagi..

Secara ringkasnya, bersyukur bagi orang sihat itu, adalah membantu orang lemah, bersyukur bagi orang kaya, membantu orang susah, dan bersyukur orang beriman, mendakwahkan hak kalimah..

Iatulah maksud Syukur yang mana bila orang kaya bersedekah, Allah janji akan tambah nikmat, menjadi lebih kaya, atau bila orang beriman berdakwah, Allah janji akan tambah nikmat iaitu kekal dalam hidayat..-KM

Firman Allah:
“Demi sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya Aku akan tambah nikmatKu kepada kamu, dan sesungguhnya jika kamu kufur sesungguhnya azabKu amatlah pedih. "( Ibrahim : 7 )


Jadi maksud syukur itu adalah keinginan untuk berkongsi nikmat dengan orang lain. Macam tu la aku bersyukur dapat pemimpin rakyat macam  Zambry dan Najib Razak yang aku sayangi..1Perak & 1Malaysia berkongsi pemimpin yang bijak, bervisi dan mengutamakan rakyat..

BERTERIMA KASIHLAH KITA KEPADA PEMIMPIN YANG DITAKDIRKAN ALLAH SWT MENJADI PEMIMPIN KITA SAMALAH KITA BERSYUKUR KEPADA ALLAH SWT


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Thursday, 18 October 2012

Notis: Pelajar USM & ONANI




USM KELUAR NOTIS & DIL4R4NG MEL4NC4P



Masalah sosial yang kini menghantui pusat pengajian tinggi mungkin ini adalah impak dari laman² porno yang kini ibarat "cendawan tumbuh selepas hujan " Bila dilihat secara kasarnya ini sesuatu agak lucu dan sinis tetapi hakikatnya yang sebenar haruslah diambil tindakkan yang serius, penerapan ilmu agama pada pelajar dan penerangan kesan² buruk diatas perbuatan tersebut, maybe cuba ingatkan mereka ALAT itu adalah untuk KEGUNAAN masa hadapan kelak. btw kepada yg nak tahu apakah benar USM mengeluarkan notis sedemikan rupa benar atau tidak bukan lah perkara pokok..kerana perkara ini memang belaku di mana² di sekolah pon ada juga..antara terkantoi atu tidak je...


klik kalo nak gemukkan~

* Lelaki yang bermasalah kelamin adalah sesuatu yang boleh dikatakan 
mimpi ngeri sebagai lelaki/suami yang perkasa~

Tiada apa lagi yang dapat dibanggakan seorang 
ayah/ibu melainkan mereka mempunyai ramai anak. Saham akhirat~

klik dan nilai dari sumber

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

NAJ1B : Bersama PM (photo)

Gambar² sekitar Majlis Jamuan Makan
JANJI DITEPATI





Alhamdulillah..Hari ini gua syok n happy sangat bila mana melihat DS Najib dihadapan mata.
Hilang rasa lelah segalanya setelah penat memandu 2 jam untuk bersama pemimpin No.1 di Stadium Mini Manjung, Perak

















*Ralat...ini je yang ada...kesilapan amat dikesali...
Sekalung terima kasih kepada rakan yang turut hadirkan diri dan Tahniah kepada bentara² yang menjalankan tugas disana...terima kasih kepada pasukan Polis, Rela, Pertugas Hospital Manjung dan Semua yang menjayakan Majlis ini tak lupa juga adik² PLKN
(sedap suara depa nyanyi Negaraku..bersemangat)


للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...

Wednesday, 17 October 2012

Refresh: Rahsia DAP




Senarai ini didedahkan oleh Bekas Pemuda DAP, Razali yang menyaksikan majlis ikrar paderi di Hotel Little Rock di Jelutong Pulau Pinang untuk menjadikan Malaysia negara Kristian:

1. Kristian Agama Rasmi.

2. Isu azan hanya test kesensetifan orang Islam.

3. Pertandinagn tilawah Al Quran akan dihapuskan.

4. Mata pelajaran Agama Islam akan dimansuhkan.

5. Parti berteraskan agama akan dibubarkan termasuk PAS. Mat Sabu pernah kata "Saya sanggup makan babi dengan Lim Guan Eng dari makan ayam dengan Najib dalam satu majlis tertutup." PAS telah berjaya diliberalkan.

6. Majlis antara agama akan menggantikan Majlis Agama Islam

7. Wang zakat akan digunakan oleh orang bukan Islam. Percubaan telah dibuat di Perak sewaktu dibawah Nizar MB boneka. Ngeh pernah mintak untuk guna wang zakat tetapi dihalang oleh Mufti.


8. Malaysia akan ditukarkan kepada Republik. Guan Eng ada pejabat mewah di Singapura dan setiap minggu berjumpa Lee Kuan Yiew. Kewangan DAP terlalu kuat.

9. Sistem Raja berperlembagaan akan dibubarkan, Raja adalah berketurunan lanun kata Lim Kit Siang.

10. Di hotel Palma Penang, lagu Negara ku yang baru telah dimainkan. Tiada sebut pun tentang raja.

11. YDP Negeri Pulau Pinang akan ditukar kepada Cina.


12. MARA dan jabatan yang dianggap rasis akan dibubarkan.

13. Kakitangan kerajaan berketurunan Melayu akan dikurangkan.

14. GLC akan dipegang dan diterajui oleh orang Cina.

15. DEB akan dimansuhkan

16. NGO Melayu akan dihapuskan. cth PEKIDA & PERKASA.

17. KEMAS, BTN dan MKN akan ditutup.

18. Perkahwinan campur akan digalakkan, Insentif RM 5,000 akan diberikan atas alasan humans right (penghapusan etnik Melayu).

19. Bahasa Inggeris bahasa Rasmi.

20. Chin Peng akan diberi pengampunan dan diberi gelaran Tun.

21. Rejimen Askar Melayu Diraja akan dibubarkan kerana telah banyak bunuh orang cina (komunis) sebelum ini.

22. Panglima Angkatan Tentera dan Ketua Polis Negara akan ditukarkan kepada orang Cina.

23. Yahudi dan CIA akan bantu menjayakan rancangan DAP.

24. Kedutaan Israel akan dibuka.

25. Pengkalan Tentera Israel akan dibuka di Port Dickson.

للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.
Baca Seterusnya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping!